Lublin: ograniczenia w pracy urzędów

W różnych urzędach i instytucjach z powodu sytuacji epidemicznej wprowadzone zostały ograniczenia w obsłudze interesantów. Zalecane jest załatwianie spraw drogą elektroniczną lub telefonicznie.

Autor: PAP 04 listopada 2020 12:58

"Urząd Miasta Lublin pracuje i realizuje wszystkie zadania z zakresu administracji samorządowej, jednak z uwagi na bezpieczeństwo klientów i pracowników, zostają wprowadzone ograniczenia w bezpośredniej obsłudze mieszkańców. Zalecamy przede wszystkim kontakt elektroniczny i telefoniczny" - głosi komunikat zamieszczony na stronie internetowej urzędu.

Bezpośrednia obsługa interesantów jest realizowana przez cztery Biura Obsługi Mieszkańców oraz w Urzędzie Stanu Cywilnego w sprawach dotyczących sporządzenia aktu zgonu lub zgłoszenia urodzenia dziecka, a także w wydziale spraw administracyjnych w zakresie ewidencji działalności gospodarczej.

Dla mieszkańców, którzy muszą załatwić sprawę w trybie pilnym, w siedmiu lokalizacjach urzędu udostępnione zostały specjalne pojemniki, w których można pozostawić dokumenty w zamkniętych kopertach. W miejscach tych są też dostępne koperty i materiały biurowe, a pomocy udzielają pracownicy urzędu.

Dokumenty do Wydziału Komunikacji można składać wyłącznie: drogą elektroniczną, do pojemnika wystawionego przy wejściu do siedziby wydziału oraz pocztą.

W Miejskim Urzędzie Pracy w Lublinie bezpośrednia obsługa klientów odbywa się tylko w sprawach pilnych i wymagających bezpośredniego kontaktu z pracownikiem. Jak wynika z komunikatu zamieszczonego na stronie internetowej urzędu, interesanci umawiani są na konkretne dni i godziny, po uprzednim kontakcie telefonicznym lub e-mailowym i przyjmowani w wyznaczonych stanowiskach obsługi. Między godziną 13 a 14 wprowadzono przerwę w celu przeprowadzenia dezynfekcji. Natomiast zaplanowane indywidualne wizyty i konsultacje osób bezrobotnych u doradców klienta odbywają się drogą telefoniczną i elektroniczną. W urzędzie są także ustawione urny, w których można pozostawić dokumenty. Te w wersji papierowej, które trafią do Urzędu, przechodzą 24-godzinną kwarantannę.

W Urzędzie Marszałkowskim w Lublinie z powodu sytuacji epidemicznej liczba miejsc obsługi osób spoza urzędu została ograniczona do niezbędnego minimum - poinformował rzecznik prasowy marszałka woj. lubelskiego Remigiusz Małecki.

Kancelaria ogólna (punkt przyjmowania dokumentacji), punkt kontaktowy i informacyjny, portiernie oraz miejsca obsługi bezpośredniej interesantów są dodatkowo zabezpieczone, m.in. za pomocą pleksiglasowej obudowy. "Obsługa odbywa się przy zachowaniu środków ostrożności, a pracownicy tych punktów są wyposażeni w maseczki lub przyłbice. Korespondencja zewnętrzna, przesyłki pocztowe lub dostawy kurierskie każdorazowo podlegają dezynfekcji" - zaznaczył rzecznik.

Pracownicy urzędu marszałkowskiego pracują na dwie zmiany. Zgodnie zarządzeniem marszałka pracownik może wnioskować o wykonywanie swoich obowiązków w urzędzie w godzinach 7-13 albo 14-20, zaś pozostałe dwie godziny etatu zrealizować w systemie pracy zdalnej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.