Pandemia przyspieszyła transformację cyfrową. Zmiany w zachowaniu klientów

93 proc. kadry zarządzającej spodziewa się zmiany w zachowaniu konsumentów - podano w raporcie "Klient jak superbohater". Dodano, że pandemia przyspieszyła transformację cyfrową o 25 proc.

Autor: PAP 14 maja 2021 11:20

"Według badania Kantar, 56 proc. konsumentów odczuwa obawy związane z obecną sytuacją, a ponad 75 proc. zauważyło jej wpływ na budżet domowy" - podano w piątkowym raporcie SAP.

Zdaniem dr Susanne O'Gorman z firmy Kantar, cytowanej, w takich sytuacjach ludzie znacznie baczniej przyglądają się swoim zakupom - zarówno cenie, jak i wartości, jaka płynie za nabyciem danego produktu. "Stąd firmy coraz intensywniej wdrażają model klientocentryczny oraz cyfrowe technologie pozwalające skuteczniej zarządzać doświadczeniem i ścieżką zakupową klienta" - wskazano.

Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Jak podano, z danych Kantar wynika, że "93 proc. kadry zarządzającej spodziewa się zmiany w zachowaniu konsumentów". "Mamy do czynienia z rewolucją w obszarze customer experience i zarządzania komunikacją z klientami" - wskazała dyrektor marketingu SAP w regionie Europy Środkowej i Wschodniej oraz Austrii Edyta Malesza-Malatrat. "Pandemia zmieniła nawyki zakupowe konsumentów" - oceniła.

Dodano, że według McKinsey & Company pandemia przyspieszyła transformację cyfrową o 25 proc. Luděk Motyčka z Central & Eastern Europe w Google uważa, że korzystanie z internetu w okresie pandemii wzrosło o 60 proc. w porównaniu do okresu sprzed kryzysu. Z kolei handel internetowy wzrósł trzykrotnie. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.