O 45 proc. wzrosła wartość sprzedanych apartamentów w Złotej 44

Kontynuacją dynamicznej sprzedaży luksusowych apartamentów w 2019 roku był bardzo dobry pierwszy kwartał 2020 (w 2019 roku ZŁOTA 44 zanotowała 138 proc. wzrost liczby sprzedanych apartamentów vs. wyniki za 2018 rok).

Autor: Housemarket.pl 14 stycznia 2021 10:20

Po chwilowym spowolnieniu spowodowanym lockdownem sprzedaż szybko powróciła do dynamiki z pierwszego kwartału. W 2020 roku wartość sprzedanych apartamentów wzrosła o 45 proc. rok do roku.

Dynamiczne tempo wzrostu sprzedaży

Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Rok 2020 ZŁOTA 44 zaczęła dynamicznie. Bezpośrednie przełożenie na wysoką ilość zamkniętych transakcji oraz rekordową ich wartość miał sukces pierwszego kwartału 2020, oraz sprzedaż apartamentów o dużej powierzchni w drugim kwartale. Ten trend został utrzymany. W 2020 roku średni metraż wszystkich sprzedanych apartamentów wyniósł aż 153 mkw. (dla porównania w 2019 roku średnia wyniosła 117 mkw). Stabilny rynek nieruchomości luksusowych ponownie okazał się obszarem ograniczonego ryzyka i stał się jednym z pierwszych wyborów dla zamożnych przedsiębiorców i ich rodzin oraz dla inwestorów. W drugiej połowie roku 2020 w ZŁOTEJ 44 doszło do największej transakcji dotyczącej pojedynczego apartamentu w historii polskiego rynku mieszkaniowego – sprzedany został trzypoziomowy penthouse na szczycie apartamentowca. Dwa miesiące później piłkarz Kuba Błaszczykowski zdecydował się na zakup inwestycyjny trzech apartamentów. Transakcje zostały zrealizowane bezpośrednio przez doradców biura sprzedaży ZŁOTEJ 44. Z końcem grudnia padł niekwestionowany rekord. ZŁOTA 44 zakończyła 2020 rok z 45 proc. wzrostem wartości transakcji vs. wyniki za 2019 rok.

Stabilna sytuacja na rynku nieruchomości luksusowych

Zdaniem ekspertów, ale także inwestorów, luksusowy apartament jest tym aktywem, które nie będzie traciło na wartości w najbliższych latach. JLL, firma specjalizująca się w wieloaspektowych analizach rynku nieruchomości, przeanalizowała ceny luksusowych apartamentów w Warszawie w oparciu o metodologię indeksu Case-Shiller. Sprawdzono zmiany w wartości apartamentów, porównując ceny transakcyjne osiągane przez wybrane lokale na rynku wtórnym, z ceną zakupu apartamentu na rynku pierwotnym począwszy od 2009 roku. Analiza pokazała, że wartość nieruchomości luksusowych rosła w ostatnich latach przeciętnie o 6,2 proc. rocznie, a czasem wzrost ten przekraczał nawet 10% rocznie. Możemy zatem mówić nie tylko o dużej stabilności rynku nieruchomości luksusowych, ale także o jego potencjale na wzrosty w perspektywie długoterminowej. Jak wynika z danych JLL, aż 75% wszystkich transakcji sprzedaży w segmencie nieruchomości luksusowych na rynku pierwotnym w Warszawie w trzecim kwartale 2020 roku dotyczyło apartamentów w ZŁOTEJ 44.

Segment luksusowy dobrą alternatywą dla lokat

- Oprocentowanie depozytów jest zdecydowanie niższe niż inflacja. Wartość pieniędzy trzymanych przez Polaków na lokatach wzrosła w okresie styczeń-lipiec 2020 o 55 mld zł i wynosiła w lipcu 874,6 mld zł. Polacy zaczęli więc w drugiej połowie roku poszukiwać alternatywy dla lokat -  podkreśla Michał Skotnicki, prezes zarządu Złota 44 i BBI Development S.A.

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.