PARTNER PORTALU partner portalu

GUS: w sierpniu pogorszenie nastrojów konsumenckich

W sierpniu br. odnotowano pogorszenie zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich wobec poprzedniego miesiąca - podał w środę GUS. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej spadł o 1,8 p. proc. w stosunku do lipca, a wyprzedzający - o 2,9 p. proc.

Autor: PAP 19 sierpnia 2020 11:05

Jak poinformował Główny Urząd Statystyczny w komunikacie, w sierpniu 2020 r. bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł -15,2 i był o 1,8 p. proc. niższy w stosunku do poprzedniego miesiąca.

Natomiast wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, spadło 2,9 p. proc. w stosunku do lipca i ukształtował się na poziomie -16,5 - wskazał Urząd.

Według GUS spośród składowych BWUK najbardziej pogorszyły się oceny przyszłej oraz obecnej sytuacji ekonomicznej kraju - spadki odpowiednio o 6,0 p. proc. i 5,0 p. proc. "Spadek wystąpił także dla oceny przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego(o 1,8 p. proc.)" - napisano.

GUS wskazał, że poprawiły się z kolei oceny obecnej możliwości dokonywania ważnych zakupów oraz obecnej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego - wzrosty odpowiednio o 3,1 p. proc. i 1,1 p. proc. "W odniesieniu do sierpnia 2019 r. obecna wartość BWUK jest niższa o 23,4 p. proc." - czytamy.

Na spadek wartości WWUK wpłynęły wszystkie jego składniki - wskazano. "Największy spadek odnotowano dla oceny przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (o 6,0 p. proc.)" - wyjaśniono w komunikacie. Dodano, że spadek oceny przyszłego poziomu bezrobocia wyniósł 3,3 p. proc.; o 1,8 p. proc. obniżyły się oceny przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego; a o 0,4 p. proc. - możliwości przyszłego oszczędzania pieniędzy.

"W sierpni ub r. WWUK osiągnął wartość o 20,4 p. proc. niższą niż w analogicznym miesiącu 2019 r." - zaznaczono.

Jak podał GUS, obecna sytuacja epidemiologiczna miała wpływ na odpowiedzi dotyczące koniunktury konsumenckiej dla 83,8 proc. respondentów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SŁOWA KLUCZOWE

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.