Złota 44 zwiększa wartość sprzedaży. Klienci biorą większe apartamenty

Za Złotą 44 dobry kwartał. Niemal o 50 proc. wzrosła wartość sprzedanych apartamentów, co wynika m.in. z wzrostu powierzchni sprzedawanych mieszkań. W ofercie zostało poniże 9 proc. lokali.

Autor: Housemarket.pl 08 kwietnia 2021 11:55

W 2020 roku wartość sprzedanych apartamentów Złotej 44 wzrosła o 45 proc. rok do roku. Średni metraż sprzedanych apartamentów wyniósł około 150 mkw. Wszystkie transakcje zostały bezpośrednio przeprowadzone przez doradców ds. nieruchomości w Biurze Sprzedaży Złotej 44.

Nabywcy wybierają duże przestrzenie

Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

W 2020 roku średni metraż wszystkich sprzedanych apartamentów w ZŁOTEJ 44 wyniósł aż 153 mkw. (dla porównania w 2019 roku średnia wyniosła 117 mkw). Ten trend utrzymał się w pierwszym kwartale 2021 i wszystko wskazuje na jego kontynuację w najbliższej przyszłości.

- W ofercie biura sprzedaży Złotej 44 pozostaje już tylko 9 proc apartamentów. To w większości duże powierzchnie, nawet niemal 300 – metrowe, oraz spektakularne penthouse’y. Takie apartamenty ze względu na wyjątkowe usytuowanie na najwyższych piętrach kosztują odpowiednio więcej, ale w naszej polityce cenowej nie dojdzie w najbliższym czasie do żadnych zmian. Nie przewidujemy obniżek”– mówi Clemens Lehr, Head of Europe AMSTAR – inwestora Złotej 44.

- Dziś doświadczamy sytuacji, w której kilkoro nabywców deklaruje chęć zakupu tego samego apartamentu. Popyt na przestrzenie luksusowe jest relatywnie duży, a rynek pierwotny kurczy się. Czas przygotowania inwestycji w segmencie luksusowym oraz czas budowy są zdecydowanie dłuższe niż w segmencie popularnym – mówi Michał Skotnicki, prezes zarządu Złota 44.

Dziś większym zainteresowaniem cieszą się duże apartamenty o wygodnych układach, które zapewniają każdemu członkowi rodziny indywidualną przestrzeń. Domy wypełniają rolę biura, zdalnej szkoły i miejsca do nauki. Duże apartamenty umożliwiają aranżację tak, aby każdy doświadczał komfortu w codziennych zadaniach. 

Luksusowa inwestycja

Aż 26 proc. ultra zamożnych inwestorów na świecie deklaruje chęć zakupu nowej nieruchomości w 2021 roku, a prognozy mówią o 2 proc. wzroście cen (Knight Frank, The wealth report). To dobra perspektywa dla topowych apartamentowców. W Polsce liczba planowanych realizacji luksusowych inwestycji nie wzrasta, a wyprodukowanie nowych zajmuje kilka lat i pochłania ogromne środki. Wówczas ceny tych nieruchomości mogą być znacznie wyższe. W 2020 roku średni wzrost cen materiałów budowlanych wyniósł 1,4 proc. W styczniu 2021, w porównaniu do stycznia 2020 wzrosły już jednak średnio o 1,8 proc. jak podaje Grupa PSB Handel SA. Rosnące koszty i kurczący się segment wskazują, że to świetny moment na inwestycję w luksusową nieruchomość, która oferuje korzyść w postaci zabezpieczenia przed inflacją. To także dywersyfikacja portfela inwestycji i potencjał dla późniejszych przychodów z wynajmu. Po zamknięciu sprzedaży Złotej 44 wartość jej apartamentów z rynku wtórnego prawdopodobnie wzrośnie. Może okazać się, że to dobry moment, aby nabyć nieruchomość właśnie teraz, gdy jej cena uwzględnia koszty materiałów sprzed kilku lat, a zarazem utrzymuje najwyższą jakość surowców.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SŁOWA KLUCZOWE

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych