Katowice starają się obsługiwać mieszkańców zdalnie



PAP - 04 listopada 2020 16:02


Katowicki samorząd stara się obsługiwać mieszkańców zdalnie, zapewniając dotąd możliwość bezpośredniej obsługi w ograniczonym zakresie – wynika z informacji miejscowego magistratu.

Katowice ostatnio 23 października br. zaktualizowały zasady funkcjonowania urzędu miasta, który od dłuższego czasu utrzymywał już bezpośrednią, limitowaną obsługę mieszkańców.

"Sprawy urzędowe można załatwiać osobiście w urzędzie, natomiast apelujemy, by kontakt bezpośredni ograniczać do minimum. Posiadając profil zaufany i konto na platformie sekap.pl można skorzystać z 300 usług, które dają możliwość wysłania do urzędu miasta wniosku drogą elektroniczną" - podała rzeczniczka magistratu Ewa Lipka.

Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Jak wymieniła, mogą to być takie sprawy, jak zgłoszenie zbycia pojazdu, wniosek o rejestrację pojazdu, odpis aktu stanu cywilnego, wydanie zaświadczenia z akt meldunkowych, wymeldowanie czy deklaracja śmieciowa. Przypomniała też, że założenie profilu zaufanego ułatwia wiele banków - w ramach bankowości internetowej.

Bezpośrednia obsługa interesantów jest dotąd prowadzona w: Biurze Obsługi Mieszkańców przy Rynku, w Miejskim Centrum Energii przy ul. Młyńskiej 2, w Wydziale Uprawnień Komunikacyjnych przy ul. Francuskiej 70.

Bezpośrednia obsługa jest prowadzona z zastrzeżeniem ograniczonej liczby osób przebywających w sali obsługi (tj. maksymalnie 1 osoba na jedno stanowisko obsługi) oraz z zachowaniem obowiązujących wymogów sanitarnych (tj. zasłanianie ust i nosa, dezynfekcja rąk, utrzymanie 2 m dystansu między osobami).

Godziny bezpośredniej obsługi to: 7.30 - 17.00 w poniedziałek i czwartek, 7.30 - 15.30 we wtorek i środę oraz 7.30 - 14.00 w piątek. Kontakt telefoniczny z pracownikami urzędu, którzy nie zajmują się bezpośrednią obsługą, jest możliwy od poniedziałku do środy w godzinach od 7.30 do 15.30, w czwartek: 7.30 - 17.00 i w piątek 7.30 - 14.00.

Do niedawna bezpośrednia obsługa była możliwa także Urzędzie Stanu Cywilnego na Placu Wolności 12a, jednak od 27 października br. została ona do odwołania ograniczona. Wnioski papierowe można pozostawiać w oznaczonej skrzynce podawczej, umieszczonej przy drzwiach wejściowych do budynku USC; w pozostałym zakresie możliwy jest kontakt drogą elektroniczną lub telefoniczną.

"Sytuacja jest oczywiście dynamiczna. Na bieżąco śledzimy sytuację epidemiczną, nowe zasady wprowadzane na szczeblu rządowym, a prezydent Marcin Krupa jest w stałym kontakcie z prezydentami największych miast, by wymieniać się doświadczeniami" - zapewniła Lipka.

Informacje dla mieszkańców związane z epidemią są publikowane w specjalnym serwisie miejskim koronawirus.katowice.eu.

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Katowicach funkcjonuje nadal na zasadach wprowadzonych w kwietniu br. Mieszkańcy są obsługiwani w wyznaczonych punktach obsługi, a kontakt bezpośredni z klientem odbywa się z zastosowaniem środków ostrożności i bezpieczeństwa. Także MOPS wystawia skrzynki kontaktowe i przypomina, że większość spraw można załatwić przez internet.