PARTNER PORTALU partner portalu

Nowe zasady funkcjonowania Urzędu m.st. Warszawa

Od wtorku obowiązują nowe zasady funkcjonowania Urzędu m.st. Warszawa oraz urzędów dzielnic - poinformował stołeczny ratusz. W sprawach związanych z dopisaniem do rejestru czy spisu wyborców można przyjść do urzędu bez uprzedniego umówienia wizyty. Możliwa będzie również płatność gotówką.

Autor: PAP 09 czerwca 2020 14:39

W komunikacie miasta poinformowano, że obsługa mieszkańców prowadzona będzie we wszystkich sprawach realizowanych przez urząd, jednak wyłącznie po uprzednim umówieniu wizyty telefonicznie lub przez system rezerwacji internetowych (rezerwacje.um.warszawa.pl).

Bez uprzedniego umówienia realizowane będą sprawy związane z wyborami prezydenckimi, w tym dopisywanie się do rejestru lub spisu wyborców oraz wydawanie zaświadczeń o prawie do głosowania poza miejscem zamieszkania. Bez uprzedzenia możliwe będzie też składanie pism i wniosków (za potwierdzeniem wpływu).

Kasy urzędu będą działały normalnie, a płatność przyjmowana będzie zarówno kartą płatniczą, jak i gotówką.

Nieczynne będą siedziby Urzędu Stanu Cywilnego w dzielnicach: Białołęka, Bielany, Ochota, Wesoła, Wilanów i Wola. Mieszkańcy tych dzielnic mogą załatwiać sprawy w pozostałych siedzibach Urzędu Stanu Cywilnego.

Jednocześnie odwołane zostają wszystkie dyżury organizowane zwyczajowo na terenie urzędu (m.in. dyżury radnych, Rady Seniorów, Komisji Dialogu Społecznego czy bezpłatne porady prawne).

Bezpośrednia obsługa mieszkańców w poniedziałki będzie realizowana w godz. 8-16. W dniach 15-23 czerwca obsługa mieszkańca w sprawach związanych z wyborami prezydenckimi będzie realizowana w godz. 8-18, a w sobotę 20 czerwca - w godz. 9-14.

Kontakt z urzędem jest możliwy drogą mailową i telefoniczną. Składanie pism wymagających podpisu możliwe jest drogą pocztową lub elektronicznie z wykorzystaniem platformy ePUAP - wtedy pismo musi być podpisane profilem zaufanym lub podpisem elektronicznym

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.