Czy Milenialsi zmienią rynek mieszkań premium?

Pokolenie urodzone w latach 1980-1995 już na dobre zagościło na rynku nieruchomości. Czy Millenialsi wybierają również inwestycje premium? Jaką rolę odegrają na rynku luksusowych apartamentów?

Autor: housemarket.pl 15 grudnia 2021 14:08

  • Millenialsi są najlepiej wykształconym pokoleniem, z najlepszymi zarobkami w porównaniu do poprzednich generacji.
  • Jeśli pozwalają im na to finanse, chętnie wybierają nieruchomości premium - zwłaszcza ci w wieku 35+.
  • Mielnialisi do inwestowania podchodzą rozważnie, sprawdzając opłacalność i analizując dane rynkowe.
  • Wraz z upływem lat coraz więcej Millenialsów będzie dysponowało kapitałem, który pozwala zainwestować w nieruchomości premium

Najlepiej zarabiające pokolenie

Intuicyjnie możemy kojarzyć Millenialsów z osobami tuż po studiach, które dopiero szukają swojego pierwszego „M”. To jednak wizerunek sprzed lat – dziś najstarsi przedstawiciele tego pokolenia mają 42 lata. To osoby z ugruntowaną pozycją zawodową i finansową, świadome swoich potrzeb i oczekiwań – również w kwestii mieszkania. Choć część faktycznie ceni sobie wyżej możliwość elastycznego dopasowania miejsca zamieszkania do zmieniającej się sytuacji życiowej, to wciąż w Polsce dominuje model kupowania nieruchomości na własność. Kojarzone jest to ze stabilnością i bezpieczeństwem.

CZYTAJ TEŻ: MILENIALSI TRAKTUJĄ SWÓJ DOM JAKO ŚWIAT INTYMNY 

Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Jak wskazuje raport Brookings Institute z 2020 roku, Millenialsi są najlepiej wykształconym pokoleniem, z najlepszymi zarobkami w porównaniu do poprzednich generacji. Jeśli pozwalają im na to finanse, chętnie wybierają nieruchomości premium – zwłaszcza ci w wieku 35+. Są świadomi tego, jak wysoka jakość wykończenia wpływa na komfort korzystania z apartamentu. Przykładają dużą uwagę do detali i stylu nieruchomości.

Chcą ochronić swój kapitał przed inflacją

Jednak czy Millenialsi kupują lokale premium wyłącznie ze względu na własne potrzeby? Okazuje się, że istotną motywacją są dla nich również względy finansowe. Nieruchomości są jednym z najpewniejszych sposobów lokowania kapitału i chronienia go przed inflacją. Przedstawiciele tej generacji przykładają dużą wagę do weryfikowania informacji. Do inwestowania podchodzą rozważnie, sprawdzając opłacalność i analizując dane rynkowe. Są świadomi istnienia fake newsów, dlatego wolą bazować na sprawdzonych źródłach i danych liczbowych, a nie opiniach. Nawet ci, którzy obecnie nie są w stanie kupić nieruchomości inwestycyjnie, chętnie skorzystają z tej opcji w przyszłości. Są również świadomi, że lokale premium – również ze względu na wysoką jakość wykończenia – są bardziej wartościowe inwestycyjnie nawet mimo upływu lat.

Priorytet: lokalizacja

Jak pokazują dane demograficzne, pokolenie urodzone w latach 1980-1995 później zakłada rodziny. Istotny jest dla nich rozwój zawodowy i elastyczność na rynku pracy. To z kolei powoduje, że miejsce zamieszkania musi być dobrze skomunikowane z różnymi częściami miasta – naturalnie w tej kwestii najlepiej wypadają okolice centrum.

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.