Pokolenie Z wchodzi na rynek mieszkaniowy. Czy deweloperzy są gotowi?



housemarket.pl - 28 kwietnia 2021 11:18


Przedstawiciele Generacji Z coraz liczniej meldują się na rynku pracy. Oznacza to, że w niedalekiej przyszłości będą dysponować swoimi oszczędnościami, które ulokują w różne inwestycje – w tym oczywiście także na rynku nieruchomości. Jakie są ich potrzeby i oczekiwania wobec deweloperów?

Czas to pieniądz

Pokolenie Z żyje w ciągłym ruchu. Niezwykle ważną dla nich kwestią jest lokalizacja ich miejsca zamieszkania. Ta generacja nie lubi czekać, przez co nieprzychylnie patrzy na inwestycje położone na przedmieściach czy w dzielnicach oddalonych od centrum. Wiążą się one z ciągnącymi się podróżami komunikacją miejską bądź autem.

Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Dobra lokalizacja jest zarazem gwarancją licznych miejsc, w których mogą rozwijać swoje życie towarzyskie: kawiarni, restauracji czy popularnych placów miejskich. Relacje społeczne stanowią dla tych osób jedną z najważniejszych kwestii ich codziennego życia. Wynika to z faktu, że wychowywali się w dobie internetu i nowych technologii, które znacznie ułatwiały komunikację ze znajomymi. Z biegiem lat chęć do utrzymywania relacji się nie zmniejszyła, jedynie zmieniły się miejsca, w których spędzają swój wolny czas.

Wolność i swoboda

Kolejną z charakterystycznych cech pokolenia Z jest ich niechęć do przywiązywania się do jednego miejsca. Cenią sobie swobodę, dlatego chcą pozostawać elastyczni i mobilni. Bardzo często decydują się na wynajem zamiast na kupno mieszkania. Jeśli w grę wchodzi zakup nieruchomości, to najczęściej to ich rodzice podejmują decyzję o zapewnieniu dzieciom dobrego startu. Część młodych oczywiście przekonuje się do posiadania własnego mieszkania. Jednak ze względu na brak doświadczenia w tego typu transakcjach oczekują oni transparentnej oferty i przeprowadzenia przez cały proces krok po kroku.

Design i solidność

Kwestią, na którą zwraca uwagę większość reprezentantów generacji Z, jest dobry design. Niezwykle istotną dla nich sprawą jest solidność i estetyka wykonania rzeczy, z których korzystają i którymi się otaczają. Oczywiście tyczy się to także rynku nieruchomości – wyglądu inwestycji i wystroju wnętrz.

– Jedną z naszych najczęściej wybieranych inwestycji wśród pokolenia Z jest Pixel House. Nasi klienci cenią sobie niecodzienny design budynku, który na stałe wpisał się już w świadomość wrocławian, ale także dobrą infrastrukturę komunikacyjną czy bliskość terenów zielonych połączonych z atrakcjami centrum miasta – komentuje Tomasz Bednarek z WPBM Mój Dom.

Innowacje na rynku

Rynek nieruchomości jest niezwykle dynamiczny i dostosowuje się do bieżących trendów oraz potrzeb. Mocno obrazuje to przykład coraz częściej pojawiających się na inwestycjach technologii smart – umożliwiających efektywne i łatwe zarządzanie nieruchomością. Silnie kształtuje się także rynek transakcji inwestycyjnych, a to wszystko przekłada się na jeszcze większą liczbę ofert dla pokolenia Z.