PZU i simpl.rent wprowadzają ubezpieczenie płatności czynszu

PZU i simpl.rent przygotowało ubezpieczenie płatności czynszu, przeznaczone dla właścicieli i zarządzających mieszkaniami na wynajem. Wynajmujący, którzy skorzystają z Certyfikatu Najemcy od simpl.rent, oprócz weryfikacji najemców, będą mogli również wykupić ubezpieczenie obejmujące ochronę ich nieruchomości, otrzymywanego czynszu czy odpowiedzialności cywilnej.

Autor: housemarket.pl 14 lutego 2022 16:05

  • Szacuje się, że wynajem mieszkań to źródło zarobku dla minimum 700 tys. Polaków, więc jest to już istotne zjawisko gospodarcze i społeczne.
  • Rynek wynajmu rośnie, pojawiają się na nim wielcy inwestorzy, ale w przeważającej części tworzy go rzesza właścicieli, którzy wynajmują prywatnie jedno czy dwa małe lub średniej wielkości mieszkania.
  • W tego rodzaju bezpośrednich relacjach kwestia wiarygodności i rzetelności drugiej strony jest kluczowa, zarówno dla wynajmującego, jak i najemców.

Simpl.rent wprowadził na polski rynek Certyfikat Najemcy, czyli proces pozwalający wynajmującemu sprawdzić online tożsamość najemcy, jego dochody w stosunku do wysokości oczekiwanego czynszu, historię płatniczą i kredytową – wszystko za zgodą i przy aktywnym udziale samego najemcy. Otrzymuje on od właściciela mieszkania link do serwisu i sam wybiera sposób, w jaki potwierdzi tożsamość i wysokość przychodów, a sprawdzenie jego historii finansowej odbywa się automatycznie na podstawie biur informacji gospodarczych i kredytowych. Ścieżka weryfikacji bazująca na otwartej bankowości pozwala na przejście całego procesu nawet w 2 minuty. Efektem końcowym jest Certyfikat Najemcy, który wskazuje, czy wszystkie obszary zostały zweryfikowane pozytywnie. Wynajmujący zyskuje większy spokój, a osoba z certyfikatem zwiększa swoje szanse pośród innych chętnych na najem danego mieszkania lub domu. Taki model funkcjonuje od dawna na rozwiniętych rynkach europejskich. Standardem w Wielkiej Brytanii czy Niemczech są również różne rodzaje ubezpieczeń, które zwiększają bezpieczeństwo i komfort procesu wynajmu dla obu stron. Simpl.rent współpracuje z największymi platformami i profesjonalistami, zajmującymi się wynajmem mieszkań, w tym agentami nieruchomości i podmiotami budującymi lub zarządzającymi mieszkaniami instytucjonalnymi na wynajem (PRS).

Teraz użytkownicy simpl.rent mogą jeszcze lepiej zabezpieczyć swoje interesy, dzięki ofercie przygotowanej z PZU.

Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

CZYTAJ TEŻ: UBEZPIECZENIE MIESZKANIA - OD CZEGO ZALEŻY CENA? 

- Chcemy pomagać budować zaufanie między wynajmującym i najemcą, bez którego trudno im zawrzeć umowę lub utrzymać współpracę przed dłuższy czas. W tym celu stworzyliśmy gotowe pakiety ubezpieczeń dla każdej ze stron, które odpowiadają na ich najważniejsze obawy i potrzeby. Przykładem jest innowacyjne ubezpieczenie dla wynajmującego od ryzyka niepłacenia czynszu przez najemcę. Dzięki Certyfikatowi Najemcy wdrożonemu przez simpl.rent, możemy zaoferować klientom platformy nasze polisy z szerokim zakresem i w korzystnej cenie – mówi Paweł Ochmański, dyrektor Biura Produktów Detalicznych i MSP.

- Platforma simpl.rent to odpowiedź na potrzeby rynku wynajmu mieszkań. Ma przede wszystkim usprawnić współpracę między wynajmującymi nieruchomości a ich mieszkańcami. Dzięki wprowadzeniu produktów ubezpieczeniowych PZU, które zabezpieczają dodatkowo osoby korzystające z naszego procesu weryfikacji finansowej, stajemy się kompleksową platformą dla wynajmujących i najemców. Poszerzenie oferty o ubezpieczenia z pewnością podniesie bezpieczeństwo oraz pomoże uniknąć spornych sytuacji między stronami – mówi Piotr Pajda, współzałożyciel simpl.rent.

PZU zapewnia właścicielom mieszkań na wynajem m.in. ochronę czynszu. Jeśli z jakichś powodów najemca przez trzy miesiące nie będzie płacił czynszu, ubezpieczyciel wypłaci ubezpieczonemu równowartość maksymalnie trzech czynszów (do kwoty 9000 zł). Ubezpieczenie chroni także wyposażenie mieszkania od skutków zdarzeń losowych, m.in. zalania czy pożaru. Obejmuje też zorganizowanie i pokrycie kosztów pomocy prawnika w sprawach związanych z wynajmem, np. gdy nieuczciwy lokator nie będzie chciał się wyprowadzić (ubezpieczenie ochrony prawnej) oraz fachowca, np. hydraulika czy elektryka, w razie koniecznych napraw domowych (ubezpieczenie Pomoc w Domu). W pakiecie jest również ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej (OC), które może przydać się wynajmującemu, gdy np. w wyniku niezawinionej przez najemcę awarii instalacji woda zaleje mieszkanie sąsiada oraz zniszczy dywan będący własnością najemcy. Wówczas odpowiednie odszkodowania dostaną i sąsiad, i najemca.

PZU przygotowało także atrakcyjne ubezpieczenie dla najemców. Ochrona obejmuje rzeczy najemcy znajdujące się w mieszkaniu. Ubezpieczyciel zapewnia również lokatorowi pomoc fachowca w razie awarii (ubezpieczenie Pomoc w Domu), pomoc prawną, w razie problemów z wynajmem mieszkania, np. gdy właściciel bez uprzedzenia i wbrew umowie podniesie czynsz najmu. Ponadto pakiet dla najemcy zawsze zawiera ubezpieczenie OC w życiu prywatnym, dzięki któremu nie musi on z własnej kieszeni pokrywać szkód wyrządzonych innym (np. zalanie najmowanego mieszkania, uszkodzenie klatki schodowej przy wnoszeniu rzeczy podczas przeprowadzki do najętego lokum itp.).

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.