Czy rynek najmu potrzebuje nowych technologii?

Wynajęcie mieszkania w czasach, gdy zachowujemy ostrożność w kontaktach społecznych może być dużym wyzwaniem. Z pomocą jednak przychodzą nowoczesne technologie, które pozwalają na szybką i bezpieczną weryfikację potencjalnego najemcy.

Autor: Housemarket.pl 01 czerwca 2021 11:59

Długoterminowy i bezpieczny najem od firm, który jest niezwykle popularny w krajach Europy Zachodniej, wchodzi w fazę dynamicznego rozwoju, również w naszym kraju. Celem inwestorów jest stworzenie realnej alternatywy dla zakupu nieruchomości, który dla dużej części Polaków wiąże się z wieloletnim zobowiązaniem, jakim jest zaciągnięcie kredytu hipotecznego.

Technologie wspierają najem

Z perspektywy klienta, najem mieszkania od firmy gwarantuje mu określony standard lokalu, bardzo dobrą lokalizację, gwarancję wysokości czynszu w trakcie trwania umowy i wsparcie w postaci dedykowanego opiekuna. Ale to nie wszystko, Vantage Development, do której należy marka Vantage Rent postawiła na digitalizację całego procesu obsługi klienta. System CRM, zbudowany na platformie Salesforce, od wielu lat wykorzystywany przez spółkę przy sprzedaży mieszkań, będzie również stanowić podstawę komunikacji z przyszłymi najemcami.

Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- W planach spółki jest stworzenie portfela ok. 11 tysięcy mieszkań na wynajem do 2025 roku. Przy takiej skali działalności oraz kilkunastu lokalizacjach, wykorzystanie technologii w procesie obsługi klientów było dla nas oczywiste. Uczymy się, pracujemy i spędzamy czas wolny online, nie inaczej powinien wyglądać proces najmu mieszkania – mówi Katarzyna Szydłowska-Biskup, rzecznik prasowy Vantage Development.

Bezpieczeństwo dla obu stron

Przed podpisaniem umowy najmu, klient przechodzi proces weryfikacji, realizowany przez firmę simpl.rent. To platforma online, która sprawdza tożsamość, ale także historię i wiarygodność finansową przyszłego najemcy. Cały proces odbywa się online, co szczególnie w dobie pandemii oraz cyklicznie powtarzających się lockdown’ów jest wygodnym rozwiązaniem. Simpl.rent gwarantuje bezpieczeństwo danych klientów, których, co warto podkreślić, nie udostępnia stronie wynajmującej. Efektem weryfikacji finansowej jest Certyfikat Najemcy z informacją o pozytywnym lub negatywnym wyniku w każdym z trzech obszarów. Platforma dodatkowo zintegrowana jest z systemem CRM, aby maksymalnie usprawnić proces zawarcia umowy najmu.

- Weryfikacja za pomocą simpl.rent odbywa się w pełni online. Sprawdzamy czy osoba zainteresowana mieszkaniem jest tym, za kogo się podaje - to warunek dalszej weryfikacji. Następnie sprawdzamy historię spłacania zobowiązań finansowych na podstawie danych z Biura Informacji Kredytowej oraz największych biur informacji gospodarczych. Na końcu potwierdzamy czy kandydat zarabia przynajmniej dwukrotność czynszu. Wszystkie trzy etapy odbywają się sposobem wybranym przez weryfikowanego, tak żeby zapewnić komfort całego procesu. Może on trwać nawet 2 minuty, a efektem końcowym jest Certyfikat Najemcy, dzięki któremu wynajmujący może podjąć decyzję o podpisaniu umowy najmu - mówi Piotr Pajda, prezes simpl.rent.

W kontakcie

Po podpisaniu umowy najmu, klient otrzymuje dane do konta EBOK, za pomocą którego będzie mógł kontrolować zużycie mediów, opłacać faktury czy kontaktować się ze swoim dedykowanym opiekunem. Znajdzie tam również obszerną bazę wiedzy na temat korzystania z mieszkania, części wspólnych, czy informacje o sprzęcie AGD, który znajduje się w lokalu.

Wraz z rozwojem działalności Vantage Rent, w kolejnych miastach powstaną również stacjonarne biura obsługi najemców, które pozwolą na bezpośrednie spotkania z opiekunami. Zabieganym, spółka zaproponuje aplikację mobilną EBOK, w której będą mogli szybko i wygodnie zarządzać sprawami, związanymi z wynajmowanym mieszkaniem.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.