Najemcy to już nie studenci, to partnerzy biznesowi

Simpl.rent i Stowarzyszenie Mieszkanicznik, niedawno rozpoczęły wspólne działania dot. wprowadzenia nowego standardu weryfikacji najemców mieszkań. Na czym polega ta współpraca? Jaki był cel tego kroku? O tym opowiedzieli przedstawiciele firm.

Autor: housemarket.pl 24 grudnia 2020 10:36

Dlaczego zdecydowali się Państwo na współpracę. Na czym polegają wspólne działania? 

Jacek Kusiak, Mieszkanicznik: Mieszkanicznik działa na rzecz wprowadzania standardów i wysokiej jakości usług dla najmu już od 8 lat. Skupiamy coraz większą grupę członków i sympatyków, jest nas 18 000, którzy zarządzają 80 000 nieruchomościami na wynajem, wiele z tych osób profesjonalnie zajmuje się najmem już od lat. Od początku wspieraliśmy przedsięwzięcia mające pomagać w weryfikacji najemców, bo to podstawa bezpiecznego najmu i trwałej umowy. Udało nam się wdrożyć wiele zmian, mimo, że w międzyczasie bardzo zmieniło się choćby prawo dotyczące danych osobowych i zgód na ich używanie. Widzimy jednak szansę na znaczącą zmianę, bo wykorzystanie nowych technologii pozwala simpl.rent opierać się nie tylko na wprowadzanych przez użytkowników danych, ale bardzo dużym zasobie informacji z banków i rejestrów długów. Weryfikacja jest pierwszym z czterech elementów dobrego najmu, który stanowi 80% sukcesu, potem jeszcze potrzebna jest dobra umowa najmu, kaucja i reagowanie na zgłoszenia za opóźnienia w płatnościach. Te elementy powinny stać się standardem w najmie. Jest nam niezmiernie miło, że Stowarzyszenie Mieszkanicznik jako największy tego typu gracz na rynku, obejmuje swoim parasolem firmę z tak innowacyjnym produktem na miarę XXI wieku.

Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Piotr Pajda, simpl.rent: Z naszej perspektywy współpraca ze Stowarzyszeniem Mieszkanicznik daje bezpośredni dostęp do dużej grupy osób zajmujących się najmem mieszkań w Polsce i interesujących się aktualnościami dot. najmu. Jednak przede wszystkim nasz produkt świetnie wpisał się w misję Stowarzyszenia i dzięki temu bardzo szybko nawiązaliśmy współpracę. Razem planujemy szkolenia dla członków Mieszkanicznika z tego jak korzystać z simpl.rent i jakie korzyści daje wykorzystanie zintegrowanych rozwiązań IT w procesie wynajmu. Będziemy obecni na spotkaniach lokalnych, jakie organizuje Mieszkanicznik. Myślimy również nad stworzeniem wspólnego raportu rynkowego. To jest nasz cel na najbliższy kwartał. Jako partner Stowarzyszenia oferujemy członkom zniżki na korzystanie z naszego rozwiązania.

Propagują Państwo nowy standard wynajmu, jaką korzyść przyniesie najemcom potencjalnych nieruchomości z oferty członków Stowarzyszenia Mieszkanicznik?

Jacek Kusiak: Mieszkanicznicy zobowiązują się do przestrzegania 5 Kodeksów Etyki, co w praktyce dla najemców oznacza jasne zasady najmu, wzajemne partnerskie traktowanie, dotrzymywanie zobowiązań. Nieruchomości oferowane do najmu powinny być w dobrym stanie technicznym, często są to lokale w dobrym i bardzo dobrym standardzie, do tego po prostu ładne. Wśród Mieszkaniczników popularne są profesjonalne usługi dotyczące projektowania mieszkań, dobrych remontów, trwałego i dobrej jakości wyposażenia, w końcu również profesjonaliści od prawa, księgowości, podatków i zarządzania wyrośli w każdym z regionalnych oddziałów. Dobrze przygotowany najem to również wyższe standardy, tak jak jakość samego mieszkania. Do tej pory na rynku rozwijały się technologie wspierające samo dotarcie do najemcy z ofertą – portale najmu, social media, zautomatyzowany marketing etc. Simpl.rent znacznie wyprzedza rozwiązania innych firm funkcjonalnościami i planem dodawania kolejnych i świetnie wpisuje się w kolejny etap rozwoju rynku jakim jest jego digitalizacja zadań, które do tej pory były wykonywane ręcznie oraz wykorzystanie możliwości zintegrowania w ten sposób kilku procesów. A to oczywiście przekłada się na zwiększenie bezpieczeństwa danych osobowych oraz znaczne przyspieszenie procesu weryfikacji.

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.