PARTNER PORTALU partner portalu

Katowice starają się obsługiwać mieszkańców zdalnie

Katowicki samorząd stara się obsługiwać mieszkańców zdalnie, zapewniając dotąd możliwość bezpośredniej obsługi w ograniczonym zakresie – wynika z informacji miejscowego magistratu.

Autor: PAP 04 listopada 2020 16:02

Katowice ostatnio 23 października br. zaktualizowały zasady funkcjonowania urzędu miasta, który od dłuższego czasu utrzymywał już bezpośrednią, limitowaną obsługę mieszkańców.

"Sprawy urzędowe można załatwiać osobiście w urzędzie, natomiast apelujemy, by kontakt bezpośredni ograniczać do minimum. Posiadając profil zaufany i konto na platformie sekap.pl można skorzystać z 300 usług, które dają możliwość wysłania do urzędu miasta wniosku drogą elektroniczną" - podała rzeczniczka magistratu Ewa Lipka.

Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Jak wymieniła, mogą to być takie sprawy, jak zgłoszenie zbycia pojazdu, wniosek o rejestrację pojazdu, odpis aktu stanu cywilnego, wydanie zaświadczenia z akt meldunkowych, wymeldowanie czy deklaracja śmieciowa. Przypomniała też, że założenie profilu zaufanego ułatwia wiele banków - w ramach bankowości internetowej.

Bezpośrednia obsługa interesantów jest dotąd prowadzona w: Biurze Obsługi Mieszkańców przy Rynku, w Miejskim Centrum Energii przy ul. Młyńskiej 2, w Wydziale Uprawnień Komunikacyjnych przy ul. Francuskiej 70.

Bezpośrednia obsługa jest prowadzona z zastrzeżeniem ograniczonej liczby osób przebywających w sali obsługi (tj. maksymalnie 1 osoba na jedno stanowisko obsługi) oraz z zachowaniem obowiązujących wymogów sanitarnych (tj. zasłanianie ust i nosa, dezynfekcja rąk, utrzymanie 2 m dystansu między osobami).

Godziny bezpośredniej obsługi to: 7.30 - 17.00 w poniedziałek i czwartek, 7.30 - 15.30 we wtorek i środę oraz 7.30 - 14.00 w piątek. Kontakt telefoniczny z pracownikami urzędu, którzy nie zajmują się bezpośrednią obsługą, jest możliwy od poniedziałku do środy w godzinach od 7.30 do 15.30, w czwartek: 7.30 - 17.00 i w piątek 7.30 - 14.00.

Do niedawna bezpośrednia obsługa była możliwa także Urzędzie Stanu Cywilnego na Placu Wolności 12a, jednak od 27 października br. została ona do odwołania ograniczona. Wnioski papierowe można pozostawiać w oznaczonej skrzynce podawczej, umieszczonej przy drzwiach wejściowych do budynku USC; w pozostałym zakresie możliwy jest kontakt drogą elektroniczną lub telefoniczną.

"Sytuacja jest oczywiście dynamiczna. Na bieżąco śledzimy sytuację epidemiczną, nowe zasady wprowadzane na szczeblu rządowym, a prezydent Marcin Krupa jest w stałym kontakcie z prezydentami największych miast, by wymieniać się doświadczeniami" - zapewniła Lipka.

Informacje dla mieszkańców związane z epidemią są publikowane w specjalnym serwisie miejskim koronawirus.katowice.eu.

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Katowicach funkcjonuje nadal na zasadach wprowadzonych w kwietniu br. Mieszkańcy są obsługiwani w wyznaczonych punktach obsługi, a kontakt bezpośredni z klientem odbywa się z zastosowaniem środków ostrożności i bezpieczeństwa. Także MOPS wystawia skrzynki kontaktowe i przypomina, że większość spraw można załatwić przez internet.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SŁOWA KLUCZOWE

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.