Jak kobiety wybierają nieruchomości?

Poszukiwanie mieszkania czy domu to domena kobiet. To płeć piękna zazwyczaj wyraża potrzebę posiadania własnego M, bądź inicjuje zmianę. Kobiety są stroną aktywną w procesie poszukiwania, porównywania, wybierania. Są też bardziej drobiazgowe od mężczyzn, zadają więcej pytań na temat nieruchomości i częściej dostrzegają potrzebę korekt w pierwotnym projekcie.

Autor: Housemarket.pl 09 marca 2021 08:36

Czy powyższe okoliczności powinny sprawić, że deweloperzy dostosują swój proces sprzedażowy do kobiecych nawyków zakupowych? Podczas ostatnich poznańskich targów nieruchomości przeprowadzono ankietę, której celem było określenie, po czyjej stronie – kobiet czy mężczyzn – leży większa aktywność w procesie zakupu mieszkania. Okazało się, że już na etapie odpowiadania na pytania ankieterów mężczyźni wycofywali się, wskazując swoją partnerkę jako osobę bardziej zorientowaną, decyzyjną. Ową decyzyjność potwierdzają badania zrealizowane w 2018 r. przez Metrohouse i RynekPierwotny.pl. Jego wyniki wskazują, że ostateczna decyzja o zakupie mieszkania należy właśnie do płci pięknej.

– Potwierdza to aktywność na naszej stronie internetowej – mówi Anna Krystecka, dyrektor marketingu Victoria Dom. Ponad 60 proc. osób odwiedzających ją w minionym roku to kobiety. To one częściej zadają pytania na naszym profilu na FB, zwracają się do biur sprzedaży z wątpliwościami, uczestniczą w dniach otwartych – dodaje Anna Krystecka.

Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Świadomość różnorodności potrzeb

Tego stanu rzeczy nie zmieniła pandemia. Wręcz przeciwnie, panie świetnie odnalazły się w wirtualnej rzeczywistości i dopasowały do wymogów komunikacyjnych. Telefon czy platformy onlinowe nie ograniczyły ich dociekliwości. W ostatnim czasie organizatorzy kampanii sklepywsieci.com zbadali preferencje Polek i Polaków w zakresie tego, co i w jaki sposób kupują w internecie. Z uzyskanych danych wynika, że panie wyraźnie wyróżniają się aktywnością w sieciowych zakupach odzieży, kosmetyków, książek, artykułów spożywczych, mebli oraz biżuterii.

Bardzo dobrze radzą sobie także w dziedzinach związanych z techniką – materiałach do remontu i urządzania domu lub usługach streamingowych np. Netflix, czy Spotify. Są bardzo mobilne i zakupy za pomocą smartfona robią zdecydowanie częściej niż za pomocą laptopa. Z badania wynika także, że panie cenią sobie u sprzedawców spersonalizowane oferty i budowanie relacji.

– Handlowcy Victorii Dom mają świadomość, że znajomość oferty to za mało. Wiedzą, że równie ważne są umiejętności interpersonalne. W ich pracy nie tylko w kontakcie z kobietami, ale i z klientem w ogóle, kompetencje miękkie są niezwykle cenne – podkreśla Anna Krystecka. – Poza umiejętnością dostosowania komunikacji do potrzeb poszczególnych płci czy typów osobowości, dochodzi jeszcze regionalizm. Od niedawna Victoria Dom buduje w Krakowie, od kilku lat jest obecna też w Niemczech. To doświadczenia, które uświadomiły nam, jak różne są potrzeby poszczególnych rynków regionalnych. Małe, kompaktowe mieszkania, które świetnie sprzedają się w Polsce, są zupełnie nieatrakcyjne dla klienta z Niemiec. W Warszawie dużą popularnością cieszą się dwupokojowe około 40-metrowe lokale, w Krakowie częściej dostajemy zapytania o te pond 60-metrowe. Doradcy Klienta wiedzą już, że tylko indywidualne podejście, wsłuchanie się w potrzeby ma szanse przynieść pożądany efekt w postaci sprzedaży – dodaje.

SŁOWA KLUCZOWE

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.