Polacy szukają mieszkań z ogródkiem

Koronawirus zmienił preferencje zakupowe Polaków. Jakie lokale są dziś najbardziej poszukiwane. Kiedyś najszybciej sprzedawały się mieszkania na wysokich kondygnacjach - dzisiaj parterowe z ogródkiem.

Autor: housemarket.pl 29 czerwca 2021 08:33

W ciągu ostatnich lat ważną kwestią przy zakupie mieszkania stał się bliski kontakt z naturą. Wpływ na taki stan rzeczy ma szereg czynników - od zwiększenia świadomości o korzystnym oddziaływaniu przyrody na człowieka, po coraz popularniejszy model pracy zdalnej, eliminujący konieczność przebywania w centrum miasta.

Pandemia, która poprzez swoje restrykcje zamknęła ludzi w domach, spowodowała, że ci jeszcze bardziej docenili możliwość wyjścia na spacer, czy chociażby widok kilku drzew zza okien. Istnieją przesłanki mówiące o tym, że popyt na nieruchomości, które mają dostęp do zieleni, utrzyma się jeszcze bardzo długo.

Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Ponad 75 proc. badanych Polaków obawia się ponownych fal koronawirusa, co może potęgować ten trend (ARC Rynek i Opinia).

Eksperci wskazują, że oprócz zieleni w pobliżu osiedli wzmaga się także popyt na działki rekreacyjne, rodzinne ogródki działkowe, większe mieszkania, a na znaczeniu zyskują przedmieścia. Mieszkania z ogródkami dotyczą obecnie około 5-6 procent krajowych inwestycji deweloperskich. Z roku na rok dość wyraźnie rośnie ich wolumen. Najwięcej takich mieszkań znajdziemy w Warszawie, a następnie w Krakowie i Wrocławiu. Oczywiście ilość mieszkań z ogródkami jest wprost proporcjonalna do ogólnej liczebności oferty deweloperskiej, dlatego najmniej buduje się takich lokali w najmniejszych miejscowościach, w których działają deweloperzy.

Bardziej ekologicznie

Z danych Ministerstwa Klimatu i Środowiska wynika, że ponad 90 proc. Polaków ogranicza marnowanie wody, a coraz większa ilość osób, bo aż 82 proc. deklaruje wdrażanie ekologicznych rozwiązań, nawet w momencie, gdy te będą wiązały się z dodatkowymi kosztami.

Ponad połowa mieszkańców naszego kraju (61 proc.) zapewnia, że zamiast samochodem może przemieszczać się za pomocą roweru i komunikacji miejskiej. Ogromna część Polaków, bo aż 95 proc. ankietowanych oznajmia, że w obrębie własnego domostwa próbuje oszczędzać energię poprzez np. wyłączanie światła w pomieszczeniach, w których nie przebywa, używanie żarówek energooszczędnych lub wybór innych źródeł energii.

Najciekawsze są jednak motywacje, które uległy zmianie - wcześniej o zachowaniach ekologicznych decydowały głównie względy ekonomiczne, które w tym momencie liczą się tylko dla 10 proc. ankietowanych. W zdecydowanej większości Polacy chcą zapewnić dobro swoim dzieciom i następnym generacjom, co przekłada się na wynik aż 73 proc. Na drugim miejscu jest troska o zdrowie i dobre samopoczucie ludzi, co wynosi 63 proc., a dbałość o planetę i środowisko szacuje się na poziomie 49 proc. Te dane w odniesieniu do badań sprzed 9 lat pokazują ogromny wzrost świadomości ekologicznej wśród mieszkańców kraju nad Wisłą. (Badanie świadomości i zachowań ekologicznych mieszkańców Polski w 2020 r.)

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.