PARTNER PORTALU partner portalu

Praca zdalna zmienia mieszkania

Od wybuchu pandemii, praca w formie niestacjonarnej, kiedyś będąca w zupełności nieznajomą, stała się chlebem powszednim. Teraz, po roku, część Polaków spodziewa się, że praca zdalna wejdzie na stałe w ich życie. Jak wpłynie to na korzystanie z mieszkań?

Autor: housemarket.pl 13 kwietnia 2021 14:51

Praca zdalna dla wielu z nas okazała się bardzo korzystną i przystępną formą. Według raportu Deloitte prawie 80 proc. pracowników wręcz z łatwością przestawiło się na niestacjonarny tryb pracy. Niektórzy czują się o wiele bardziej komfortowo, pracując w swoim domowym zaciszu. Natomiast sytuacja zmusiła nas nie tylko do zmiany podstawowych warunków swojej pracy, ale co za tym idzie, do innej organizacji swojego domowego biura.

Egzamin zaufania 

Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

W całej elastyczności nowego, przychylnego trybu pracy, zostaliśmy poddani kolejnej próbie. Poprzez rozproszenie pracowników z jednego miejsca pracy, niektóre zadania okazały się trudniejsze. Praca zdalna to dla nas wielki egzamin zaufania. Wsparcie liderów i współpracowników okazało się niezwykle pomocne – podkreśla około 40 procent ankietowanych badania Deloitte. Odpowiednio dopasowane warunki do pracy w domu to podstawa. Częste narady online stały się codziennością, a co za tym idzie potrzeba neutralnego miejsca do połączenia to najbardziej pożądana rzecz, na jaką zważamy.

Biuro w domu 

Jak zorganizować biuro w domu? Przede wszystkim musimy zadbać o nasze dobro, aby móc działać bez żadnych ograniczeń. Priorytetowo trzeba przeanalizować swój komfort i wygodę miejsca do pracy. Na uwadze należy też mieć odpowiednią ilość światła dziennego, które jest niezbędne dla naszego dobrego samopoczucia. Odgrywa ono ważną rolę. Światło naturalne pobudza organizm, działa antydepresyjnie i dodaje energii.

– Potrzebujemy większych przestrzeni. Jak się okazuje, nasze mieszkania nie zawsze są do tego odpowiednio urządzone. Brakuje nam nadprogramowej powierzchni, którą moglibyśmy przeznaczyć na dodatkowe pomieszczenie do działania, a przecież stół w kuchni nie zawsze odpowiada ergonomii pracy w biurze. Ta sytuacja w dłuższej perspektywie nauczy ludzi myśleć o mieszkaniach perspektywicznie. Nawet jeśli dziś nie potrzebujemy własnego gabinetu, nie jest powiedziane, że nie będziemy go potrzebować za parę lat. Z drugiej zaś strony nie wszyscy będą mogli pozwolić sobie na większy metraż, ale z pewnością uwzględnią to w aranżacji – mówi Tomasz Bednarek z biura sprzedaży WPBM Mój Dom.

Praca w domu na dłużej

Home office to nie tylko niezależność i praca w ciszy. W obecnej sytuacji szybkie przyzwyczajenie się do nowych warunków i autonomicznej pracy to dla nas ogromne doświadczenie i nauka elastyczności jak nigdy wcześniej. To dobre przygotowanie na przyszłość. Chociaż może okazać się tylko chwilową odskocznią od pracy stacjonarnej, to według raportu „Voice of the European workforce”, aż 60 proc. pracowników w Polsce spodziewa się, że po pandemii w dalszym ciągu będzie miała możliwość pracy na odległość.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.