PARTNER PORTALU partner portalu

ML System z 680 procentowym wzrostem eksportu w pierwszych trzech kwartałach

ML System w pierwszych trzech kwartałach bieżącego roku wypracował 88,5 mln zł przychodów ze sprzedaży, 17,6 mln zł EBITDA oraz 9,0 mln zł zysku netto. Oznacza to wzrost rok do roku odpowiednio o 34 proc., 57 proc. oraz 238 proc. W analizowanym okresie sprzedaż do partnerów zagranicznych wyniosła 6,1 mln zł, co oznacza wzrost rok do roku
o 680 proc.

Autor: housemarket.pl 26 listopada 2020 14:54

- W pierwszej połowie 2021 r. planujemy wdrożyć do masowej produkcji Quantum Glass – transparentną szybę zespoloną, generująca energię elektryczną. Linia wytwórcza, jedyna tego typu na świecie, została już zakontraktowana. Hala jest wyposażana w infrastrukturę przyłączeniową, urządzenia będą stopniowo uruchamiane. Wykonaliśmy też kilka instalacji pilotażowych w kraju
i za granicą. Zdolność wykorzystania produktów na bazie Quantum Glass, przy jednoczesnym użyciu ich kanałów dystrybucji, potwierdzili renomowani producenci stolarki otworowej, jak również koncerny szklarskie o globalnym zasięgu - komentuje Dawid Cycoń, prezes ML System.

Rozwój potencjału eksportowego

Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

W pierwszych dziewięciu miesiącach bieżącego roku spółka osiągnęła 6,1 mln zł sprzedaży zagranicznej, co oznacza wzrost rok do roku o 680 proc. W samym III kwartale 2020 r. ML System sprzedał do partnerów spoza Polski produkty za 1,47 mln zł.

ML System umacnia swoją pozycję w krajach Beneluksu. Firma poinformowała niedawno, że dostarczy kilkaset modułów typu szkło-szkło do kooperanta z Rotterdamu, który realizuje 73-metrowy budynek w Amsterdamie, w sąsiedztwie rzeki Amstel oraz mariny. Będzie to najwyższy wieżowiec mieszkalny o konstrukcji drewnianej w tym kraju. Innowacyjny budynek wyposażony będzie w moduły fotowoltaiczne wyprodukowane przez ML System o łącznej powierzchni 532 m2. ML System dostarczy ponadto moduły fotowoltaiczne typu full-black do partnera z Vancouver, w Kanadzie. To pierwsze zamówienie z tego rynku w historii firmy. Spółka liczy, że jej rozwiązania BIPV spotkają się z pozytywnym przyjęciem w Ameryce Północnej.

Dynamiczny wzrost rynku fotowoltaiki klasycznej

- Bieżący rok jest czasem rozwoju klasycznych instalacji fotowoltaicznych w kraju. Spodziewamy się dalszego systematycznego wzrostu w tym obszarze w kolejnych latach, wynikającego z podwyżek cen energii oraz planowanego wprowadzenia opłaty mocowej. Powyższe czynniki spowodują szybszy zwrot z instalacji klasycznych, bez względu na formę i wielkość systemów wsparcia. Rynek BIPV będzie z kolei napędzany nowymi zaostrzonymi kryteriami zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Zawarte w nim wskaźniki dotyczące zapotrzebowania budynków na energię pierwotną będę niezwykle trudne do spełnienia bez powszechnego zastosowania systemów BIPV - fotowoltaiki zintegrowanej z budownictwem - podsumowuje Dawid Cycoń.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SŁOWA KLUCZOWE

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.