Najdroższe apartamenty mają wzięcie

Eksperci Knight Frank opublikowali raport o preferencjach nabywców w segmencie luksusowych nieruchomości branded residences. Na świecie istnieje około 400 takich rezydencji.

Autor: housemarket.pl 27 stycznia 2022 14:12

Branded residence to budynek apartamentowy, lub mieszkalna część kompleksu powiązana zwykle pod względem projektu i obsługi ze znaną marką, przeważnie hotelową. Wśród typowych usług oferowanych dla mieszkańców tego typu nieruchomości można wymienić: opiekę nad dziećmi, restauracje, concierge, sprzątanie, zakupy czy opiekę nad zwierzętami. Pierwszą na świecie rezydencję, którą można określić mianem branded residence otwarto w 1927 w Nowym Jorku w hotelu Sherry-Netherland.

W ankiecie, eksperci Eksperci Knight Frank zapytali 900 klientów na świecie o ich preferencje w zakresie nabywania nieruchomości w tego typu rezydencjach. 39 proc. wskazało, że byłoby skłonnych zapłacić więcej za „markowy” apartament. W Azji było to odpowiednio 43 proc. Kluczowe elementy, które ankietowani wskazali jako decydujące o zakupie to: rodzaj i jakość towarzyszących usług (34 proc.), wysoka stopa zwrotu/potencjał inwestycyjny (25 proc.), zarządzanie nieruchomością (23 proc.) oraz tożsamość i rozpoznawalność marki (10 proc.). Trzeba zaznaczyć, że porównując ceny typowych nieruchomości luksusowych do nieruchomości w sektorze branded residences, te drugie są droższe o 25 - 35 proc.

Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Przykładami nieruchomości w segmencie branded residence na świecie są: Mandarin Oriental Residences Fifth Avenue i The Towers of The Waldorf Astoria w Nowym Jorku, The Whiteley w Londynie, Crown Residences at One Barandaroo w Sydney.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.