Badanie: Polacy wykorzystali kwarantannę na remonty

Epidemia koronawirusa sprawiła, że znacznie więcej czasu spędzaliśmy we własnych czterech ścianach. Część z nas wykorzystała te dni, żeby coś w nich przearanżować. Mniejszych lub większych zmian w swoim mieszkaniu dokonało podczas kwarantanny aż 6 na 10 ankietowanych przez Cordia Polska.

Autor: housemarket.pl 25 sierpnia 2020 13:08

Już w marcu, kiedy rząd wprowadzał pierwsze obostrzenia związane z epidemią, media obiegły informacje o tym, że Polacy szturmują sklepy budowlane. Czy rzeczywiście poświęciliśmy ten czas na remonty? Firma Cordia zapytała o to swoich klientów w ankiecie „Mieszkanie po #zostańwdomu”.

Okazuje się, że w mieszkaniu zmieniło coś aż 63 proc. osób, które wypełniły kwestionariusz. W większości to mieszkańcy dużych miast.Najwięcej, bo aż 42 proc. ankietowanych, zrobiło w czasie kwarantanny zakupy wnętrzarskie i zaopatrzyło się w nowe elementy wyposażenia. 37 proc. dokupiło też do mieszkania nowe kwiaty, wpisując się tym samym w widoczny w pozostałych sekcjach ankiety trend tęsknoty za spędzaniem czasu wśród zieleni. To właśnie ogródek, balkon, taras i zieloną lokalizację ankietowani wskazali jako te elementy, które najbardziej zyskały na znaczeniu w wyniku epidemii.

Co piąty ankietowany (21 proc.) zrobił w czasie kwarantanny przemeblowanie. Co dziesiąty (12 proc.) odświeżył stałe elementy wyposażenia mieszkania. 3 proc. respondentów zrobiło duży remont.Jeszcze rok wcześniej nikt nie wyobrażał sobie, że będziemy zmuszeni do spędzania w mieszkaniach większości naszego czasu, łącząc w nich codzienne życie z pracą czy nauką zdalną.

- To naturalne, że taka zmiana jak izolacja społeczna spowodowała konieczność dostosowania lokum do nowej rzeczywistości. Planując zakup mieszkania warto spojrzeć na jego wielkość, układ czy położenie względem kierunków świata, pod kątem ewentualnych przyszłych modyfikacji na wypadek różnych zmian życiowych. Układ mieszkania – w tym jego tak zwana „ustawność” zapewniająca elastyczność w aranżacji – to jeden z kluczowych czynników stanowiących o atrakcyjności mieszkania - mówi Łukasz Węcławski, dyrektor ds. przygotowania inwestycji i architekt Cordia Polska.

Warto dodać, że przed epidemią koronawirusa 83 proc. osób, które wzięły udział w ankiecie, było zadowolonych z zakupionego lub wynajętego mieszkania.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.