PARTNER PORTALU partner portalu

Finał konkursu dla młodych architektów

Dobiegła końca VIII edycja ogólnopolskiego programu edukacyjnego Builder for Young Architects. Do konkursu „Wyzwanie młodego architekta” zgłoszonych zostało prawie 230 prac, zatem wybór zwycięskich projektów okazał się niezwykle trudny.

Autor: housemarket.pl 29 lipca 2021 11:53

Celem zainicjowanego przez redakcję miesięcznika „Builder” i realizowanego wspólnie z partnerami programu „Builder for Young Architects” jest zwiększanie wiedzy młodych projektantów, podnoszenie ich kwalifikacji, kształtowanie kariery zawodowej oraz popularyzowanie twórczych osiągnięć. Zakłada on promocję nowoczesnych materiałów budowlanych i rozwiązań technologicznych, a także podkreślanie ich roli w procesie świadomego i zrównoważonego projektowania obiektów. Do uczestnictwa w programie zaproszono wiodące firmy z branży budowlanej. Partnerem Strategicznym wydarzenia od lat jest Saint-Gobain Glass, dostawca innowacyjnych rozwiązań i systemów szklanych do wnętrz i fasad.

Praca konkursowa „Wyzwanie Młodego Architekta”. Projekt: Mission Possible z wykorzystaniem szkła Eclaz Saint-Gobain. Autorzy: Szymon Chrzanowski - Wydział Architektury Politechniki Wrocławskiej, Sebastian Krawczyk - Wydział Architektury Politechniki Wrocławskiej

Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Tegoroczna edycja programu Builder for Young Architects była inna niż poprzednie. Przez wzgląd na sytuację epidemiologiczną organizatorzy musieli zrezygnować z dotychczasowej formuły wydarzeń i przenieść cykl wykładów oraz warsztatów edukacyjnych do Internetu. Dni Młodego Architekta pod hasłem „4FutureDay” odbywały się online na wydziałach architektury najlepszych polskich uczelni technicznych, m.in. Politechniki Warszawskiej, Łódzkiej, Świętokrzyskiej, Śląskiej, Poznańskiej, AGH czy UTP w Bydgoszczy. Na przestrzeni dwóch miesięcy w webinariach wzięło udział prawie 1500 studentów budownictwa i architektury, a prelekcje wygłaszali wybitni architekci oraz menadżerowie i doradcy techniczni z firm partnerskich. Każdy z wykładów dotyczących nowoczesnych rozwiązań projektowych i technologii wykorzystywanych we współczesnych budynkach był okazją do prowadzenia pogłębionej dyskusji z uczestnikami.

- Innowacyjne szkło, coraz śmielej wykorzystywane w architekturze, jest doskonałym przykładem tego, jak troszczyć się o dobry design obiektów, ale i patrzeć na projekty w dużo szerszej perspektywie i traktować je jako inwestycję, która przyniesie korzyści samym użytkownikom, jak i planecie. – mówi Benedykt Korduła, dyrektor marketingu Saint-Gobain Glass. – Co roku podczas spotkań w ramach cyklu Builder for Young Architects dzielimy się swoją wiedzą oraz doświadczeniem z utalentowaną młodzieżą, skupiając się na podkreśleniu roli wysokiej jakości rozwiązań ze szkła w nowoczesnym budownictwie.

Wiedząc, że przyszłość polskiej architektury leży w rękach architektów młodej generacji, organizatorzy programu za cel nadrzędny stawiają szerzenie wiedzy z zakresu budownictwa i możliwość jej zastosowania w praktyce. Wszystko po to, by studenci mogli kształtować swoją karierę już na tym etapie.

– Dobrze dobrane szkło do projektu to podstawa, a architekt musi potrafić zdecydować, który z szerokiej gamy produktów najlepiej spełni założenia projektowe. Niskoemisyjne, przeciwsłoneczne, antyrefleksyjne, grzewcze czy aktywne – każde z nich ma inne właściwości, lecz łączy je jedno: kompleksowa troska o ludzi i klimat, w myśl pryncypium „Making The World a Better Home”. Wspólnie kreujemy trendy nowoczesnego budownictwa w duchu zrównoważonego rozwoju i mamy przekonanie, że łączy nas pasja do poprawy komfortu życia z poszanowaniem środowiska - dodaje Monika Naczeńska, Marketing Manager Saint-Gobain Glass.

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.