Jak pokolenie Z zmieni rynek mieszkaniowy?

Generacja Z, czyli pokolenie post-millenialsów wkracza coraz śmielszym krokiem na rynek pracy, a co się z tym wiąże, również na rynek nieruchomości. Co liczy się dla „Zetek” i czy deweloperzy są gotowi na nowego klienta?

Autor: housemarket.pl 20 lutego 2022 12:08

  • Pokolenie Z w Polsce stanowi około ¼ całkowitej liczby ludności.
  • Pokolenie Z to grupa społeczna „instant”. Szukają udogodnień, gotowych, komfortowych rozwiązań, które spełnią ich indywidualne oczekiwania.
  • Post-millenialsi zwracają uwagę na wygląd nabywanych przedmiotów, a w przypadku mieszkań na estetykę wnętrz.

Kim jest pokolenie Z?

Osoby urodzone między 1995 a 2010 rokiem wpisują się w grupę demograficzną określaną mianem pokolenia Z. Są następcami pokolenia Millenialsów. Obecnie najstarsi przedstawiciele ukończyli właśnie 25 lat, zatem zaczynają intensywnie poszukiwać zatrudnienia oraz eksplorować branżę mieszkaniową.

Jakie potrzeby ma pokolenie Z?

Generacja Z oprócz zanurzenia w świecie social mediów i spędzania mnóstwa czasu w internecie w domowym zaciszu, lubi również ruch i zmiany. Osoby z tego pokolenia chętnie zawierają nowe znajomości, chcą bywać w popularnych miejscach, uczestniczyć w ważnych wydarzeniach czy wspierać wartościowe inicjatywy. Znajdują upodobania w rozwiązaniach proeko. Doceniają komfort i wygodę, bliskość do centrum, które jest sercem miasta i oferuje wszystko, co dla nich istotne i pozwala na rozwój życia towarzyskiego.

Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Pokolenie Z to grupa społeczna „instant”. Nie są zbyt cierpliwi, chcą mieć wszystko „tu i teraz”. Szukają udogodnień, gotowych, komfortowych rozwiązań, które spełnią ich indywidualne oczekiwania. Proces decyzyjny czy zakupowy często przebiega szybciej niż u poprzedników.

Jako konsumenci doceniają dobry gust, designerskie pomysły wystroju, zastosowanie nowoczesnych technologii. W procesie sprzedaży, aby dotrzeć do potencjalnych nabywców, niewątpliwie pomocne będą popularne komunikatory, kanały social media, ciekawe prezentacje multimedialne, krótkie filmy video czy przyciągające uwagę obrazy. Jednocześnie należy pamiętać o tym, że tak samo, jak „Zetki” lubią interesujące rzeczy, cenią również autentyczność przekazu i rzetelność informacji. Raz zrażone, mogą niechętnie chcieć zmienić swoje nastawienie. Stawiają na szybkość reakcji, dobrą komunikację, spersonalizowane treści oraz profesjonalizm.

- Obecnie oferujemy mieszkania, które są różnorodne. Dostępne są kameralne oraz większe przestrzenie, wszystkie zaś posiadają rozwiązania typu „smart home”, klimatyzację. Cechuje je dogodna lokalizacja i bliskość terenów zielonych. Są komfortowe, nowoczesne i przyjazne, umożliwiają interakcję z otoczeniem, wpisują się w gusta nadchodzącego pokolenia Z – komentuje Dawid Sokół, dyrektor sprzedaży LI Development.

CZYTAJ TEŻ: MŁODZI POLACY UNIKAJĄ KREDYTÓW MIESZKANIOWYCH 

Sharing-economy

Przyglądając się profilowi tej generacji, zaobserwować można jeszcze jedną cechę, jaką jest idea dzielenia rzeczy. Upodobanie nowych graczy na rynku produktów deweloperskich do ciągłych zmian i filozofii „sharing economy” może się również wiązać ze wzrostem popytu na wynajem mieszkań, co z kolei oznaczałoby wzrost transakcji inwestycyjnych i jego silne ukształtowanie.

Jakie perspektywy czekają rynek?

Rynek mieszkaniowy jest dynamiczny, podlega ciągłym zmianom i dostosowuje się sukcesywnie do panujących trendów i zachodzących w społeczeństwie zjawisk. Analizując sytuację, można postawić optymistyczną diagnozę. Nowi konsumenci generacji Z nie muszą martwić się o spadek liczby ofert mieszkań, a deweloperzy o nabywców. Tendencja niewątpliwie będzie rozwojowa i symbiotyczna.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Mieszkalnictwo

KATOWICE MCK
25-27 KWIETNIA 2022
WWW.EECPOLAND.EU

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.