Płock: Urząd Miasta planuje mobilną fotorejestrację i skaning laserowy dróg i ulic

Urząd Miasta Płocka chce jeszcze w tym roku przeprowadzić pierwszą z trzech planowanych mobilną fotorejestrację i skaning laserowy dróg i ulic. Pozyskane dane stanowić będą inwentaryzację znajdujących się tam reklam, ale też innych obiektów. Będą przydatne np. przy planowaniu inwestycji.

Autor: PAP 21 kwietnia 2021 13:17

"Planujemy wykonanie skaningu, żeby zinwentaryzować wszystko to, co znajduje się w pasach drogowych i pieszych. Przede wszystkim chodzi o tablice i urządzenia reklamowe. Przy okazji zdobędziemy bazę danych o innych obiektach, jak choćby znaki drogowe, sygnalizatory świetlne, drzewa czy miejsca parkingowe" - powiedział w środę PAP Hubert Woźniak z płockiego Urzędu Miasta.

Wyjaśnił, że wyniki skaningu będą stanowić informację o tym czy np. tablice albo urządzenia reklamowe zostały ustawione legalnie, a dodatkowo, przy planowanych inwestycjach, jak choćby przebudowa ulic, pozwolą m.in. zweryfikować stan zadrzewienia i oznakowania drogowego.

Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

"Pozyskane dane będą rodzajem elektronicznego dokumentu, który będzie miał charakter wewnętrzny. Korzystanie z niego będzie przypominało poruszanie się, jak po Google Maps" - dodał Woźniak. Przyznał, że pierwsze mobilne skanowanie i fotorejestracja płockich dróg i ulic, które ma wykonać specjalistyczny podmiot, wykorzystując do tego samochód z kilkoma kamerami, planowane są jeszcze w tym roku.

"Skaning będzie wykonywany w trzech etapach. W ciągu sześciu miesięcy od dnia podpisania umowy zrealizowany zostanie dwukrotnie, a weryfikacja opisanego wówczas stanu ciągów drogowych i pieszych odbędzie się trzy lata od zakończenia etapu drugiego" - zaznaczył Woźniak.

W ogłoszonym przez Urząd Miasta Płocka na początku kwietnia postępowaniu na "Wykonanie mobilnego skaningu laserowego wraz z pozyskaniem chmury punktów 3D oraz fotorejestracją w wysokiej rozdzielczości obszaru miasta Płocka - w ciągu dróg i ciągów pieszych - celem dokonania cyfrowej inwentaryzacji tablic i urządzeń reklamowych" wpłynęły trzy oferty specjalistycznych podmiotów z Warszawy i Krakowa - procedura wyboru podmiotu, który zrealizuje zadanie może potrwać do kilku tygodni. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych