
Samorząd Bytomia rozpoczyna kampanię promocyjną, której celem jest przyciągnięcie nowych mieszkańców. Ambasadorami akcji pt. „Bytom. Zamieszkaj w wielkim stylu” są osoby, które zdecydowały się przenieść do tego miasta i doceniły jego walory.
Do osiedlenia się w Bytomiu będą one zachęcały z billboardów usytuowanych w różnych miastach; kampania będzie też prowadzona w prasie oraz w internecie. Szczegóły kampanii lokalne władze przedstawiły podczas środowej konferencji prasowej.
"Nasze miasto liczy około 140 tys. mieszkańców i podobne jak inne duże i średnie miasta zmaga się ze zjawiskiem depopulacji, na co dodatkowy wpływ ma też poprzemysłowy charakter naszego miasta. Ale Bytom żyje, a świeżej krwi dodają mu zafascynowani nim nowi mieszkańcy, którzy spojrzeli na to miasto niestereotypowo i uwierzyli, że właśnie tu będzie im się dobrze żyło" - zaznaczył prezydent Bytomia Mariusz Wołosz.
Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
Jak przekonywał, nowych mieszkańców przyciąga do Bytomia nie tylko atrakcyjna cena nieruchomości, ale też stylowa architektura, dobre położenie i "kompaktowość" miasta. "Nie bez znaczenia jest też duży obszar terenów zielonych i stale rozbudowywana baza sportowo-rekreacyjna" - dodał Wołosz.
W ramach kampanii promocyjnej w listopadzie siedmioro nowych bytomian będzie można zobaczyć na kilkudziesięciu billboardach w Katowicach, Gliwicach, Krakowie i Bytomiu. Materiały promocyjne będzie można znaleźć też w prasie czy na ekranach ledowych na dworcu PKP w Krakowie. Osoby, które zdecydowały się zamieszkać w Bytomiu o atutach tego miasta będą opowiadać także w wideorozmowach publikowanych w mediach społecznościowych oraz w ramach kampanii Google Ads.
Naczelniczka Wydziału Komunikacji Medialnej i Promocji Urzędu Miejskiego w Bytomiu Małgorzata Węgiel-Wnuk wskazała, że nowi mieszkańcy tego miasta zwracają uwagę m.in. na atrakcyjne ceny stylowych mieszkań, dobre skomunikowanie miasta i bogatą ofertę sportowo-rekreacyjną. "W tych opowieściach o Bytomiu widzianym oczyma przyjezdnych jest jednak coś jeszcze - pewien rodzaj zauroczenia miastem. To niezwykle cenne i pouczające doświadczenie zobaczyć siebie, swoje miasto w oczach ludzi z zewnątrz, którzy stają się naszymi sąsiadami" - dodała.
Przez cały listopad w kanałach informacyjnych Bytomia będą prezentowane sylwetki nowych bytomian, ich opowieści fotoreportaże oraz materiały wideo z udziałem nowych mieszkańców. O swoich początkach w Bytomiu opowiedział m.in. Tomasz Politański, który wcześniej przez 12 lat mieszkał w Warszawie. "Kiedy szukałem mieszkania w aglomeracji śląskiej, Bytom był jednym z moich pierwszych wyborów m.in. ze względu na cenę nieruchomości. I choć w ostatnim czasie ceny poszły mocno w górę, w Bytomiu nadal są bardzo atrakcyjne i w porównaniu z innymi miastami wypadają bardzo konkurencyjnie" - powiedział.
Od prawie trzech lat w Bytomiu mieszka Magdalena Cąkała, architektka z Lublina, która bytomską architekturą zainteresowała się już podczas studiów na Politechnice Śląskiej. "Nie ukrywam, że przy wyborze mieszkania aspekt architektoniczny był dla mnie ważny. I przyznam, że ta część Rozbarku, w której zamieszkaliśmy na naszych oczach po prostu rozkwita" - podkreśliła. "Kiedy szukam i poznaję siebie, swoje preferencje, buduję świadomość tego, do czego przynależę, to widzę w sobie Bytom. Jest dla mnie miastem, które pozwala mi zwolnić i napędza mnie jednocześnie. Ten spokój i harmonia to przestrzeń, w której można tworzyć. Jako projektant potrzebuję tego do rozwoju" - zaznaczyła.
Aneta i Maciej Markowie do Bytomia przeprowadzili się rok temu z Krakowa. Zamieszkali w modernistycznej kamienicy w Śródmieściu. Doceniają prowadzone w tym mieście i innych miastach aglomeracji działania rewitalizacyjne i możliwość aktywnego spędzenia wolnego czasu. Swoją historię opowiedzieli też Agata Korzeńska i Paweł Krzywda - wykładowcy Akademii Sztuk Pięknych, którzy zamieszkali w Bytomiu w 2014 roku w kamienicy z 1920 r.