
Lokum Deweloper rozpoczęło sprzedaż mieszkań przy ul. Tęczowej 85. z etapów: IV b i II a. Jednocześnie zakończył się konkurs na neon, który ozdobi inwestycję.
Celem konkursu „Kolej na neon” było zaprojektowanie neonu, który stanie się częścią inwestycji Lokum Victoria budowanej we Wrocławiu.
Zadaniem uczestników w pierwszym etapie było zaproponowanie hasła, które znajdzie się na neonie. Zwyciężyła praca „Wrocław. Sto mostów - milion uśmiechów” autorstwa wrocławianki Doroty Rogacz. Hasło to budzi skojarzenia z przenikaniem się miasta i płynącej przez nie Odry. Podkreśla ono, że Wrocław to miejsce otwarte i pełne przyjaznych ludzi.
Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
Drugi etap konkursu był przeznaczony dla projektantów. Ich zadaniem było opracowanie graficzne zwycięskiego hasła z pierwszego etapu. Część projektów przygotowali studenci Akademii Sztuk Pięknych.
– „Kolej na neon” to wyjątkowy projekt, który skierowany był również do studentów. Cieszymy się, że potencjał młodych ludzi jest dostrzegany. Dla nich to wyróżnienie oraz możliwość zdobycia niezbędnego doświadczenia – mówi prof. Agata Danielak-Kujda, prorektor ds. artystyczno-naukowych oraz współpracy z zagranicą.
Jury przy wsparciu merytorycznym koordynator projektu plastycznego wystroju miasta Beaty Urbanowicz wybrało projekt graficzny Dawida Celka, absolwenta Politechniki Wrocławskiej, projektanta, obecnie pracującego w Berlinie. Według autora idea projektu to połączenie piktogramu mostu z piktogramem uśmiechniętej twarzy. Znak graficzny wpisany jest w kompozycję między poszczególnymi słowami i tworzy wraz z nimi spójną całość.
– Inicjatywa Lokum Deweloper połączyła nowoczesne budownictwo z pięknymi tradycjami neonów w stolicy Dolnego Śląska. Efekt z pewnością na stałe wpisze się w krajobraz Wrocławia – podkreśla Tomasz Kosmalski z Fundacji Neon Side, partnera projektu.
Nowy neon umieszczony zostanie na budynku osiedla Lokum Deweloper przy ul. Tęczowej 85. Tym samym będzie widoczny zarówno dla mieszkańców Wrocławia, jak i pasażerów pociągów jadących linią E59, m.in. w kierunku Poznania i Szczecina. Osoby zainteresowane finałowymi projektami mogą udać się do Galerii Platon we Wrocławiu, gdzie do 17 sierpnia trwa wystawa wszystkich nadesłanych prac.
Tradycja w służbie nowoczesności
Ideą, jaka przyświecała przy organizacji konkursu „Kolej na neon” było połączenie kreatywności wrocławian z bogatą tradycją wrocławskich reklam świetlnych. W latach 60-tych i 70-tych XX w. ulice miasta każdego wieczora rozświetlane były setkami neonów, reklamujących m.in. kina, sklepy, cukiernie, zakłady fryzjerskie i kwiaciarnie.
Wiele konstrukcji zachwycało niebanalnymi rozwiązaniami i pomysłowością projektantów przy okazji upiększając budynki i ulice. Część neonów była także nośnikami treści społecznych, a najbardziej znanym tego przykładem jest neon „Dobry wieczór we Wrocławiu” witający podróżnych przed Dworcem Głównym. To właśnie projekt wrocławskiego architekta, Janusza Tarantowicza był szczególną inspiracją dla organizatorów konkursu.