PARTNER PORTALU partner portalu

Czynniki wpływające na tempo sprzedaży nowych mieszkań

Jakie czynniki wpływają na tempo sprzedaży mieszkań w nowo powstających inwestycjach? Które mieszkania kupowane są najchętniej? Odpowiedzi na te pytania odpowiedzieli deweloperzy.

Autor: housemarket.pl 12 marca 2020 12:11

Radosław Bieliński, dyrektor ds. komunikacji i rzecznik prasowy Dom Development

Najczęściej kupowane lokale to nadal dwupokojowe mieszkania o metrażu ok. 40-50 mkw. Wielu klientów kupuje je jako pierwsze mieszkanie oraz pod wynajem czy inwestycję. W obliczu rekordowo niskich stóp procentowych i braku alternatywnych sposobów lokowania środków na rynku, kupujący mieszkania pod inwestycję są liczną grupą nabywców. Jednocześnie dużym zainteresowaniem cieszą się także lokale o większych metrażach.

Andrzej Gutowski, wiceprezes Ronson Development, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu

Ze względu na duże zainteresowanie zakupami w segmencie inwestycyjnym, wciąż ogromnym powodzeniem cieszą się małe mieszkania. W centralnych lokalizacjach, jak w przypadku naszego osiedla City Link na warszawskiej Woli, najszybciej wyprzedały się kawalerki o powierzchniach do 30 mkw. i mieszkania dwupokojowe do 46 mkw., ponieważ są one najbardziej atrakcyjne dla inwestorów.
W przypadku klientów poszukujących mieszkania na własny użytek zainteresowanie przesuwa się w kierunku mieszkań 2- i 3-pokojowych, a na znaczeniu zyskuje też cena. Lokale atrakcyjne pod tym względem powstają zazwyczaj w pewnym oddaleniu od centrów miast, dlatego klienci szczególną uwagę zwracają na dobre połączenie osiedla z innymi dzielnicami. Cechą naszych bestsellerów - takich jak Miasto Moje czy Ursus Centralny w Warszawie - jest właśnie doskonała komunikacja. Obie inwestycje położone są nieopodal stacji kolejki, dzięki czemu mieszkańcy będą mogli bardzo szybko dostać się do centrum stolicy.

Joanna Chojecka, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Robyg 

Na polskim rynku mieszkaniowym od wielu lat popyt przerasta podaż, a potrzeby mieszkaniowe Polaków wciąż są duże. Mimo nieuniknionego wzrostu cen mieszkań - związanego m.in. z cenami materiałów budowlanych - wciąż duże zapotrzebowanie rynkowe skutkuje utrzymaniem zainteresowania zakupem mieszkania. Nadal najpopularniejszy segment to lokale 2-3 pokojowe, w metrażach 40-60 mkw. o dobrym stosunku ceny do jakości. Należy równocześnie podkreślić, że kupujący są coraz bardziej świadomi i decyzje zakupowe opierają także na pozacenowych parametrach. Dla klientów oprócz renomy marki dewelopera, liczy się również dobra komunikacja drogowa i miejska, czy dostęp do placówek publicznych, jak ośrodki zdrowia, szkoły oraz sklepy.
Warto podkreślić, że aż 20 proc. sprzedaży jest realizowana dzięki rekomendacjom klientów, a mniej niż 5 proc. lokali w ofercie to lokale gotowe - oznacza to, że klienci kupują mieszkania na bardzo wczesnym etapie inwestycji.

Zbigniew Juroszek, prezes Atal

Tempo sprzedaży lokali w nowych inwestycjach zależy od wielu czynników - standardu osiedla, dostępnych udogodnień czy lokalizacji inwestycji. Trendem, który obserwujemy od 4-5 lat, jest zainteresowanie klientów zakupem przestronniejszych mieszkań. Wśród nabywców, którzy szukają lokalu pod własne cele mieszkaniowe, największą popularnością cieszą się „trójki” o powierzchni ok. 60-65 mkw. Natomiast klienci szukający lokalu pod wynajem zazwyczaj pytają o najmniejsze lokale – funkcjonalnie zaprojektowane kawalerki i dwupokojowe mieszkania o kompaktowym metrażu. Szybko z oferty znikają zazwyczaj także lokale usytuowane na ostatnich piętrach - również te o większych powierzchniach - szczególnie gdy przynależą do nich przestronne tarasy. 

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.