PARTNER PORTALU partner portalu

Wystartowała merXu - platforma dla firm z branży budowlanej

Wystartowała merXu, platforma e-commerce dla firm z sektora B2B z Europy Środkowo-Wschodniej. Przedsiębiorstwa z Polski, Czech, Słowacji, Litwy i Estonii mogą handlować na merXu produktami z kategorii niekonsumpcyjnych. Za przedsięwzięciem stoi zespół specjalistów e-commerce z regionu CEE, na czele z Przemysławem Budkowskim, byłym prezesem Allegro.

Autor: housemarket.pl 27 listopada 2020 13:33

Platforma merXu przeznaczona jest wyłącznie dla firm – zarówno dla małych i średnich przedsiębiorstw, jak i dużych podmiotów. Można na niej handlować towarami z kategorii niekonsumpcyjnych takich jak budownictwo, bezpieczeństwo, elektrotechnika i oświetlenie, chemia i metalurgia, ogrzewanie i hydraulika, maszyny i motoryzacja czy narzędzia dla profesjonalistów. Dedykowana jest więc przede wszystkim strony producentom, hurtownikom i dystrybutorom towarów z tych kategorii, jak również generalnym wykonawcom i podwykonawcom z branży budowlanej, deweloperom, firmom instalacyjnym, hurtowniom, sklepom detalicznym poszukującym dostawców czy firmom produkcyjnym kupującym produkty i materiały na potrzeby utrzymania ruchu lub inwestycji.

User Experience z platform B2C i funkcjonalności dedykowane B2B

Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Przy projektowaniu merXu jej twórcy inspirowali się platformami sprzedażowymi B2C, pragnąc zaoferować przedsiębiorcom doświadczenia, do jakich są przyzwyczajeni dzisiejsi konsumenci. merXu oferuje jednocześnie szereg funkcjonalności dostosowanych do potrzeb firm prowadzących handel B2B, pomagając optymalizować ich działalność operacyjną.

- Rynek B2B szybko się zmienia, a my chcemy brać aktywny udział w jego cyfrowej transformacji. Zmiany, które w ostatnich latach zachodziły na rynku e-commerce B2C, teraz mają miejsce w środowisku B2B. Dlatego postawiliśmy sobie za cel wspierać firmy z tego sektora, dostarczając im kompleksowe narzędzie łączące przejrzystość i wygodę użytkowania z funkcjonalnościami znacznie usprawniającymi codzienną pracę i pozwalającymi optymalizować koszty - mówi Przemysław Budkowski, CEO merXu.

Sprawniejsza praca działów zakupów i sprzedaży

Zadaniem merXu jest usprawnienie codziennej pracy handlowców i kupców – zarówno pojedynczych przedstawicieli firm, jak i całych działów. Dlatego na platformie dane przedsiębiorstwo może reprezentować wielu przedstawicieli jednocześnie, istnieje także możliwość wgrania całej struktury organizacyjnej. Sprzedający dodają na merXu katalogi oferowanych produktów, dzięki czemu kupujący mogą wyszukiwać produkty nie tylko po nazwie, ale też po numerze identyfikacyjnym (EAN) i według określonych parametrów. Towary można kupować w ilościach hurtowych bądź pojedynczo, a także poprzez transakcje zbiorcze czy zapytania ofertowe – co jest szczególnie przydatne np. w przypadku firm z branży budowlanej, potrzebujących kupić wiele produktów z różnych kategorii, w dużych ilościach jednocześnie. Co więcej, kupcy mogą również informować o tym, na jakie towary mają zapotrzebowanie, a sprzedawcy sami mogą się do nich zgłaszać.

Wsparcie w komunikacji i budowaniu relacji

W handlu B2B bezpośrednie relacje to bardzo ważna część prowadzenia biznesu, dlatego poszczególne funkcjonalności merXu wspierają komunikację pomiędzy przedsiębiorcami. Na platformie jest dostępny komunikator z możliwością tłumaczenia wiadomości w czasie rzeczywistym na lokalne języki potencjalnych kontrahentów. Dla wielu z nich może być to istotnym ułatwieniem, bariera językowa jest bowiem jedną z głównych przeszkód w dokonywaniu zagranicznych transakcji pomiędzy firmami. Z poziomu komunikatora możliwe jest także negocjowanie cen oraz ustalanie metod płatności i warunków rozliczeń. Użytkownicy nie muszą się obawiać prowadzenia wymiany handlowej z firmami z zagranicy – merXu już na etapie rejestracji weryfikuje każdy podmiot, aby zapewnić swoim użytkownikom maksymalne bezpieczeństwo.

SŁOWA KLUCZOWE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.