PARTNER PORTALU partner portalu

Polacy po kwarantannie marzą o własnym ogródku

Co trzeci z nas po okresie izolacji społecznej ma inne oczekiwania wobec swojego mieszkania. Epidemia COVID-19 i zwrot ku pracy zdalnej sprawiły, że dziś znacznie więcej mieszkańców miast marzy o własnym ogródku i gabinecie - wynika z ankiety internetowej „Mieszkanie po #zostańwdomu” przeprowadzonej przez Cordia Polska.

Autor: housemarket.pl 22 lipca 2020 11:52

83 proc. ankietowanych wskazało, że przed kwarantanną byli zadowoleni z kupionego lub wynajmowanego mieszkania. Przymusowe zamknięcie w domu zmieniło jednak oczekiwania aż 34 proc. z nich. Najbardziej na znaczeniu zyskały te elementy, które umożliwiają odpoczynek na świeżym powietrzu i kontakt z naturą bez wychodzenia poza własną nieruchomość.

Ogródek na pierwszym miejscu

Pierwsze miejsce w rankingu bezapelacyjnie zdobył ogródek - po kwarantannie przyznało mu większą notę aż 85 proc. osób, którym zmieniły się oczekiwania. I to znacznie większą. W czasach przed epidemią własny kawałek ziemi był ważny lub bardzo ważny tylko dla 5 proc. z nich, dziś za taki uznała go już ponad połowa (55 proc.).

Na znaczeniu zyskały także taras lub balkon - są dziś bardziej istotne dla 56 proc. osób, które zmieniły postrzeganie mieszkania podczas kwarantanny. Niewiele mniej wzrosło znaczenie zielonej lokalizacji, którą oceniło wyżej aż 53 proc. ankietowanych.

- Z punktu widzenia branży deweloperskiej to nie są zaskakujące zmiany i tak naprawdę od dawna byliśmy na nie przygotowani. W Cordii wyposażamy wszystkie nasze lokale w ogródki, tarasy, loggie lub balkony. Dbamy też o różnorodną roślinność na terenie osiedla - Michał Melaniuk, dyrektor zarządzający inwestycjami mieszkaniowymi w Cordia Polska.

Praca zdalna to nowe potrzeby

Jednym z efektów epidemii COVID-19 są ogromne zmiany na rynku pracy. W marcu i kwietniu wiele osób przeniosło pracę z biur do domów i jeśli wierzyć prognozom, przynajmniej w części przypadków pozostanie tak na dłużej. Praca zdalna to oszczędność czasu, ale i spore wyzwania związane m.in. z wydzieleniem przestrzeni do pracy w mieszkaniu. Nic dziwnego, że elementem, który zaraz po ogródku najbardziej zyskał na znaczeniu, jest właśnie osobny pokój, który można przeznaczyć na gabinet.

Posiadanie osobnego pomieszczenia do aranżacji na gabinet jest dziś ważniejsze dla 58 proc. osób, którym po kwarantannie zmieniły się oczekiwania wobec mieszkania. 41 proc. z nich uznaje gabinet za ważny i bardzo ważny - w porównaniu do tylko 10 proc. przed kwarantanną.

- W ankiecie zanotowano także niewielki spadek znaczenia dobrej komunikacji. Wyniki pokazują, że przed kwarantanną infrastruktura komunikacyjna była ważna lub bardzo ważna dla 68 proc. osób, którym zmieniły się oczekiwania wobec własnego lokum, po – już tylko dla 55 proc. Wydaje się bardzo prawdopodobne, że ma to związek z upowszechnieniem pracy zdalnej. Oczywiście, musimy wziąć pod uwagę, że część z tych osób, które obecnie pracują w trybie zdalnym, wróci bądź wróciła już do biur. Dobra komunikacja zawsze będzie istotnym czynnikiem warunkującym miejsce zamieszkania - mówi Michał Melaniuk, dyrektor zarządzający inwestycjami mieszkaniowymi w Cordia Polska. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.