PARTNER PORTALU partner portalu

Luksus się sprzedaje, a oferta się kurczy

Apartamenty luksusowe to wciąż mniej niż 1 proc. rynku pierwotnego w Polsce, ale ich popularność wśród nabywców rośnie. Średnia kwartalna sprzedaż w tym segmencie od początku 2020 roku wzrosła dwukrotnie w porównaniu do wyników z lat 2017-2019.

Autor: housemarket.pl 13 października 2021 12:19

  • Rynek nieruchomości luksusowych w Polsce wciąż stanowi znikomy udział, który wynosi zaledwie 1 proc. całej podaży na rynku pierwotnym.
  • Nieruchomości luksusowe z definicji stanowią unikatową ofertę, która musi charakteryzować się prestiżową lokalizacją, wyjątkową architekturą oraz najwyższym standardem wykończenia.
  • Pandemia, która odcisnęła piętno na niemal wszystkich gałęziach rynku nieruchomości, nie miała negatywnego wpływu na segment luksusowy.
  • Z danych JLL wynika, że rekordową sprzedaż od 2016 roku, na poziomie ok. 90 mieszkań, odnotowano w III kwartale 2020 roku oraz w II kwartale 2021 roku.

Wprawdzie struktura oferty na polskim rynku mieszkaniowym od kilku lat wyraźnie się zmienia i rośnie podaż lokali o podwyższonym standardzie, to nieruchomości, które faktycznie można zaliczyć do segmentu apartamentów utrzymują swój niewielki, bo 4 proc. udział w ofercie deweloperskiej. Prawdziwie luksusowe apartamenty to wciąż unikat. W skali całego rynku stanowią zaledwie 1 proc., co w praktyce oznacza, że nabywcy, którzy na rynku pierwotnym chcieliby nabyć nieruchomość klasy premium mieli na koniec czerwca 2021 roku do wyboru niewiele ponad 300 tego typu mieszkań.

CZYTAJ TEŻ: MIESZKANIA PREMIUM IDĄ W GÓRĘ 

Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Rynek nieruchomości luksusowych w Polsce wciąż stanowi znikomy udział, który wynosi zaledwie 1 proc. całej podaży na rynku pierwotnym. Niska oferta wynika przede wszystkim z bardzo ograniczonej dostępności terenów inwestycyjnych, które można przeznaczyć na tego typu projekty.

Nieruchomości luksusowe z definicji stanowią unikatową ofertę, która musi charakteryzować się prestiżową lokalizacją, wyjątkową architekturą oraz najwyższym standardem wykończenia, spełniającym oczekiwania szczególnie wymagających nabywców. Kluczowym elementem jest również zapewnienie nabywcom dodatkowych udogodnień, które kojarzą się raczej z najwyższej klasy obiektami hotelowymi niż standardowymi projektami mieszkaniowymi. Wśród tego typu „dodatków” znajdują się m.in. usługi concierge, strefa SPA lub basen, przestrzenie do pracy czy spotkań biznesowych. Zarówno zakres jak i jakość tego typu udogodnień niespotykana jest w innych segmentach rynku mieszkaniowego.

Jeszcze do niedawna luksusowe nieruchomości kojarzono jedynie z rynkiem warszawskim. To się jednak zmienia. W ofercie pojawiają się nowe projekty w innych dużych miastach, takich jak Kraków, Gdańsk czy Poznań.

Luksus odporny i ponadczasowy

Ostatnie miesiące pokazały, że rynek nieruchomości luksusowych jest wyjątkowo odporny na zmieniające się warunki otoczenia. Pandemia, która odcisnęła piętno na niemal wszystkich gałęziach rynku nieruchomości, nie miała negatywnego wpływu na ten segment. Wręcz przeciwnie, można było zaobserwować wzmożone zainteresowanie ze strony osób poszukujących wyjątkowych aktywów, co świadczy o większej odporności tego segmentu rynku na kryzysy, ale też zdolności do przechowywania, czy wręcz budowania wartości w czasie.

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.