Dawid Wrona: jako grupa Echo-Archicom weszliśmy do pierwszej piątki deweloperów

Popyt utrzymuje się na poziomie przewyższającym możliwości dostarczania nowych mieszkań przez deweloperów. Te aspekty wpłynęły na wzrost cen. Ale dla Echo to był doskonały rok - po III kwartałach sprzedaliśmy 1 274 mieszkania. Dobrym krokiem był też  zakup Archicomu - Dawid Wrona podsumował działania spółki w 2021 roku

Autor: housemarket.pl 20 stycznia 2022 08:59

  • W trakcie III kwartałów 2021 roku Echo sprzedało o 15 proc. więcej mieszkań niż w analogicznym okresie 2020 roku.
  • W minionym roku deweloper położył szczególny nacisk na poprawę komunikacji online z klientami.
  • W 2022 roku Echo skupi się na kontynuacji strategii w zakresie tworzenia projektów destination.

W 2021 roku rynek deweloperski zmagał się i dalej się zmaga z rosnącymi kosztami robocizny, materiałów czy nowych gruntów. W dodatku ze względu na wysoką inflację, popyt utrzymuje się na poziomie przewyższającym możliwości dostarczania nowych mieszkań przez deweloperów. Jak w niełatwym 2021 roku wyglądały działania Echo? 

Dla Echo to był doskonały rok - po III kwartałach sprzedaliśmy 1274 mieszkania - o 15 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2020 roku. Dane za czwarty kwartał jeszcze liczymy, ale również był bardzo dobry. Cieszymy się z rosnącego udziału w rynku - sukcesem był zakup Archicomu. Razem jako grupa Echo-Archicom weszliśmy do pierwszej piątki deweloperów mieszkaniowych w Polsce.

Na jakie działania firma kładła szczególny nacisk? 

W ostatnim roku położyliśmy większy nacisk na komunikację online z klientami. Sprawdziliśmy czego oczekują i jakie są ich nowe potrzeby. Wychodząc im naprzeciw m.in. rozwinęliśmy Moje Echo - platformę obsługi klienta po zakupie mieszkania. Do standardowych funkcji, prawdopodobnie jako pierwszy deweloper w Polsce, dodaliśmy: szybkie płatności oraz livechat z opiekunem klienta. Nowością jest także kalendarz spotkań. Również jako pierwsi w Polsce podpisaliśmy umowę z InPostem i wprowadziliśmy Paczkomaty na nowe inwestycje mieszkaniowe, a także dodaliśmy do standardu mieszkań sterowanie głosowe w Echo Smart – systemie zarządzania inteligentnym domem. Oprócz tego m.in. wdrożyliśmy wifi na częściach wspólnych osiedla.

Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

CZYTAJ TEŻ: PLANY ECHO NA 2022 ROK 

Jakie inwestycje udało się zrealizować w tym czasie?

Nie posiadamy jeszcze danych odbiorowych za cały rok lecz prawdopodobnie pobiliśmy wynik z 2020 r. W ciągu ostatnich 12 miesięcy zakończyliśmy budowę projektów z łącznie ponad 1700 mieszkaniami: pierwsze etapy krakowskich osiedli Bonarka Living i KRK, I etap warszawskiej Stacji Wola, całe osiedle Nasze Jeżyce oraz I i II etap Entera w Poznaniu. Zakończyliśmy także budowę ośmioetapowego Osiedla Jarzębinowego w Łodzi, która trwała od 2012 r. Wówczas była to pierwsza nowa inwestycja mieszkaniowa w tej części Bałut. Można więc powiedzieć, że w ten sposób zainicjowaliśmy proces zmian tego obszaru. Jest to też pierwsza inwestycja mieszkaniowa Echo Investment w Łodzi. Pozwoliła naszej marce wyrobić rozpoznawalność oraz wiarygodność wśród łodzian.

2020 był rokiem niepewności. Po wybuchu pandemii pojawiły się opinie, że sektor czeka gwałtowne załamanie popytu na nowe mieszkania, a tym samym mocna obniżka cen w perspektywie kilkunastu miesięcy, były to jednak mylne prognozy...

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.