Jak kobiety wybierają nieruchomości?

Poszukiwanie mieszkania czy domu to domena kobiet. To płeć piękna zazwyczaj wyraża potrzebę posiadania własnego M, bądź inicjuje zmianę. Kobiety są stroną aktywną w procesie poszukiwania, porównywania, wybierania. Są też bardziej drobiazgowe od mężczyzn, zadają więcej pytań na temat nieruchomości i częściej dostrzegają potrzebę korekt w pierwotnym projekcie.

Autor: Housemarket.pl 09 marca 2021 08:36

Czy powyższe okoliczności powinny sprawić, że deweloperzy dostosują swój proces sprzedażowy do kobiecych nawyków zakupowych? Podczas ostatnich poznańskich targów nieruchomości przeprowadzono ankietę, której celem było określenie, po czyjej stronie – kobiet czy mężczyzn – leży większa aktywność w procesie zakupu mieszkania. Okazało się, że już na etapie odpowiadania na pytania ankieterów mężczyźni wycofywali się, wskazując swoją partnerkę jako osobę bardziej zorientowaną, decyzyjną. Ową decyzyjność potwierdzają badania zrealizowane w 2018 r. przez Metrohouse i RynekPierwotny.pl. Jego wyniki wskazują, że ostateczna decyzja o zakupie mieszkania należy właśnie do płci pięknej.

– Potwierdza to aktywność na naszej stronie internetowej – mówi Anna Krystecka, dyrektor marketingu Victoria Dom. Ponad 60 proc. osób odwiedzających ją w minionym roku to kobiety. To one częściej zadają pytania na naszym profilu na FB, zwracają się do biur sprzedaży z wątpliwościami, uczestniczą w dniach otwartych – dodaje Anna Krystecka.

Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Świadomość różnorodności potrzeb

Tego stanu rzeczy nie zmieniła pandemia. Wręcz przeciwnie, panie świetnie odnalazły się w wirtualnej rzeczywistości i dopasowały do wymogów komunikacyjnych. Telefon czy platformy onlinowe nie ograniczyły ich dociekliwości. W ostatnim czasie organizatorzy kampanii sklepywsieci.com zbadali preferencje Polek i Polaków w zakresie tego, co i w jaki sposób kupują w internecie. Z uzyskanych danych wynika, że panie wyraźnie wyróżniają się aktywnością w sieciowych zakupach odzieży, kosmetyków, książek, artykułów spożywczych, mebli oraz biżuterii.

Bardzo dobrze radzą sobie także w dziedzinach związanych z techniką – materiałach do remontu i urządzania domu lub usługach streamingowych np. Netflix, czy Spotify. Są bardzo mobilne i zakupy za pomocą smartfona robią zdecydowanie częściej niż za pomocą laptopa. Z badania wynika także, że panie cenią sobie u sprzedawców spersonalizowane oferty i budowanie relacji.

– Handlowcy Victorii Dom mają świadomość, że znajomość oferty to za mało. Wiedzą, że równie ważne są umiejętności interpersonalne. W ich pracy nie tylko w kontakcie z kobietami, ale i z klientem w ogóle, kompetencje miękkie są niezwykle cenne – podkreśla Anna Krystecka. – Poza umiejętnością dostosowania komunikacji do potrzeb poszczególnych płci czy typów osobowości, dochodzi jeszcze regionalizm. Od niedawna Victoria Dom buduje w Krakowie, od kilku lat jest obecna też w Niemczech. To doświadczenia, które uświadomiły nam, jak różne są potrzeby poszczególnych rynków regionalnych. Małe, kompaktowe mieszkania, które świetnie sprzedają się w Polsce, są zupełnie nieatrakcyjne dla klienta z Niemiec. W Warszawie dużą popularnością cieszą się dwupokojowe około 40-metrowe lokale, w Krakowie częściej dostajemy zapytania o te pond 60-metrowe. Doradcy Klienta wiedzą już, że tylko indywidualne podejście, wsłuchanie się w potrzeby ma szanse przynieść pożądany efekt w postaci sprzedaży – dodaje.

SŁOWA KLUCZOWE

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych