Jak pandemia wpłynęła na rynek smart home?

Chociaż światowa gospodarka odczuwa wyraźne osłabienie spowodowane pandemią, wygląda na to, że branża smart home może odetchnąć z ulgą. Zgodnie z najnowszym raportem M&M wartość rynku urządzeń inteligentnego domu do 2025 roku ma wzrosnąć z 78,3 miliardów USD do 135,3 miliardów, ze skumulowanym rocznym wskaźnikiem wzrostu na poziomie 11,6 proc. Co za tym stoi?

Autor: Housemarket.pl 10 listopada 2020 16:37

O tym, że rynek smart home w końcowym rozrachunku nie odczuje tak poważnych zawirowań, jak wiele innych segmentów świata nowych technologii, świadczyć mogą zachowania konsumentów w okresie kwarantanny.

- Zauważyliśmy, że w ciągu pierwszych tygodni lockdownu liczba instalacji nowych urządzeń Netatmo faktycznie spadła, w szczególności w krajach południowej Europy, takich jak Hiszpania czy Włochy. Jednak już w połowie kwietnia statystyki wróciły do poziomu bliskiemu analogicznemu okresowi sprzed roku – wyjaśnia Fred Potter, założyciel firmy Netatmo – producenta urządzeń inteligentnego domu.

Konsumenci stopniowo uczyli się jak radzić sobie w nowych okolicznościach, a dłuższy czas spędzony w domu pozwolił na dostrzeżenie obszarów, w których przydałby się większy komfort.

- Nigdy wcześniej nie byliśmy zmuszeni do spędzania tak wiele czasu w domowym zaciszu, a pandemia sprawiła, że zaczęliśmy dostrzegać jak ważne jest przebywanie w komfortowym środowisku. Wiele osób pracujących z domu uzmysłowiło sobie, że rozwiązania smart home mogą zaoszczędzić czas, zwiększyć efektywność pracy oraz wygodę – dodaje Potter.

Przykładowo, inteligentne wideodzwonki z wbudowaną kamerą i mikrofonem zapobiegną konieczności kontaktu twarzą w twarz z kurierem dostarczającym przesyłkę. Po otrzymaniu powiadomienia w aplikacji wystarczy nawiązać rozmowę i poprosić o pozostawienie paczki pod drzwiami.

Dlaczego smart home?

Aspekt ekonomiczny może odgrywać ważną rolę przy wyborze rozwiązań inteligentnego domu.

- Wobec niepewności ekonomicznej, użytkownicy poszukują urządzeń, które w dłuższej perspektywie pozwolą na zaoszczędzenie pieniędzy. Najlepszym przykładem są technologie inteligentnego ogrzewania, które poza zmniejszeniem rachunków za media, poprawiają także komfort domowników.

Jednym z takich rozwiązań jest inteligentny termostat. Urządzenie monitoruje otoczenie i na bieżąco dostosowuje do niego działanie kotła, tak aby użytkownicy nie musieli o tym pamiętać.

Dynamika rozwoju

- Szacuje się, że średnia liczba inteligentnych urządzeń przypadających na jedną osobę do końca 2022 roku wzrośnie z 2,75 do 5. W samym sektorze usług ta wartość może się potroić (Badanie Rethink) w perspektywie kolejnych trzech lat . Rozwija się także rynek asystentów głosowych, który jest bezpośrednio powiązany z rynkiem urządzeń inteligentnego domu. Według danych firmy Tractica do 2021 aż 1,83 milarda osób będzie korzystać z asystentów głosowych – podsumowuje Fred Potter.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

SŁOWA KLUCZOWE

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.