Branża budowlana wciąż czeka na elektroniczny dziennik budowy, ale ma już realne alternatywy

W następstwie pandemii i wprowadzonych obostrzeń rząd znacząco przyspieszył prace nad cyfryzacją procesu budowlanego. Obecnie funkcjonuje już m.in. wirtualna platforma, która umożliwia zdalne zgłaszanie robót budowlanych i składanie wniosków o pozwolenia. Główny Urząd Budowlany zapowiedział także wdrożenie kolejnych udogodnień, w tym m.in. elektronicznego dziennika budowy. Już teraz na rynku są rozwiązania stanowiące realną alternatywę dla wirtualnego dziennika.

Autor: housemarket.pl 02 lutego 2021 13:53

Przyspieszenie prac legislacyjnych nad elektronicznym dziennikiem budowy to doskonała wiadomość dla branży budowlanej. Firmy z tego sektora liczą na uproszczenie procedur administracyjnych i duże oszczędności czasu oraz pieniędzy, wynikające z szybszego obiegu dokumentów oraz łatwiejszego pozyskiwania stosownych pozwoleń. W oczekiwaniu na odpowiednie przepisy firmy mogą jednak poprawić swoją efektywność już dziś, wykorzystując w tym celu wirtualne narzędzia, wspomagające obieg i prowadzenie dokumentacji oraz dające pełny wgląd w aktualny status poszczególnych zadań.

Takim rozwiązaniem jest PlanRadar. Aplikacja, która jest dostępna zarówno w wersji przeglądarkowej, jak i mobilnej, zapewnia nieograniczony dostęp do danych na temat budowy, umożliwiając przy tym stały wgląd do historii przepływu informacji w czasie przebiegu realizacji projektu budowlanego.

Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Cyfryzacja z myślą o klientach

Według raportu Europejskiego Funduszu Leasingowego „Budownictwo pod lupą”, głównym powodem skłaniającym firmy budowlane do wdrażania cyfrowych rozwiązań jest chęć dostosowania się do oczekiwań klientów oraz dążenie do wzrostu rentowności projektów. Choć dla wielu inwestorów jest to na pierwszy rzut oka niedostrzegalne, wykorzystanie w tym celu narzędzi cyfrowych pozwala osiągnąć te cele, a jednocześnie jeszcze efektywniej gospodarować czasem oraz optymalnie planować prace na budowie.

- Praca z wykorzystaniem naszej aplikacji pozwala zaoszczędzić nawet do 7 godzin pracy tygodniowo. Czas ten można efektywnie wykorzystać na inne czynności, dzięki czemu projekt może szybciej się rozwijać. Drugi obszar korzyści to możliwość ograniczenia dodatkowych kosztów, wynikających często z błędnych decyzji, będących efektem np. pracy na nieaktualnej dokumentacji – tu wykonawca może ustrzec się przed poważnymi wydatkami związanymi z poprawkami lub serwisem ewentualnych usterek - komentuje Bartek Pietruszewski, Country Manager PlanRadar w Polsce.

Dodaje, że trend związany z cyfryzacją zasobów informacyjnych na budowie przynosi także szereg innych korzyści.

- Warto zauważyć, że według raportu EFL aż 59 proc. badanych firm interesuje się innowacyjnymi trendami, ale równocześnie boi się chybionych inwestycji. Nasze doświadczenie potwierdza jednak, że wprowadzenie cyfrowych metod komunikacji oraz wirtualizacja ewidencji procesu budowlanego może stanowić dodatkową przewagę konkurencyjną i istotnie poprawia komunikację pomiędzy zespołami projektowymi. Użytkownicy PlanRadar mają bowiem nie tylko kompletny wgląd w istotne dla nich informacje, dokumenty oraz plany, ale mogą w czasie rzeczywistym dodawać do nich własne uwagi, notatki czy zdjęcia. To ważne także w kontekście bieżącej sytuacji i wyzwań towarzyszących pandemii. Zdalny dostęp do pełnej dokumentacji projektowej pozwala bowiem utrzymać założone tempo prac, a jednocześnie zminimalizować kontakt pomiędzy poszczególnymi członkami zespołów - ocenia Bartek Pietruszewski. 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.