PARTNER PORTALU partner portalu

Złota 44 zwiększa wartość sprzedaży. Klienci biorą większe apartamenty

Za Złotą 44 dobry kwartał. Niemal o 50 proc. wzrosła wartość sprzedanych apartamentów, co wynika m.in. z wzrostu powierzchni sprzedawanych mieszkań. W ofercie zostało poniże 9 proc. lokali.

Autor: Housemarket.pl 08 kwietnia 2021 11:55

W 2020 roku wartość sprzedanych apartamentów Złotej 44 wzrosła o 45 proc. rok do roku. Średni metraż sprzedanych apartamentów wyniósł około 150 mkw. Wszystkie transakcje zostały bezpośrednio przeprowadzone przez doradców ds. nieruchomości w Biurze Sprzedaży Złotej 44.

Nabywcy wybierają duże przestrzenie

Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

W 2020 roku średni metraż wszystkich sprzedanych apartamentów w ZŁOTEJ 44 wyniósł aż 153 mkw. (dla porównania w 2019 roku średnia wyniosła 117 mkw). Ten trend utrzymał się w pierwszym kwartale 2021 i wszystko wskazuje na jego kontynuację w najbliższej przyszłości.

- W ofercie biura sprzedaży Złotej 44 pozostaje już tylko 9 proc apartamentów. To w większości duże powierzchnie, nawet niemal 300 – metrowe, oraz spektakularne penthouse’y. Takie apartamenty ze względu na wyjątkowe usytuowanie na najwyższych piętrach kosztują odpowiednio więcej, ale w naszej polityce cenowej nie dojdzie w najbliższym czasie do żadnych zmian. Nie przewidujemy obniżek”– mówi Clemens Lehr, Head of Europe AMSTAR – inwestora Złotej 44.

- Dziś doświadczamy sytuacji, w której kilkoro nabywców deklaruje chęć zakupu tego samego apartamentu. Popyt na przestrzenie luksusowe jest relatywnie duży, a rynek pierwotny kurczy się. Czas przygotowania inwestycji w segmencie luksusowym oraz czas budowy są zdecydowanie dłuższe niż w segmencie popularnym – mówi Michał Skotnicki, prezes zarządu Złota 44.

Dziś większym zainteresowaniem cieszą się duże apartamenty o wygodnych układach, które zapewniają każdemu członkowi rodziny indywidualną przestrzeń. Domy wypełniają rolę biura, zdalnej szkoły i miejsca do nauki. Duże apartamenty umożliwiają aranżację tak, aby każdy doświadczał komfortu w codziennych zadaniach. 

Luksusowa inwestycja

Aż 26 proc. ultra zamożnych inwestorów na świecie deklaruje chęć zakupu nowej nieruchomości w 2021 roku, a prognozy mówią o 2 proc. wzroście cen (Knight Frank, The wealth report). To dobra perspektywa dla topowych apartamentowców. W Polsce liczba planowanych realizacji luksusowych inwestycji nie wzrasta, a wyprodukowanie nowych zajmuje kilka lat i pochłania ogromne środki. Wówczas ceny tych nieruchomości mogą być znacznie wyższe. W 2020 roku średni wzrost cen materiałów budowlanych wyniósł 1,4 proc. W styczniu 2021, w porównaniu do stycznia 2020 wzrosły już jednak średnio o 1,8 proc. jak podaje Grupa PSB Handel SA. Rosnące koszty i kurczący się segment wskazują, że to świetny moment na inwestycję w luksusową nieruchomość, która oferuje korzyść w postaci zabezpieczenia przed inflacją. To także dywersyfikacja portfela inwestycji i potencjał dla późniejszych przychodów z wynajmu. Po zamknięciu sprzedaży Złotej 44 wartość jej apartamentów z rynku wtórnego prawdopodobnie wzrośnie. Może okazać się, że to dobry moment, aby nabyć nieruchomość właśnie teraz, gdy jej cena uwzględnia koszty materiałów sprzed kilku lat, a zarazem utrzymuje najwyższą jakość surowców.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SŁOWA KLUCZOWE

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.