
Eksperci Knight Frank opublikowali raport o preferencjach nabywców w segmencie luksusowych nieruchomości branded residences. Na świecie istnieje około 400 takich rezydencji.
Branded residence to budynek apartamentowy, lub mieszkalna część kompleksu powiązana zwykle pod względem projektu i obsługi ze znaną marką, przeważnie hotelową. Wśród typowych usług oferowanych dla mieszkańców tego typu nieruchomości można wymienić: opiekę nad dziećmi, restauracje, concierge, sprzątanie, zakupy czy opiekę nad zwierzętami. Pierwszą na świecie rezydencję, którą można określić mianem branded residence otwarto w 1927 w Nowym Jorku w hotelu Sherry-Netherland.
W ankiecie, eksperci Eksperci Knight Frank zapytali 900 klientów na świecie o ich preferencje w zakresie nabywania nieruchomości w tego typu rezydencjach. 39 proc. wskazało, że byłoby skłonnych zapłacić więcej za „markowy” apartament. W Azji było to odpowiednio 43 proc. Kluczowe elementy, które ankietowani wskazali jako decydujące o zakupie to: rodzaj i jakość towarzyszących usług (34 proc.), wysoka stopa zwrotu/potencjał inwestycyjny (25 proc.), zarządzanie nieruchomością (23 proc.) oraz tożsamość i rozpoznawalność marki (10 proc.). Trzeba zaznaczyć, że porównując ceny typowych nieruchomości luksusowych do nieruchomości w sektorze branded residences, te drugie są droższe o 25 - 35 proc.
Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
Przykładami nieruchomości w segmencie branded residence na świecie są: Mandarin Oriental Residences Fifth Avenue i The Towers of The Waldorf Astoria w Nowym Jorku, The Whiteley w Londynie, Crown Residences at One Barandaroo w Sydney.