Jak urządzają się teściowe, a jakie style wnętrz wolą synowe?

Dwa różne pokolenia wcale nie muszą oznaczać odmiennych preferencji w aranżowaniu wnętrz. Jak wynika z badania Salonów Agata, teściowe i synowe mają zbliżone upodobania, jeśli chodzi o wybór akcesoriów i mebli, a także przedstawiają podobne motywacje zakupowe.

Autor: housemarket.pl 28 października 2020 15:27

Analogicznie jest z ulubionymi stylami aranżacji wnętrz - okazuje się, że obie grupy mają pokrewne gusta, co może być początkiem do zbudowania dobrej relacji.

Te same potrzeby różnych pokoleń

Zarówno synowe, jak i teściowe podczas zakupów wnętrzarskich, kierują się przede wszystkim atrakcyjną ceną (54 proc. synowych i 46 proc. teściowych) oraz jakością produktu (47 proc. synowych i 38 proc. teściowych). Kluczowym kryterium dla obydwu grup jest także funkcjonalność (59 proc. teściowych i 49 proc. synowych). Podczas wspólnych zakupów, najczęściej kupują dekoracje do domu (51 proc. synowych i 61 proc. teściowych) i akcesoria do kuchni i jadalni (45 proc. synowych i 56 proc. teściowych). Synowe chętnie ze swoimi teściowymi kupują również meble kuchenne (19 proc. - w przypadku teściowych jest to 12 proc.).

Synowe i teściowe są zgodne również, jeśli chodzi o nastawienie przed zakupami produktów do domu – 55 proc. synowych 51 proc. teściowych deklaruje, że idąc do sklepu, ma mniej więcej zaplanowane, co chce kupić. Co ciekawe w zestawieniu trzech ulubionych stylów wnętrzarskich w przypadku obydwu grup pojawia się styl nowoczesny i loftowy. To pokazuje, że odmienne gusta związane z różnicą wieku są często stereotypem i nie znajdują potwierdzenia wśród badanych.

- Urządzanie wnętrz może być bardzo dobrym, przyjemnym i neutralnym tematem łączącym dwa pokolenia. Istotne jest jednak, aby synowa i teściowa poznały swoje wzajemne preferencje. Obie grupy, choć nieświadome tego, patrzą na bardzo podobne czynniki w kwestii wyboru akcesoriów i mebli, preferują te same style wnętrzarskie. Takie postrzeganie może przyczynić się do dobrej współpracy podczas wspólnych zakupów czy urządzania wnętrz - komentuje Magdalena Chorzewska, psycholog i ekspert wielu programów telewizyjnych poświęconych tematyce relacji międzyludzkich, która współpracuje z marką Agata przy okazji badania opinii Polek.

Funkcjonalne i modne wnętrze teściowej

Teściowe znacznie częściej niż swoje synowe, gotowe są do rozmów na temat aranżacji swojego wnętrza. Okazuje się, że cenią porady swoich synowych – ich zdanie jest dla nich bardzo ważne, pozytywnie wypowiadają się także na temat stylu, w jakim urządzony jest dom ich synowej. Badana grupa kobiet będąca teściowymi, obserwując wnętrza swoich synowych, również chętnie wprowadza zmiany u siebie. Chęć kupienia czegoś nowego oraz zmiany w otoczeniu sprawiają im przyjemność. Nieco częściej niż synowe, zwracają uwagę na funkcjonalność mebli i dodatków.

- Teściowa, moja bohaterka ze spotów marki Agata, otwarta jest na nowe rozwiązania oraz sugestie Synowej w kwestiach wnętrzarskich. Ceni wszelkie wskazówki dotyczące aranżacji wnętrza, wyboru mebli czy dodatków jednak sama również nie waha się proponować rozwiązań Gośce. Synowa interesuje się wnętrzami, śledzi trendy, z kolei moja bohaterka ma większe doświadczenie, dlatego uważam, że wzajemne rady mogą być bardzo inspirujące dla naszych postaci - komentuje ambasadorka marki, Ewa Kasprzyk.

Jak aranżuje przestrzeń synowa?

Badanie Salonów Agata pokazuje, że z kolei synowe wykazują znacznie większe zainteresowanie tematyką urządzania wnętrz, co przekłada się na ich postrzeganie w oczach teściowych. Podobnie jak swoje teściowe, chętnie wprowadzają zmiany w swoich wnętrzach, które motywują również potrzebą sprawienia sobie przyjemności. Obok funkcjonalności i ceny, wskazują także, że podczas zakupów mebli i dodatków kierują się dopasowaniem do stylu ich mieszkania. Z kolei, jeśli chodzi o udzielanie porad, synowe rzadziej postrzegają je jako inspirujące i nie wykorzystują ich w swoich stylizacjach. Może to wynikać z tego, że często realizują swoje marzenia, urządzając pierwsze mieszkanie/dom, stąd sceptycznie podchodzą do opinii innych osób. Żadna ze stron nie ingeruje jednak w urządzanie wnętrza drugiej, co jest bardzo istotne pod kątem tworzenia dobrej relacji.

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.