Budowy nie ucierpiały przez koronawirusa

Pytania o to, czy prace na budowach mieszkaniowych nie ustały ze względu na pandemię były najczęściej powielającymi się obawami wyrażanymi przez klientów w ciągu ostatnich trzech miesięcy. Obido i deweloperzy raportują sytuację. Jest dobrze.

Autor: housemarket.pl 03 czerwca 2020 16:21

Na informacyjnych stronach platformy obido.pl trwa kampania #nabudowach, w ramach której deweloperzy działający na największych rynkach na bieżąco informują o tym, co dzieje się na prowadzonych przez nich budowach. Liczba prezentowanych inwestycji zbliża się do 100.

Już na początku epidemii z rozmów konsultantów obido.pl z osobami szukającymi mieszkania powstała lista pytań i obaw, które pojawiły się w głowach klientów. Wśród nich najczęściej pojawiały się pogorszenie sytuacji zawodowej i/lub finansowej, pytania czy banki i kancelarie notarialne przyjmują normalnie klientów oraz obawa, czy na budowach nie ma postojów.

- Temat potencjalnych przestojów na budowach jest szczególnie istotny dla osób kupujących swoje pierwsze mieszkanie. A już w sytuacji ogólnej niepewności związanej z pandemią, rzetelna informacja jest na wagę złota. Ludzie chcą mieć poczucie, że zakup mieszkania przebiegnie bezproblemowo - mówi Justyna Lachowska, dyrektor zespołu wsparcia klienta obido, który cały czas jest na pierwszej linii kontaktu z szukającymi mieszkania.

Kwestia ta interesuje oczywiście nie tylko osoby szukające mieszkania, ale tych, którzy już kupili i i czekają na zakończenie prac. Należy bowiem przypomnieć, że zdecydowana większość lokali dostępnych w ofertach deweloperów jest w budowie albo wręcz przed jej rozpoczęciem. Według danych firmy JLL w Warszawie mieszkania gotowe to mniej niż 10 proc. oferty deweloperów.

- Mieliśmy klienta, który zarezerwował mieszkanie w inwestycji z datą oddania w drugim kwartale przyszłego roku. Na stronie dewelopera nie znalazł informacji o aktualnym statusie budowy ani zdjęć. Pytał nas o opinię na temat dewelopera i sytuacji na budowie, bo słyszał od znajomego, że deweloperzy mają problemy z pracownikami - opowiada Justyna Lachowska.

Ale choć, jak informował Polski Związek Firm Deweloperskich, z budów wyjechało około 30 proc. pracowników z Ukrainy, na zdecydowanej większości budów nie pojawiły się opóźnienia. Deweloperom sprzyjała łagodna zima, która nie spowodowała przerwania prac i na niektórych osiedlach wyprzedzają one harmonogram.

Jak wygląda to na poszczególnych budowach?

Obibo przygotowało na swych stronach miejsce, gdzie deweloperzy działający na największych rynkach mogą zamieszczać informacje o sytuacji na prowadzonych przez siebie budowach, a klienci poznać sytuację i rozwiać wątpliwości. W przygotowaniu kampanii bardzo ważna była ścisła współpraca deweloperów, którzy przesyłają przygotowane według przejrzystego formatu informacje. Dzięki opracowaniu standardu prezentacji, materiały są spójne i czytelne dla klientów, a regularnie aktualizowana dokumentacja fotograficzna pomaga klientom w zrozumieniu treści.

Akcja #nabudowach dostępna dla wszystkich deweloperów

Każda informacja w sekcji #nabudowach zawiera m.in. lokalizację inwestycji, planowaną datę oddania do użytkowania, aktualne zdjęcia z budowy, listę wykonanych w ostatnim czasie prac i oczywiście kluczową informację o tym, czy działania postępują zgodnie z harmonogramem. Łamy obido.pl są otwarte dla wszystkich deweloperów działających na powyższych rynkach, bez względu na to, czy firma ma aktywną kampanię na obido.pl, jest członkiem PZFD lub SBDiM. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.