
Marvipol zakończył 2021 rok z 95,7 mln zł zysku netto, wyższym o 19 proc. od osiągniętego w 2020 roku., dotychczas najlepszego w historii grupy wyniku. Na rekordowy dochód firmy złożyły się rosnące wyniki każdego z segmentów biznesowych.
Grupa Marvipol zakończyła 2021 r. z ponad 218 mln zł na rachunkach.
- 2021 rok był już czwartym z kolei okresem zakończonym wypracowaniem przez grupę Marvipol wyższego niż rok wcześniej wyniku po opodatkowaniu. Mamy potencjał, by w nieodległej przeszłości pokusić się o ustanowienie kolejnych rekordów na tym polu. Co w dzisiejszych czasach szczególnie ważne – w 2022 r. wkroczyliśmy w bardzo dobrej kondycji finansowej, biznesowej i operacyjnej, ze zdywersyfikowanym portfelem projektów do uruchomienia oraz z zabezpieczonym finansowaniem dla planowanych inwestycji. Mamy potencjał, by w perspektywie najbliższych kilkunastu miesięcy wprowadzić sprzedaży nawet 2 tys. lokali mieszkalnych oraz co najmniej utrzymać dotychczasowy poziom inwestycji na rynku magazynowym. Uważnie analizujemy sytuację na rynku i zamierzamy elastycznie reagować na pojawiające się szanse i wyzwania. W ciągu 25 lat działalności na rynku nieruchomości wielokrotnie udowodniliśmy, że umiemy chronić i pomnażać powierzony nam przez Akcjonariuszy kapitał w często wymagających, zmiennych warunkach rynkowych. Jestem przekonany, że również w 2022 r. potwierdzimy naszą efektywność w działaniu - komentuje Mariusz Książek, prezes Marvipol Development.
Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
CZYTAJ TEŻ: MARVIPOL KUPUJE W WARSZAWIE
Segment deweloperski grupy w 2021 r. rozpoznał 360,9 mln zł przychodów, wypracowując 75,4 mln zł zysku operacyjnego (70,5 mln zł rok wcześniej) oraz 57,1 mln zł zysku netto (10 proc. wzrost rdr.). Wartość sprzedanych, a nieprzekazanych nabywcom mieszkań i lokali usługowych na koniec roku wyniosła blisko 662 mln zł, a wartość nieprzekazanych lokali inwestycyjnych – 115,4 mln zł.
Segment magazynowy grupy wypracował w 2021 r. 34,6 mln zł zysku operacyjnego oraz 33,3 mln zł zysku netto, wobec odpowiednio 19,7 mln zł oraz 28,9 mln zł w 2020 r. Dynamiczny wzrost zysków segmentu to m.in. efekt sprzedaży trzech projektów magazynowych (Konotopa III, Konotopa IV i Wrocław I) oraz aktualizacji wartości przedwstępnie sprzedanego projektu Warszawa IV.