PARTNER PORTALU partner portalu

Dobra sesja zdjęciowa kluczem w budowaniu wizerunku. Praktyczne porady

W dobie mediów społecznościowych oraz kolekcjonerskich magazynów, większość marek zdała sobie wreszcie sprawę z roli dobrych zdjęć w budowaniu wizerunku. Efektowna sesja zdjęciowa stała się kluczem do sukcesu i ważną częścią komunikacji architektów i marek wnętrzarskich. Co warto wiedzieć, zanim zdecydujemy się na współpracę z fotografem? Jak przygotować się do zdjęć? Poznajmy wskazówki ekspertek.

Autor: housemarket.pl 12 października 2020 17:00

Profesjonalna sesja zdjęciowa ma nieocenione znaczenie w komunikacji, niezależnie od tego czy promujemy produkt, miejsce, usługę, czy markę osobistą. W dobie mediów społecznościowych i szybkiej konsumpcji treści, fotografia wysuwa się na pierwszy plan. Jaką rolę odgrywają zdjęcia w budowaniu wizerunku architektów oraz marek wnętrzarskich?

- Znaczenie obrazu w komunikacji jest coraz większe. Fotografia ma potencjał, który odpowiednio wykorzystany może stać się idealnym nośnikiem emocji, opowieści i idei, które marka chce przekazać swojemu otoczeniu. Dlatego to, komu powierzamy przygotowanie materiału zdjęciowego naszej firmy ma kolosalne znaczenie. Jako właścicielka agencji public relations zawsze rekomenduję klientom specjalistów, którzy rozumieją ich potrzeby i tworzą sesję, która będzie czymś więcej niż tylko dokumentacją pracy - wyjaśnia Olga Kisiel-Konopka, właścicielka agencji OKK! PR, specjalizującej się w obsłudze marek wnętrzarskich i pracowni architektonicznych.

Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Jak wygląda praca fotografa i stylisty? W jaki sposób powinna przebiegać współpraca marki z agencją projektową? Odpowiedzi na te pytania udzieliła Jola Skóra, założycielka i współwłaścicielka agencji JAM Kolektyw.

Rozpoczęcie współpracy

Jak wyjaśnia ekspertka, początek pracy to przede wszystkim rozmowa mająca na celu poznanie potrzeb klienta. Następnym etapem jest dokładny research i analiza wizerunku marki, a także przygotowanie propozycji i naszej wizji sesji, czyli koncepcji kreatywnej.

- Często zdarza się, że różni się ona od pierwotnego pomysłu klientów, ale ufają oni naszemu doświadczeniu. Nawet jeśli na etapie prezentacji koncepcji nie są w stu procentach przekonani do przedstawionych pomysłów to efekt finalny sesji w postaci zdjęć zawsze spotyka się pozytywnym odbiorem - mówi ekspertka.

Sesja prasowa

Sesja prasowa, która powstaje z myślą o komunikacji w mediach, musi być przede wszystkim opowieścią pewnej historii.

- Jako JAM Kolektyw, który współtworzę z Anną Olgą Chmielewską, realizujemy również sesje prezentujące architekturę wnętrz. Po zapoznaniu się z realizacją projektu, przygotowujemy koncepcję estetyczną, w której przedstawiamy stylistykę naszym zdaniem najlepiej oddającą klimat danej przestrzeni. Proponujemy dodatki, światło, wybieramy konkretne plany i kadry. W zależności od wielkości fotografowanej przestrzeni sesja trwa od jednego do dwóch dni. Najpierw przygotowujemy wnętrza – usuwamy elementy, których nie chcemy widzieć w kadrze, ustawiamy dodatki, akcesoria, rośliny. Podczas zdjęć zawsze działamy według przygotowanego wcześniej harmonogramu tzw. shooting planu. Na efekt sesji wpływa jednak przede wszystkim pozytywna atmosfera i kreatywna energia obecnych na planie osób. Działamy przecież we współpracy z autorami danego projektu, którzy często udzielają nam pomocnych wskazówek. Dla nich dni zdjęciowe są wyjątkowym momentem – zwieńczeniem procesu projektowego, często trwającego kilka lat - tłumaczy Jola Skóra.

SŁOWA KLUCZOWE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.