O rozwoju osobistym, nieruchomościach i teatrze opowiada Rafał Kus z Decoroom

O tym, dlaczego przy wykończeniu nieruchomości warto skorzystać z usług doświadczonych profesjonalistów, jakimi wartościami kierować się w życiu zawodowym i jakie znaczenie ma marketing oraz public relations w sukcesie firm architektonicznych opowiada Rafał Kus, nowy dyrektor ds. rozwoju w Decoroom.

Autor: housemarket.pl 05 marca 2021 14:14


Niedawno dołączył Pan do zespołu Decoroom, obejmując stanowisko Dyrektora ds. Rozwoju. Jakie zadania realizuje Pan w nowej firmie?

To prawda, rozpoczęcie pracy w Decoroom to dla mnie wielki powód do dumy. Obserwuję rozwój tej firmy od 6 lat i cieszę się, że dołączyłem do tak świetnie działającej drużyny. Zawsze staram się utożsamiać z miejscem, w którym pracuję i spędzam znaczącą część swojego życia. Wierzę, że swoim doświadczeniem przyczynię się do dalszego rozwoju marki Decoroom. Rozpoczynam od dużego wyzwania, jakim jest rozwój firmy na nowych rynkach oraz od umacniania pozycji lidera na rynku warszawskim. Jeszcze w tym roku Decoroom otworzy swój pierwszy showroom we Wrocławiu, następnie planujemy ekspansję do innych miast.

Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Po blisko 7 latach spędzonych w Polskim Związku Firm Deweloperskich można powiedzieć, że branżę zna Pan bardzo dobrze. Jak to doświadczenie udaje się przełożyć na pracę w innej, pokrewnej, ale przecież nieco odmiennej – branży architektury wnętrz?

Na szczęście osobiście nie będę projektował wnętrz klientom Decoroom (śmiech). Mamy w zespole 20 genialnych architektów, ekspertów z dużym doświadczeniem, specjalizujących się w projektowaniu we wszystkich stylach. Każdy z naszych klientów może liczyć na projekt mieszkania lub domu przygotowany indywidualnie, zgodnie z własną wizją. Moje wcześniejsze doświadczenie zawodowe pozwala mi doskonale wejść w relację klient - deweloper – klient – pracownia wykończenia wnętrz. Wiem, jak ważne jest dla deweloperów zadowolenie klientów z kupionego mieszkania lub domu. Mieszkanie/dom bez wykończenia jest jak ciało bez ducha. Wykończenie sprawia, że ściany, podłogi i sufity zamieniają się w przestrzeń do życia, relaksu czy odpoczynku. To właśnie dobrze zaprojektowane i wykonane wykończenie wnętrza stanowi swoistą „kropkę nad i” i decyduje, czy doświadczenie klienta z procesu zakupu mieszkania/domu będzie pozytywne czy negatywne. Zakup mieszkania/domu to jeden z bardziej stresujących momentów w życiu każdego człowieka. W przysłowiowych 4 ścianach będziemy spędzali znaczną część swojego życia, dlatego warto, aby przestrzeń ta była maksymalnie funkcjonalna. Każdy, kto sam podjął się kiedyś misji wykończenia swojego mieszkania/domu z ekipą poleconą przez „wujka Zdziśka” wie, jak może się to zakończyć. Nerwy, czas, pieniądze, źle wyliczony materiał, a na koniec efekt znacznie odbiegający od pierwotnej wizji. Tego wszystkiego można uniknąć, decydując się na współpracę z nami.

Jak te dwa różne doświadczenia wpłynęły na Pańskie postrzeganie rynku?

Rynek jest stabilny, poukładany i od lat rozwija się dynamicznie. Nic nie zapowiada załamania cenowego, na które być może liczyli klienci, a które w ich ocenie mogłoby być związane z epidemią koronawirusa. Co więcej – myślę, że będzie drożej. I ma na to wypływ wiele czynników. Brak nowych gruntów pod budowę mieszkań, rosnące koszty pracy, rosnące koszty materiałów budowanych oraz ciągłe podnoszenie wymagań technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Kolejne widmo podwyżek cen mieszkań wisi już nad klientami, a jest związane z nowelizacją ustawy deweloperskiej. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów planuje wprowadzenie kolejnego środka ochrony w postaci Deweloperskiego Funduszu Świadczeń Gwarancyjnych, jak również kilku innych zmian, które odbiją się na portfelach konsumentów. Jeśli mamy możliwości finansowe, to nie odkładajmy decyzji o zakupie mieszkania na później, bo jak mówią, taniej już było, teraz może być tylko drożej.

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych