
DOKI, które zostały wyróżnione w kategorii Mixed-Use Development (inwestycje wielofunkcyjne), powstają w wyjątkowym miejscu Gdańska, tuż obok Europejskiego Centrum Solidarności i historycznej Sali BHP Stoczni Gdańskiej. Dzięki tej inwestycji duży, postoczniowy obszar w centrum miasta zacznie niebawem tętnić życiem. Wkomponowanie wielofunkcyjnego kompleksu w zdegradowane, poprzemysłowe, ale bardzo atrakcyjnie zlokalizowane i świetnie skomunikowane tereny, przyniesie nie tylko ożywienie społeczne, ale także ekonomiczne. DOKI to inwestycja o wielkiej skali (zagospodarowywany jest 7-hektarowy teren). Ma własną siatkę ulic, charakteryzuje się dużym zróżnicowaniem przestrzennym, architektonicznym oraz wieloma funkcjami. Mieszkaniową (DOKI Living) stanowić będzie ponad 1000 mieszkań i lokali usługowych. Usługowa i hotelowa skoncentrowane będą w rewitalizowanym budynku Montowni, gdzie powstanie food hall, 114 loftów serwisowanych oraz centrum konferencyjne. Z kolei funkcję biurową, z usługami w parterze oraz komponentem kulturalnym, realizować będą dwa nowoczesne i certyfikowane budynki o łącznej powierzchni najmu blisko 38 tys. m kw.
- Przystępując wspólnie z firmą Euro Styl do realizacji DOKÓW wiedzieliśmy, że tworzymy projekt wyjątkowy, inicjujący powstanie nowej, śródmiejskiej dzielnicy Gdańska. To poważne zobowiązanie wobec miasta i jego mieszkańców. Z ogromną starannością podeszliśmy do projektowania, mając na uwadze nie tylko elegancję i funkcjonalność budynków – w naszym przypadku biurowych, ale także nowoczesny, zrównoważony rozwój tej części Gdańska. Ogromnie się cieszę, że zyskało to uznanie międzynarodowego grona ekspertów. Jest to niezależne potwierdzenie wyjątkowości i wysokiego poziomu naszego wspólnego przedsięwzięcia – mówi Marcin Piątkowski, dyrektor ds. komercjalizacji i marketingu w firmie Torus odpowiadającej za realizację DOKI Office.
CZYTAJ TEŻ: RUSZA SPRZEDAŻ II ETAPU DOKI LIVING
W kategorii Marketing Development doceniona została kampania promująca inwestycję DOKI.
- Strategia marketingowa dla marek DOKI i Montownia jest dziełem, które przykuwa uwagę nie tylko na poziomie wizerunkowym, ale w szczególności na poziomie efektywności, spełniając wszelkie założenia sprzedażowe. Praca nad tym projektem była wyzwaniem pod wieloma względami, ale przede wszystkim dlatego, że było to przedsięwzięcie absolutnie pionierskie w branży deweloperskiej. Tworząc tak unikatową otoczkę wizerunkową projektu musieliśmy bazować głównie na odczuciach i przewidywaniach, dlatego każde kolejne potwierdzenie prawidłowości naszej strategii jest na wagę złota – dodaje Bartosz Podgórczyk.
Trzonem komunikacji marketingowej projektu była produkcja reklamowego spotu wideo, który posłużył zbudowaniu świadomości i rozpoznawalności marki (oraz charakterystycznego, unikatowego miejsca inwestycji). Intrygujący i nietuzinkowy przekaz filmowy, połączony z rozpoznawalną ścieżką audio (światowy hit zespołu Welshly Arms pt. Legendary) sprawił, że w pierwszych sześciu miesiącach promocji spot obejrzało ponad 1,5 miliona użytkowników. Widzowie byli prowadzeni po terenach stoczniowych, gdzie obserwowali sugestywny taniec. Wrażenie podpatrywania tancerzy w historycznej, poprzemysłowej scenerii Gdańska dawała pojawiająca się postać Michała Szlagi, fotografa-dokumentalisty. Od ponad 20 lat utrwala on na zdjęciach odchodzący świat budowy statków na terenie byłej Stoczni Gdańskiej, stał się też ambasadorem projektu. Nadrzędnym i wspólnym celem podejmowanych działań marketingowych i PR-owych jest wykreowanie nowego, wyjątkowego miejsca na mapie Gdańska. Euro Styl i Torus realizują też indywidualne aktywności skoncentrowane na komunikacji poszczególnych produktów.