Branża deweloperska ma swój Kodeks Dobrych Praktyk. Narzędzie budowania relacji działa!

Z korzyścią dla klientów oraz w oparciu o wysokie standardy na rynku usług deweloperskich. Kodeks Dobrych Praktyk funkcjonuje już kilkanaście lat. Normalizuje on proces zakupowy oraz powstawanie inwestycji mieszkaniowych. Opracowanie zaakceptowane przez UOKIK jest przestrzegane przez coraz większą liczbę deweloperów zrzeszonych w organizacji Polski Związek Firm Deweloperskich.

Autor: housemarket.pl 03 sierpnia 2020 10:23

Kodeks Dobrych Praktyk zawiera prawa i obowiązki obu stron, czyli deweloperów oraz klientów skłonnych do zakupu nieruchomości. Mowa o zasadach w postępowaniu przed rozpoczęciem realizacji budowy, w trakcie prac budowlanych oraz po ich ukończeniu i oddaniu mieszkań do użytkowania.

Choć na pierwszy rzut oka te zasady wydają się podstawowe, to ich konsekwentne przestrzeganie pozytywnie zmienia podejście do transakcji mieszkaniowej. Deweloper już od pierwszej wizyty klienta w biurze, zobowiązuje się przekazać pełne informacje na temat projektu, odpowiedzieć na każde pytanie nabywcy, czy przedstawić ubezpieczenie inwestycji, a także standard wykonania.

- Wyznaczamy wysokie standardy i tylko takie powinny być akceptowane w naszej branży. Obustronne zaufanie to absolutny priorytet. Klient, kupując mieszkanie przeważnie poświęca swoje życiowe oszczędności, a inwestor, realizując nowe osiedle, dba nie tylko o mieszkańców, ale i swoją markę – mówi Andrzej Marszałek, prezes zarządu Oddziału Poznańskiego PZFD.

Odpowiednie, partnerskie podejście do nabywcy, fachowość, otwartość na uwagi klienta, tworzą dziś wiarygodność inwestora. Nie bez przyczyny markę inwestora eksperci wskazują jako jedno z najważniejszych kryteriów przy wyborze mieszkania bądź domu.

- Jako organizacja branżowa, dbamy o dobre praktyki na rynku wielkopolskim i dokładamy wszelkich starań, aby nasi członkowie, a także firmy aspirujące do bycia w PZFD, wywiązywali się z umów nie tylko starannie, ale wręcz wzorowo. W praktyce to oznacza, że największą korzyścią dla klienta jest poczucie dobrze dokonanego wyboru. Zadowolony mieszkaniec z pewnością poleci dewelopera innym - wskazuje Marcin Roś, wiceprezes zarządu Oddziału Poznańskiego PZFD.

Za wzmocnienie relacji z przyszłym mieszkańcem odpowiada także tzw. usługa posprzedażowa.

- Wybierając firmę z PZFD, klient może liczyć na wsparcie również po odbiorze lokalu. Pomoc w załatwieniu różnych formalności, doradztwo aranżacyjne architekta, czy nawet sprawne usunięcie usterek w ramach rękojmi to podstawa. Liczy się profesjonalizm, uczciwość i terminowość na każdym etapie – przed rozpoczęciem inwestycji, w trakcie oraz po zakończeniu. Tego wymagamy od członków naszego oddziału, dając przykład wszystkim deweloperom z Wielkopolski. Nad tym pracują również pozostałe oddziały - zastrzega Joanna Janowicz, wiceprezes Oddziału Poznańskiego.

Kodeks Dobrych Praktyk został wprowadzony do branży deweloperskiej w 2003 roku. Aktualnie jest respektowany przez ponad 200 deweloperów w Polsce i 21 w regionie wielkopolskim.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.