PARTNER PORTALU partner portalu

Jak pandemia wpłynęła na zakupy Polaków? Branża AGD zyskuje

Wybuch pandemii miał bezpośredni wpływ na kondycje wielu branż. Klienci wstrzymali się z decyzjami zakupowymi, a firmy zmuszone były zmniejszyć lub wstrzymać produkcję. Ireneusz Bartnikowski, prezes firmy Solgaz, polskiego producenta sprzętu AGD, mówi o tym, jak ogólnoświatowa sytuacja wpłynęła na popyt w tej branży.

Autor: housemarket.pl 24 sierpnia 2020 14:10

Panująca od marca pandemia koronawirusa odbiła się echem na światowym rynku. Firmy, którym udało się wyjść z tymczasowego kryzysu, mogą odetchnąć z ulgą i działać dalej w kierunku rozwoju swoich przedsiębiorstw. Czy do dotkniętych pandemią branż należał także rynek AGD?

- Oczywiście my również ucierpieliśmy, dlatego że największymi dystrybutorami naszych produktów są duże sieci handlowe. Swoje punkty sprzedaży mają zlokalizowane najczęściej w centrach handlowych – a jak wiemy, przez decyzje administracyjne zostały one zamknięte na wiele tygodni. W tym okresie sprzedaż sprzętu AGD w galeriach została zatrzymana - mówi Ireneusz Bartnikowski, prezes Solgaz.

Jak dodaje, straty udało się częściowo odrobić dzięki zwiększonej sprzedaży internetowej. Zakup sprzętu oferowanego przez firmę z sukcesem przeniósł się do sieci, gdzie możliwe było przyjmowanie zamówień.

Kwarantanna zwiększyła popyt?

Wraz z wybuchem pandemii społeczeństwo przyzwyczajone do szybkiego tempa życia zostało zamknięte w domach. Brak możliwości korzystania z różnego rodzaju usług sprawił, że pod osłoną kwarantanny zaczęliśmy odkrywać nowe pasje lub po prostu zostaliśmy zmuszeni do aktywniejszego działania we własnych wnętrzach. Dotyczy to również gotowania, które wcześniej dla wielu osób ograniczało się do przygotowania kilku posiłków w tygodniu na rzecz jadania w restauracjach i barach.

Mając więcej czasu - chętniej spędzaliśmy go w kuchni

- Na wzrost zainteresowania naszymi produktami niewątpliwie wpłynęła ilość czasu spędzanego w domach, zwłaszcza wśród osób, które rozpoczęły pracę w systemie home office. Polacy zaczęli dużo częściej i dużo więcej gotować. W takiej sytuacji nasze urządzenia, a dokładnie płyty gazowe oparte na technologii gaz pod szkłem, które wyposażone są w dużą ilość ułatwiających gotowanie funkcji, cieszyły się sporym powodzeniem. Stąd udało nam się wyjść z kryzysu obronną ręką - dodaje Ireneusz Bartnikowski.

Rozwijanie umiejętności kulinarnych nierzadko wiązało się także z tym, że wielu ludzi dostrzegło w swoich przestrzeniach kuchennych pewne braki lub nowe potrzeby. Tym samym, w wielu polskich domach w czasie kwarantanny pojawiły się nowe sprzęty. Część z nas znalazła również czas na prace remontowe, w trakcie których dostosowaliśmy nasze kuchnie do aktualnych trendów, uzupełniając lub wymieniając jednocześnie ich wyposażenie.

- Czas spędza się lepiej we wnętrzu dobrze urządzonym, w którym znajduje się funkcjonalny i elegancki sprzęt, a takie są właśnie nasze płyty - o atrakcyjnym, nowoczesnym designie - mówi prezes firmy Solgaz.

Dodaje, że firma rozwija produkty i wdraża do nich kolejne rozwiązania techniczne. W tym kwartale - po ponad dwóch latach pracy wprowadziła na rynek kolejną linię płyt Innova wyposażoną w niespotykane dotychczas w sprzęcie AGD funkcje i rozwiązania, jak np. możliwość wyboru temperatury czy magnetyczne silniki krokowe.

- Wdrożenie tej nowej linii zbiegło się z ogólnoświatowym kryzysem związanym z koronawirusem - jednak nowości nieodmiennie cieszą się zainteresowaniem klientów, dlatego te nowe innowacyjne produkty pomogły nam przejść przez najgorszy okres i nadal się rozwijać - wyjaśnia Ireneusz Bartnikowski.

Branża AGD jest jedną z nielicznych, która wyszła z kryzysu obronną ręką. Zmiana potrzeb i stylu życia Polaków sprawiła, że między innymi sprzęty kuchenne cieszyły się dużą popularnością. Dodatkowo wprowadzone w tym okresie innowacje produktowe spotykały się ze sporym zainteresowaniem nabywców – szczególnie, jeżeli trafiały w potrzeby konsumentów, powstając w odpowiedzi na zmieniające się potrzeby rynku.

- Badania ekonomiczne pokazują, że w sytuacjach kryzysowych najbardziej spada sprzedaż produktów ze średniej półki cenowej. Dzieje się tak, ponieważ ludzie w obawie o przyszłość decydują się na zakup produktów z najniższej półki. Niezmienny jest natomiast popyt na dobra luksusowe, którego nie zmienia nawet panujący kryzys. Konsumenci marek premium zachowują swoje zwyczaje konsumenckie, stąd nasze produkty nawet w czasie globalnego kryzysu cieszyły się popularnością, która pozwoliła firmie przetrwać ten niełatwy okres - podsumowuje prezes firmy Solgaz. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

SŁOWA KLUCZOWE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.