PARTNER PORTALU partner portalu

Mieszkanie jak biuro. Czy epidemia wywoła rewolucję?

Wiele osób chce pracować zdalnie, ale niewiele ma w domu odpowiednie warunki. W tej sytuacji nieco inaczej niż dotychczas trzeba spojrzeć na mikroapartamenty - lokale, które z powodzeniem można użytkować jako mieszkania z funkcją biura. Dzięki kilku cechom mogą być odpowiedzią na coraz bardziej odczuwalną potrzebę pracy w trybie mieszanym.

Autor: housemarket.pl 16 września 2020 10:33

Jak wynika z danych podawanych przez GUS, w drugiej połowie marca liczba Polaków pracujących w domu wzrosła o 2,3 mln osób. Na home office przeszły przede wszystkimi osoby zatrudnione w firmach z branż: nieruchomości, IT i telekomunikacji oraz usług dla biznesu.

Początkowo ta sytuacja podobała się pracownikom, którzy chwalili sobie oszczędność czasu na dojazdach, dłuższy sen czy większą produktywność. Jednak po pewnym czasie niektórzy zaczęli narzekać: na większy stres, osłabioną koncentrację, problemy z pogodzeniem pracy z opieką nad dziećmi itp. Tym niemniej wiele osób wciąż chce pracować zdalnie, przynajmniej częściowo.

W badaniu przeprowadzonym przez Pracuj.pl, 10 proc. ankietowanych powiedziało, że chce pracować poza biurem codziennie, natomiast 40 proc. deklaruje chęć pracy w trybie mieszanym: kilka dni w tygodniu w biurze, kilka na odległość.

Jak wskazuje inne badanie - przeprowadzone przez portal Resume.io - możliwość pracy zdalnej jest dla pracowników najważniejszym benefitem, zwiększającym poczucie szczęścia w pracy.

- Potencjał pracy zdalnej dostrzegli i pracodawcy, i pracownicy, dlatego coraz wyraźniej słychać o rewolucji. Praca biurowa oczywiście nie zniknie, lecz coraz częściej będzie uzupełniana przez pracę zdalną. Pracownicy korzystający z trybu mieszanego mogą potrzebować odpowiednich warunków. Nadają się do tego mikroapartamenty inwestycyjne. W nowej rzeczywistości ten sektor rynku nieruchomości zyska dodatkowy impuls do wzrostu - przekonuje Ewa Skibińska, marketing manager Grupy BY MADE, która tuż przy centrum Wrocławia stawia Legnicką 60C – budynek z mikroapartamentami inwestycyjnymi.

Mikroapartamenty mogą być wybierane przez pracowników biurowych ze względu na lokalizację w pobliżu tradycyjnego miejsca pracy.

- Legnicka 60C znajduje się 3 przystanki od wrocławskiego Rynku, w Zachodnim Obszarze Biznesu, w którym znajduje się ponad 30 proc. całkowitej powierzchni biurowej we Wrocławiu. Posiadanie mieszkania, przystosowanego do pracy zdalnej, koło biura to bardzo komfortowa sytuacja - zwraca uwagę Ewa Skibińska.

Nowoczesne mikroapartamenty będą wyposażone w podwójne miejsce do pracy. Zaletą będzie także klimatyzacja oraz duże okna, które zapewnią dobre doświetlenie wnętrza. Nie zabraknie w nich również elementów niezbędnych do wygodnego mieszkania, takich jak kompletny aneks kuchenny ze sprzętem, podwójne łóżko, które zmienia się w kanapę, elegancka łazienka, czy składany stół.

- Mobilne meble to znaczna oszczędność miejsca i wygoda przy codziennym użytkowaniu. Przestrzeń została zaprojektowana w przemyślany sposób, a gwarancją wysokiej jakości jest fakt, że zrobili to specjaliści w tej dziedzinie, architekci z pracowni AP Szczepaniak - zaznacza Ewa Skibińska.

Kolejną zaletą, podnoszącą wartość mikroapartamentów w oczach pracowników biurowych, jest bliskość największej galerii handlowej we Wrocławiu, sklepów, restauracji, kawiarni i przystanków komunikacji miejskiej.

Nie tylko w otoczeniu, ale w samym budynku znajdą się udogodnienia, które docenią: dostępna dla lokatorów strefa do pracy zdalnej na parterze, lokal gastronomiczny serwujący śniadania i taras widokowy na dachu, który będzie miejscem relaksu i wypoczynku na świeżym powietrzu - wymienia Ewa Skibińska.

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.