PARTNER PORTALU partner portalu

Czym jest customizacja w branży wyposażenia wnętrz?

Customizacja to od wielu lat nieodłączny element oferty sprzedażowej, który umożliwia stworzenie produktów dopasowanych do konkretnej koncepcji i potrzeb danego klienta. Co najczęściej customizujemy w naszych domach? Na te pytania odpowiada Aldona Mioduszewska z Galerii Wnętrz Domar.

Autor: housemarket.pl 20 kwietnia 2021 13:48

Mówiąc o customizacji, warto w pierwszej kolejności odróżnić to zagadnienie od podobnego mu terminu personalizacji. Wprawdzie oba pojęcia odwołują się do idei dopasowania produktu do doświadczeń i oczekiwań użytkowników, jednak różnią się jeśli chodzi o postawę samego klienta. W przypadku personalizacji, producent posiadając wiedze na temat konsumenta kreuje produkt i stosuje różne narzędzia marketingowe aby przekonać go do zakupu tegoż produktu. Natomiast customizacja zakłada aktywny udział klienta w tworzeniu produktu i usługi pod kątem osobistych preferencji.

Jak mówi Aldona Mioduszewska, dyrektor marketingu w Galerii Wnętrz Domar, customizacja w przemyśle polega na tym, że producent oferuje klientowi określony zestaw elementów, umożliwiający indywidualne dopasowanie produktu do swoich potrzeb.

Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- W przypadku mebli, o customizacji będziemy mówić w momencie, gdy klient po prostu dobiera sobie kolor tapicerki, rodzaj blatu, frontu czy nóżek i takie zlecenie wysyłane jest do producenta. Personalizacja natomiast dotyczy segmentu usług projektowych i wykonawczych, w których od podstaw tworzony jest mebel lub zestaw mebli – widoczne jest to przede wszystkim w ofercie mebli na wymiar albo mebli rzemieślniczych na zamówienie. Bardzo dobrym przykładem customizacji jest kolekcja Creative marki Vox, w której producent oferuje 12 kolorów frontów wykonanych z różnych elementów, 10 rodzajów nóżek lub podstawek, różne uchwyty oraz warianty składania umożliwiające modyfikacje konstrukcyjne. Dzięki temu możemy zamówić swój indywidualny mebel, wybierając uprzednio przygotowane elementy – mówi Aldona Mioduszewska.

A co najczęściej customizujemy w domu? Z pewnością prym wiodą wszystkie meble robione na wymiar, które pozwalają na wykorzystywanie oraz wypełnienie skosów i nieregularności w naszych domach - pawlacze, drzwi przesuwne lub garderoby. Dzięki nim możemy maksymalnie wykorzystać „trudne” przestrzenie w naszych domach.

- Oprócz mebli dopasowanych do nieregularnych wymiarów pomieszczenia, drugim najpopularniejszym przedmiotem customizacji w polskich domach jest wyposażenie kuchni i łazienek. W przypadku łazienek jest to oczywiście kwestia optymalnej zabudowy, a więc na wymiar oraz wyboru kafli czy kolorystyki. Mówiąc o kuchni - zasięg customizacji się zwiększa, gdyż w grę wchodzą meble do zabudowy ale też gotowe zestawy mebli kuchennych wzbogacone wybranymi przez nas uchwytami, frontami, elementami dodatkowymi w postaci wbudowanego oświetlenia itp. Teraz modne są kuchnie zabudowane od podłogi aż po sufit, gdzie cała ściana pełni funkcję gospodarczą - mówi Aldona Mioduszewska.

Customizacja mebli i wyposażenia polskich mieszkań nie ogranicza się tylko do kuchni i łazienek. Trend ten widoczny jest także w przestrzeniach mieszkalnych, które urządzone są w stylu loftowym – zwłaszcza tych, w których liczy się jak największe oddanie przemysłowego charakteru pomieszczenia. Często w tych pomieszczeniach decydujemy się na meble robione na zamówienie aby najlepiej oddały stylistykę wnętrza.

Nowe życie dla vintage

Pewnym rodzajem customizacji jest też przerabianie czyli hakowanie mebli a więc nadawanie drugiego życia przedmiotom odziedziczonym po przodkach czy poprzedniej epoce.

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.