PARTNER PORTALU partner portalu

Koszalin nagrodził osiedla z najwyższą frekwencją w II turze wyborów prezydenckich

Nagrody 15, 10 i 5 tys. zł za najwyższą frekwencję w drugiej turze wyborów prezydenckich trafią odpowiednio do koszalińskich rad osiedli Lubiatowo, Unii Europejskiej i Jamno-Łabusz. W poniedziałek w magistracie ogłoszono wyniki konkursu Zielona Frekwencja i wręczono symboliczne czeki.

Autor: PAP 20 lipca 2020 12:31

Wyniki w konkursie Zielona Frekwencja ogłosił sekretarz miasta Koszalina Tomasz Czuczak. Poinformował, że zwycięzcą zostało osiedle Lubiatowo z frekwencją 81,59 proc. w drugiej turze wyborów prezydenta RP. Drugie miejsce z wynikiem 78,69 proc. zajęło osiedle Unii Europejskiej, a trzecie osiedle Jamno-Łabusz z frekwencją 77,40 proc.

Do rad osiedli trafi odpowiednio 15, 10 i 5 tys. zł na budowę małej architektury bądź na nasadzenia zieleni. Symboliczne czeki wręczono w poniedziałek obecnym na ogłoszeniu wyników przewodniczącym dwóch z trzech nagrodzonych osiedli.

Przewodniczący rady osiedla Lubiatowo Tomasz Brzęczek podkreślił, że wyniki konkursu pokazują, iż czołowe miejsca zajęły osiedla małe i zintegrowane, których mieszkańcy chętnie uczestniczą w inicjatywach społecznych. Zaznaczył, że o sposobie wydatkowania wygranej zdecydują konsultacje z mieszkańcami. "W przypadku naszego osiedla to ogromna suma, bo rocznie na działalność mamy 13-14 tys. zł. Mamy na Lubiatowie chętnie odwiedzany teren rekreacyjno-wypoczynkowy. Być może na uzupełnienie oferty tego miejsca przeznaczymy wygrane pieniądze" - powiedział Brzęczek.

Natomiast przewodniczący osiedla Unii Europejskiej Adam Bochra zaznaczył, że wstępnie nagrodę za zajęcie drugiego miejsca w konkursie Zielona Frekwencja, rada zamierza przeznaczyć na poprawę czystości osiedla, na kosze uliczne.

Czuczak wyraził nadzieję, że konkurs "przynajmniej w jakiejś części" przyczynił się do podwyższenia frekwencji wyborczej. "Wierzę głęboko, że ogromna większość naszych mieszkańców, będąc świadomymi obywatelami, zagłosowała i wzięła udział w wyborach, dlatego że uważała, iż jest to konieczne i potrzebne, i będzie służyło rozwojowi naszej demokracji lokalnej i ogólnopolskiej" - dodał sekretarz miasta Koszalina.

Przypomniał, że frekwencja wyborcza w drugiej turze wyborów prezydenckich w Koszalinie (Zachodniopomorskie) wyniosła 70,06 proc. Zaznaczył, że z 17 osiedli w ośmiu była ona wyższa niż miejska.

Konkurs Zielona Frekwencja, decyzją prezydenta Koszalina Piotra Jedlińskiego, został ogłoszony 7 lipca. To jego pierwsza edycja. Zwycięzców wyłoniła trzyosobowa komisja konkursowa. W konkursie brana była pod uwagę tylko frekwencja z 49 stałych obwodów do głosowania. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

SŁOWA KLUCZOWE

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.