Jakie lokale usługowe są wybierane najchętniej?

Wybór odpowiedniego lokalu to poważna decyzja dla wielu firm. Właściwa lokalizacja może mieć kluczowe znaczenie dla przyciągnięcia klientów, podczas gdy sama siedziba może znacząco wpłynąć na produktywność pracowników.

Autor: housemarket.pl 02 listopada 2021 10:50

  • Oprócz mieszkań, ciekawym pomysłem jest również lokowanie kapitału w lokale usługowe - eksperci są zdania, że tego typu nieruchomości mogą być dla nas jeszcze bardziej zyskowne.
  • Inwestor powinien zastanowić się nad wyborem lokalizacji, w której kupi lokal oraz pod jaki rodzaj działalności mógłby zostać on wynajęty – zupełnie inne wytyczne musi spełniać lokal gastronomiczny niż chociażby wynajęty dla branży medycznej.
  • Coraz większa liczba konsumentów interesuje się miejscami o mieszanym przeznaczeniu (mixed-use), w których cele handlowe są zintegrowane z dzielnicami mieszkalnymi.

Według październikowego raportu JLL polski rynek detaliczny wciąż boryka się ze skutkami COVID-19. Jednak prognozy tego sektora wydają się korzystne na tle reszty Europy. Według Oxford Economics, PKB w Polsce w latach 2021-2025 będzie rosło średnio o 3,5 proc. rocznie (znacznie więcej niż w całej UE [2,8 proc.]).

Zachowanie równowagi między doświadczeniem w sklepie a zagwarantowaniem bezpieczeństwa najemcom i klientom będzie prawdopodobnie przyczyną pojawienia się nowych technologicznych pomysłów w sektorze detalicznym. Kupujący nadal cenią wygodę, ale do swojej listy wymagań dopisują co najmniej jedno nowe: bezpieczeństwo.

Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

CZYTAJ TEŻ: LOKAL USLUGOWY - DOBRY POMYSŁ NA INWESTYCJĘ?

– Aby czuć się komfortowo, konsumenci potrzebują nie tylko szybkiej obsługi, ale też większej przestrzeni zapewniającej dystans społeczny, dobrej wentylacji. Nic dziwnego zatem, że przedsiębiorcy, którzy wynajmują albo kupują lokal, zwracają dużą uwagę na takie czynniki jak metraż czy system wentylacji. Choć faktycznie pandemia jeszcze bardziej podkreśliła nam, jak ważne są te czynniki, to już wcześniej zdawaliśmy sobie sprawę z ich wagi – zwłaszcza w kontekście zapewnienia pracownikom odpowiednich warunków – mówi Jakub Orski, pracownik dewelopera WPBM Mój Dom.

Lokalizacja zaspokajająca potrzeby klienta

Coraz większa liczba konsumentów interesuje się miejscami o mieszanym przeznaczeniu (mixed-use), w których cele handlowe są zintegrowane z dzielnicami mieszkalnymi. Wiele osób preferuje inwestycje tego typu. Lokale usługowe znajdują się w odległości zaledwie kilku minut spacerem od miejsca zamieszkania przez co ludzie zyskują więcej cennego czasu. Przykładem jest Pixel House we Wrocławiu, który dzięki takiemu rozwiązaniu przyczynia się do ciągłej aktywności mieszkańców – nie tylko w ciągu dnia, ale także wieczorami.

Dostęp do komunikacji miejskiej sprawia, że są to atrakcyjne miejsca dla pracowników – mogą oni z łatwością dojechać z każdego miejsca w mieście bezpośrednio do pracy. Gdy biuro usytuowane jest w dobrze skomunikowanym miejscu, ułatwieniem stają się również spotkania z klientami. Prościej również o klientów przypadkowych – jeśli lokal posiada wejście od strony ulicy.

- Przedsiębiorcy coraz bardziej rozumieją, że lokalizacja również ma znaczenie wizerunkowe, dlatego adres przy jednej z głównych ulic dużego miasta może ten wizerunek budować – komentuje Jakub Orski.

Odnoszący sukcesy przedsiębiorcy szukają nowych możliwości rozwoju, inwestując w znaczące ulepszenia, które dodają element doświadczalny do zakupów w lokalach usługowych. Ta strategia jest skierowana przede wszystkim do Millenialsów, ale przynosi korzyści wszystkim grupom odbiorców. Mogą one nie tylko wpłynąć na wzrost sprzedaży, ale przyczynić się do pozytywnego odbioru marki.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.