Rekordowa sprzedaż i innowacje. Skanska podsumowuje 2021 rok

Niesłabnący popyt na mieszkania, dynamika na rynku „zielonych” certyfikatów, a także wprowadzanie innowacji w zakresie obsługi klienta. To najważniejsze wnioski ekspertów spółki mieszkaniowej Skanska, płynące z podsumowania 2021 roku. A prognozy? Eksperci nie mają wątpliwości: mieszkania stały się i wciąż będą pewną oraz bezpieczną formą lokaty kapitału.

Autor: housemarket.pl 23 grudnia 2021 08:01

  • Mijający rok przyniósł branży przede wszystkim rekordową sprzedaż. W ciągu pierwszych 6 miesięcy 2021 roku na 6 największych rynkach w kraju (Warszawa, Kraków, Wrocław, Trójmiasto, Poznań i Łódź) deweloperzy sprzedali 39 tys. mieszkań i było to najlepsze półrocze w historii rynku pierwotnego w Polsce.
  • Strategie odpowiedzialnych deweloperów, koncentrowane wokół idei zrównoważonego rozwoju, spowodowały, że w mijającym roku ponad dwukrotnie wzrosła liczba budynków z certyfikacjami środowiskowymi.
  • Rekordowa sprzedaż mieszkań szła w parze ze wzrostem ich cen. 

Mieszkania wciąż bardzo dobrą inwestycją

Średnie kwoty za metr kwadratowy nowego mieszkania w Warszawie, Krakowie czy Gdańsku osiągnęły w 2021 roku sumy pięciocyfrowe. Wydaje się zatem, że również wartość zakupionej nieruchomości rośnie szybciej niż kiedykolwiek wcześniej i dlatego stały się one obecnie jedną z najlepszych form inwestycji.

- Wiele wskazuje na to, że ceny mieszkań będą rosły. Wpływ na to będzie miało kilka czynników. Pierwszy z nich dotyczy sytuacji, którą mogliśmy obserwować już w tym roku, mianowicie: nadwyżki popytu nad podażą. Ma to związek zarówno z inflacją i faktem, że wiele osób, chcąc chronić swoje oszczędności, inwestuje je w dobra trwałe, jak i z tym, że przedłużająca się sytuacja pandemiczna wymusza zmianę stylu życia, a co za tym idzie – konieczność zmiany mieszkania przez tych, którzy mogą sobie na to pozwolić – podkreśla Monika Pajchel, dyrektor finansowy w spółce mieszkaniowej Skanska.

Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Deweloper sprostał licznym wyzwaniom

Zawirowania ekonomiczne mają również wpływ na coraz wyższe koszty w budownictwie – ceny energii, materiałów i robocizny. Jednak wyzwania, przed jakimi stanęła branża – także te związane z przedłużającymi się formalnościami, nie miały wpływu na harmonogramy prowadzonych prac oraz realizację nowych projektów przez spółkę mieszkaniową Skanska.

- Pomimo trwającej pandemii i utrudnionej sytuacji związanej z procedurami udało nam się wystartować z kilkoma projektami. Rozpoczęliśmy m.in. nowy wieloetapowy projekt na warszawskiej Woli czy inwestycję w krakowskim Podgórzu. Wszystkie nasze aktualnie realizowane inwestycje przebiegają zgodnie z założeniami, mogę potwierdzić, że udało nam się zrealizować nasze cele biznesowe - podkreśla Cezary Grzebalski, dyrektor ds. rozwoju projektów w spółce mieszkaniowej Skanska.

Jakość kluczowym kryterium wyboru klientów

Wyzwania, przed którymi stanęła branża, powodują, że liczba dostępnych mieszkań wciąż maleje, a na ograniczoną podaż wpływa także ograniczona oferta działek budowlanych. Klienci, świadomi tego, że nieruchomości stanowią bezpieczną lokatę kapitału, zakładają, że w przyszłości mieszkanie będą mogli udostępnić dzieciom, a do tego czasu – wynajmować je i czerpać z tego przychody. Co więcej, właściciele liczą też na zyski związane ze wzrostem wartości nieruchomości w czasie.

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.