Streetart na osiedlu Idea z nagrodą KTR 2020

Efekt współpracy Euro Stylu i artysty Oskara Podolskiego przy realizacji osiedla Idea w Gdańsku został doceniony i uhonorowany brązową nagrodą w Konkursie KTR - największym konkursie kreatywności w Polsce, organizowanym przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.

Autor: housemarket.pl 26 listopada 2020 15:58

Uznanie konkursowego jury, w którym zasiadają najwybitniejsi twórcy i eksperci z branży kreatywnej komunikacji w kraju, w kategorii Design in Public Spaces zyskały: instalacja przestrzenna (rzeźba) oraz projekt części wspólnych trzech budynków na osiedlu Idea w gdańskiej Oliwie. Wyżej oceniono jedynie interaktywną instalację „Odbicie. Jestem jak ty zapewne” agencji Superskrypt w Muzeum Powstania Warszawskiego (złoto), projekt „Śmierć Palmy” agencji Syrena Communications i One House w Warszawie (srebro) oraz instalacja interaktywna „The Wall of Sound” agencji Pangenerator w Katowicach (srebro).

- Osiedle Idea jest przykładem inwestycji, w której sztuka zdecydowanie wykracza poza elementy dekoracyjne i doskonale wpisuje się w architekturę budynków. Staje się inspiracją, zachęca do jej codziennego odkrywania. Jest widoczna, wyrazista, ale jednocześnie na tyle subtelna, że nie przytłacza swoją codzienną obecnością. Od lat, tworząc w naszych inwestycjach przestrzenie do życia, współpracujemy z cenionymi trójmiejskimi artystami. Tym bardziej cieszy nas, że efekt kooperacji z Oskarem Podolskim, znanym na rynku modowym i designerskim typografem, malarzem i grafikiem zyskał uznanie w oczach profesjonalnego jury konkursu KTR 2020 - mówi Bartosz Podgórczyk, dyrektor marketingu w Euro Stylu, odpowiedzialny za współpracę z artystami humanizującymi osiedla.

Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Nagrodzony projekt Oskara Podolskiego na osiedlu Idea obejmuje zewnętrzną rzeźbę oraz części wspólne budynków. Artysta stworzył tam dzieła oparte o liternictwo. W pracach, które znaleźć można w trzech budynkach etapu osiedla, który został określony jako streetartowy, starał się „przerzucić” hasła i myśli na przestrzeń. Są to poukrywane wartości i idee, którymi kieruje się w życiu, nie tak łatwe do odczytania wprost, ale zachęcające do interpretacji.

- Po raz pierwszy zostałem zaproszony do projektu mieszkaniowego o takiej skali. Ze względu na charakter przestrzeni, musiałem podejść do tematu niezwykle odpowiedzialnie. Mieszkanie to nie jest produkt na pół roku, rok czy nawet 5 lat – trzeba uwzględnić wiele zmiennych, musi być funkcjonalnie, estetycznie, całość musi dobrze korespondować z architekturą budynków, a jednocześnie pozwalać na ekspresję - mówi Oskar Podolski.

Organizowany przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR konkurs KTR to nie tylko celebracja kreatywności, ale również olbrzymie zasoby wiedzy i inspiracji. Został stworzony przez twórców reklamy, którzy uczestniczą w ciągle zmieniającej się branży i wszystkie te zmiany uwzględniają. Celem KTR jest wyłanianie najlepszych z najlepszych prac w czterech głównych kategoriach: Communication, Design, Craft oraz Technology. W tym roku, w stosunku do ubiegłorocznej edycji, liczba podmiotów, które zgłosiły swoje projekty, wzrosła aż o 20 proc.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.