Ostatnie półtora roku w polskich domach i mieszkaniach pod znakiem metamorfoz

Według przeprowadzonego przez Allegro badania „Polskich domów i ogrodów portret własny”, prawie 84% Polaków przeprowadziło w czasie ostatniego 1,5 roku metamorfozę swojego domu lub mieszkania.

Autor: housemarket.pl 20 listopada 2021 13:06

  • Allegro podsumowuje rok 2021 w kategorii “dom i ogród”, publikując raport „Polskich domów i ogrodów portret własny”.
  • Kategoria „dom i ogród” odnotowała ponad miliard wizyt w 10 miesięcy 2021 roku. 
  • Statystycznie każdy Polak kupił 7 rzeczy z tego segmentu na Allegro.

Jak pokazuje badanie przeprowadzone przez SW Research dla Allegro, prawie 84% Polaków zdecydowało się na metamorfozę wnętrz w ostatnich 18 miesiącach. Prawie 22% przyznało, że przeprowadzone zmiany były znaczące. Czym zatem kierujemy się podczas urządzania mieszkania czy domu? Najwięcej, bo ok. 58% wskazań dotyczyło użyteczności i praktyczności, 48% – ceny wyposażenia. Z kolei ok. 47% - trwałości i jakości.

Podobne odpowiedzi padały w przypadku ogrodów lub balkonów - aż 80% badanych skusiło się w ostatnich miesiącach na zmiany. W tym wypadku jednak, jako kluczowy czynnik, szczególnie ważny podczas urządzania ogrodu lub balkonu, została wskazana łatwość utrzymania (62,9%), walory estetyczne (50,4%) oraz odporność roślin na szkodniki i warunki pogodowe (42% badanych). Na kolejnych miejscach znalazły się cena (35%) oraz funkcjonalność pod kątem posiadania zwierzęcia domowego (16,7%).

Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Duże zainteresowanie zakupami online w kategorii „home & garden” widać również po wynikach Allegro. W tym segmencie od początku 2021 roku do końca października sprzedanych zostało ponad 300 milionów produktów. Oznacza to, że średnio każdego dnia, co minutę, do koszyka dodawane było prawie 695 przedmiotów! A kiedy Allegrowicze najczęściej dokonują zakupów? W poniedziałki po 21.

Na Allegro największą popularnością cieszyły się takie segmenty, jak dekoracje i ozdoby, zastawy stołowe, akcesoria kuchenne. Co ciekawe, bardzo wzrosło zainteresowanie roślinami. Mogłoby się wydawać, że dział ten jest bardzo trudny do zagospodarowania w handlu online, a jednak - zainteresowanie jest olbrzymie. W zaledwie 9 miesięcy tego roku sprzedanych zostało ponad 13 milionów produktów z kategorii roślin, a bezsprzecznym hitem były monstery.

Polacy przeprowadzają metamorfozy

We wnętrzach królowały trzy style: japandi, boho i artdeco. A ogrodach? Ekologia. Kupujący na platformie najczęściej poszukiwali rozwiązań przyjaznych dla zwierząt, kwietnych łąk czy też domków dla owadów i ptaków. Coraz częściej w aranżacjach ogrodowych pojawią się też rabaty inspirowane naturą, czyli z wykorzystaniem dzikich gatunków z terenu, na którym budowany jest ogród, lub roślin odpornych na suszę.

Dodatkowo w ogrodach często wykorzystywane są – podobnie jak kilkadziesiąt lat temu – materiały, takie jak kamienie naturalne, cegły, żwir, stare drewno (lub jego wysokiej jakości imitacje), a także pnie i korzenie drewniane. W naturalnym ogrodzie nie powinno również zabraknąć źródła wody - kamiennych kaskad, stawów, miniaturowych wodospadów.

– Rok 2021 jest okresem bardzo dynamicznego wzrostu naszej kategorii. Do września odnotowaliśmy blisko 56% więcej ofert niż w roku ubiegłym. Wprowadziliśmy na platformę takie znane i lubiane marki, jak Jula, Duka, Komfort, Legrand, Schneider. Jest to oczywiście związane z ogólnym rozwojem sprzedaży online, we wszystkich obszarach, ale również dość silnym trendem wśród Polaków, którzy w ostatnich miesiącach chętnie przeprowadzali metamorfozy swoich mieszkań, domów, ogrodów, a nawet balkonów. Mimo że nie spędzaliśmy może już tak dużo czasu w domach, jak w zeszłym roku, to nadal chętnie wprowadzamy zmiany w swoich wnętrzach i otoczeniu. Aby zakupy naszych klientów były jeszcze szybsze i wygodniejsze wprowadziliśmy w ostatnim czasie wiele innowacji. Dla przykładu - na stronach “Urządź wnętrza” zamieszczamy propozycje aranżacji – od kuchni po domowe biuro - wraz z bazą produktów umożliwiających ich realizację. Dodaliśmy również do naszej wyszukiwarki opcję wyszukiwania obrazem. Dzięki temu, jeśli zobaczymy gdzieś lampę, o której marzyliśmy, lub mamy na telefonie folder z zapisanymi inspiracjami, możemy dodać takie zdjęcie podczas wyszukiwania na Allegro, a platforma zasugeruje takie same lub podobne produkty  – skomentowała Anna Krauze, dyrektor segmentu dom i ogród na Allegro.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.