PARTNER PORTALU partner portalu

Digitalizacja przenosi deweloperów na wyższy poziom

Nieruchomości to wymagająca branża. Jej liderami stają się ci, którzy potrafią spojrzeć na rynek z niecodziennej perspektywy. Szansa na to pojawia się wraz z decyzją o digitalizacji głównych procesów w firmie.

Autor: housemarket.pl 01 października 2021 16:07

  • Dla dewelopera atrakcyjność nowych technologii polega na ich zdolności do wskazywania niebezpieczeństw i ryzyk w inwestycjach.
  • Dane o różnym charakterze mogą być dużą wartością, muszą jednak być właściwie zarządzane.
  • Jeden model danych ma też kolosalny wpływ na efektywność pracowników, zarządzanie ich pracą i komunikację różnych działów firmy.

Po co firmie deweloperskiej cyfrowa technologia?

Po to, by zarządzać organizacją, upraszczać procesy księgowania, wspierać sprzedaż i wyciągać wnioski z danych rynkowych. Firma deweloperska, bez względu na to, czy tworzy budynki mieszkalne czy obiekty mixed-use, potrzebuje rozwiązań ułatwiających pracę projektantom, kosztorysantom, kierownikom budów, menedżerom sprzedaży i osobom, które decydują o poziomach marży.
Dla dewelopera atrakcyjność nowych technologii polega na ich zdolności do wskazywania niebezpieczeństw i ryzyk w inwestycjach. Wykorzystywane są do tego informacje pochodzące z różnych źródeł i o różnym charakterze. Dotyczą wielkości budowy, cen surowców, postaw klientów, a nawet dane historyczne dotyczące zrealizowanych projektów budowlanych. Kluczowym mechanizmem, który stwarza te wszystkie możliwości jest dobre zarządzanie tymi danymi. W efekcie, liczne procedury zostają uproszczone, a to z kolei przekłada się na osiąganie większych zysków.

Nowy poziom biznesu

Dom Development to przykład spółki, która dzięki decyzjom o digitalizacji kluczowych procesów mogła przenieść cały biznes na wyższy poziom. Firma podjęła decyzję o wdrożeniu systemu ERP w 2019 roku, wykorzystując do tego kompetencje firmy XPLUS, która zaoferowała deweloperowi system ERP - Microsoft Dynamics 365. Operacja trwała niemal dwa lata, ale dzięki niej firma zyskała zdecydowanie większe możliwości na kluczowych obszarach: kontrolowania czasu i budżetu projektów, zarządzania pracą zespołów w kilku lokalizacjach, odczytywania oczekiwań klientów i reagowania na zmiany na rynkach materiałów budowlanych. W efekcie, deweloper znacznie poprawił swoje notowania biznesowe.

Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Wdrożenie jednolitego systemu zarządzania danymi okazało się trafną decyzją. Dane o różnym charakterze mogą być dzisiaj dla organizacji dużą wartością, ale gdy są źle zarządzane i słabo ze sobą zintegrowane, stają się udręką dla osób odpowiedzialnych za szacowanie poziomów ryzyka projektów i optymalizację kosztów. Jeśli we współczesnym świecie mamy do czynienia z szybko zmieniającymi się cenami surowców i równie szybko zmieniającymi się preferencjami klientów, to musimy korzystać z narzędzi, które pozwalają błyskawicznie analizować te zjawiska i pozwalać na , szybkie wyciąganie wniosków - twierdzi Leszek Stankiewicz, wiceprezes zarządu i dyrektor finansowy w Dom Development.

Jak skutecznie integrować dane?

Warunkiem koniecznym dla skutecznego wdrożenia systemu ERP było ujednolicenie danych. Jednocześnie sam proces standaryzacji informacji może stać się kluczową korzyścią dla organizacji. Nierzadko sporym problemem rozbudowanych systemów jest to, że dane wykorzystywane w firmie mają złożony charakter. Prawdziwym wyzwaniem jest więc stworzenie procesów, z którymi wszyscy pracownicy - bez względu czy reprezentują oni dział sprzedaży, czy księgowość - będą się utożsamiać.

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.