KIM: nadal ponad 2 mln gospodarstw domowych jest zagrożonych utratą sygnału telewizyjnego

Nadal ponad 2 mln gospodarstw domowych jest zagrożonych utratą sygnału telewizyjnego. Konieczne jest wzmożenie działań informacyjnych - wskazywali przedstawiciele Krajowego Instytutu Mediów podczas konferencji Związku Cyfrowa Polska i KRRiT nt. zmiany sposobu nadania naziemnej telewizji cyfrowej.

Autor: PAP 29 listopada 2021 14:34

Otwierając poniedziałkową konferencję prasową, prezes Związku Cyfrowa Polska Michał Kanownik przypomniał, że w marcu 2022 r. rozpocznie się zmiana sposobu nadawania naziemnej telewizji cyfrowej poprzez zamianę dotychczasowego systemu DVB-T na bardziej efektywny DVB-T2/HEVC. "Jesteśmy dosłownie w przededniu pierwszych przełączeń. Jednocześnie jesteśmy w przededniu najbardziej gorącego okresu dla konsumentów, którzy decydują się na zakupy świąteczne czy noworoczne sprzętu, więc to wydaje nam się idealny moment, żeby mówić bardzo jasno, skierować przekaz do konsumenta, co powinni robić, żeby się przygotować. Mamy doświadczenia z pierwszej cyfryzacji telewizji naziemnej, więc wolelibyśmy tych błędów konsumenckich tym razem uniknąć" - powiedział.

Dyrektor Departamentu Telekomunikacji w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów Tomasz Proć przypomniał, że w 2013 r. zakończyła się pierwsza cyfryzacja telewizji. "Minęło kilka lat. Zgodnie z kolejnymi decyzjami po stronie unijnej zostaliśmy zobowiązani do przeprowadzenia zmiany częstotliwości, na których telewizja będzie nadawana. Po kolejnych decyzjach zarówno po stronie rządowej, jak i uzgodnieniu z organami unijnymi, termin zmiany standardu nadawania został ustalony na 30 czerwca 2022 r. To jest termin, który nas bardzo interesuje, ale oczywiście to jest data ostateczna. W Polsce będziemy stopniowo, różnymi regionami, w czterech etapach zmieniać standard nadawania od końca marca do końca czerwca 2022 r." - wyjaśnił.

Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Proć dodał, że od kwietnia 2021 r. KPRM we współpracy m.in. z Krajową Radą Radiofonii i Telewizji, przedstawicielami nadawców telewizyjnych oraz Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów prowadzi kampanię informacyjną skierowaną do odbiorców naziemnej telewizji cyfrowej. "Staraliśmy się wypracować formułę, która nie będzie zbyt techniczna. Raczej mówiliśmy o nowej telewizji cyfrowej i nowych wyzwaniach. Wspólnie z KRRiT - i w dużej współpracy z nadawcami - ustaliliśmy, że ogłoszenia, które będą emitowane w poszczególnych telewizjach, będą tzw. ogłoszeniami społecznymi, a więc nie będą miały charakteru określonych produktów, towarów czy usług, co ułatwiło współpracę z nadawcami" - zaznaczył.

Dyrektor Departamentu Telekomunikacji w KPRM poinformował również o uruchomieniu specjalnej strony internetowej www.gov.pl/cyfrowaTV. "Ona jest prowadzona przez Instytut Łączności na zlecenie KPRM. Wspólnie w tym gronie postanowiliśmy, że w toku kampanii kilkumiesięcznej skupimy się raczej na korzyściach płynących ze zmian standardu, czyli więcej programów, lepsza jakość. Wśród zagrożeń będziemy wskazywać, że sprzęt, który posiadają poszczególni odbiorcy, może być niedostosowany" - stwierdził.

Dyrektor Krajowego Instytutu Mediów Mirosław Kalinowski poinformował, że od lipca badany jest stan przystosowania polskich gospodarstw domowych do odbioru DVB-T2/HEVC. "Następnie w badaniach jakościowych eksplorujemy, co wiedzą o zmianie Polacy, czego mogą oczekiwać i jaka komunikacja mogłaby do nich trafić, definiując grupy najbardziej zagrożone, ich kontakt ze światem, a także to, co jest dla nich najważniejsze w oglądaniu telewizji, czym się kierują, co mogą utracić. Jednocześnie w naszym Instytucie prowadzimy rekonesanse, jak zmiana DVB-T2 przebiegała w innych krajach, jakie kampanie tam stosowano" - zwrócił uwagę.

SŁOWA KLUCZOWE

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.