3 zasady aranżacji wnętrza w mieszkaniu na wynajem

Relatywnie niskie ceny, wysoki zwrot z inwestycji oraz obecność zachodnich inwestorów. Rozkwit polskiego sektora najmu prywatnego dzieje się na naszych oczach, a zwiększająca się konkurencja oznacza również wyższe wymagania mieszkańców. Jak się na to przygotować i wynajmować swoje mieszkanie z zyskiem?

Autor: housemarket.pl 21 grudnia 2021 13:27

  • Wystrój i aranżacja mieszkania na wynajem ma wpływ na większe zainteresowanie ze strony najemców.
  • Dopasowanie mieszkania do konkretnej osoby co prawda zawęzi potencjalną liczbę odbiorców, ale finalnie przełoży się na znaczny wzrost zainteresowania w danej grupie.
  • Aranżacja mieszkania na wynajem powinna być uniwersalna. Warto postawić na neutralną kolorystykę ścian, które powinny być w odcieniach bieli, beżu i szarości.

Według prognoz rynkowych w perspektywie 7 lat sektor najmu instytucjonalnego osiągnie do 90 tysięcy lokali, co stanowi aż 12 razy więcej niż obecnie. Warto zastanowić się już teraz, jak przygotować swoją nieruchomość, aby nawet przy zwiększonej konkurencji była atrakcyjna.

- Aspektem, na który właściciel lokalu ma znaczący wpływ, jest wystrój wnętrza. Aranżacja przestrzeni, wyposażenie oraz dbałość o estetykę warunkują typ lokatora, którego zainteresuje dany metraż. Za wysokim standardem mieszkania idzie w parze wyższa cena, ale nie tylko. Istnieje większe prawdopodobieństwo, że solidne mieszkanie przyciągnie równie sumiennego lokatora, który zadba o lokal - komentuje Marta Nowakowska, projektantka wnętrz ośrodka wypoczynkowego Balance Park.

Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Jak wykończyć mieszkanie, żeby spełniało potrzeby rynku? Czy da się to zrobić bez konieczności zatrudniania projektanta wnętrz? Zapoznaj się z 3 złotymi zasadami.

Zasada 1. Określ idealnego lokatora

Sposób, w jaki urządzisz mieszkanie, zdeterminuje jego przyszłych lokatorów. Czy będzie to rodzina z dzieckiem, singiel, bezdzietna para, student, a może przedsiębiorca o wysokich wymaganiach? Wyobraź sobie idealnego lokatora, zastanów się, jakie ma potrzeby i postaraj się na nie odpowiedzieć. Dopasowanie mieszkania do konkretnej osoby co prawda zawęzi potencjalną liczbę odbiorców, ale finalnie przełoży się na znaczny wzrost zainteresowania w danej grupie.
Zanim podejmiesz decyzję, sprawdź, które profile najemców mają największy udział w rynku. Według ankiety Michała Rubaszek 30,3 proc. stanowią single, a 31,1 proc. bezdzietne pary. Na 3. miejscu są niezależne osoby zainteresowane mieszkaniami rozkładowymi (19,7 proc.), a dalej rodzina z dziećmi (9,3 proc.) i osoby samotnie wychowujące dziecko (4,7 proc.). Przeanalizuj rynek, sprawdź swoje możliwości i dopiero potem urządzaj mieszkanie.

CZYTAJ TEŻ: CZY NOWY ŁAD UDERZY W MIESZKANIA NA WYNAJEM 

Zasada 2. Postaw na uniwersalność

Istnieje niemal stuprocentowa pewność, że masz inne poczucie estetyki niż przyszły najemca. Dlatego wykańczając lokal na wynajem, schowaj swój gust do kieszeni. Zasada uniwersalnej estetyki wnętrza to nie tylko kwestia upodobań, ale... psychologii. Warto pamiętać, że lokator zawsze wprowadzi się do mieszkania ze swoimi przedmiotami. Im bardziej jego własność będzie pasować do wnętrza, tym większa szansa, że poczuje się on w Twoim mieszkaniu, jak u siebie w domu i będzie chciał w nim zostać jak najdłużej.

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.