PARTNER PORTALU partner portalu

Remont mieszkania. Przeciętny Polak wydaje prawie 20 tys. zł

Platforma Homebook.pl sprawdziła, jak kształtują się wydatki związane ze zmianami aranżacji w polskich domach. Z badania wynika, że wystrój wnętrz zmienia się co 2-3 lata, a na zakup nowych wnętrzarskich dodatków wydajemy najczęściej kilkaset złotych.

Autor: housemarket.pl 27 lipca 2021 13:46

  • Wprowadzając zmiany w mieszkaniu najczęściej decydujemy się na zakup nowych mebli.
  • 35 proc. respondentów biorących udział w badaniu deklaruje że na remont wydało około 20 tys. zł. 
  • Na sezonowy zakup dodatków najczęściej przeznaczamy 100-500 zł

Coraz większa świadomość w zakresie rozwiązań projektowych i wiedza na temat designu idą w parze z częstszymi zmianami w domach Polaków. A te – wcale nie wymagają zaawansowanej wiedzy projektowej. Chcemy mieszkać piękniej i bardziej funkcjonalnie, a zmiany chętnie wprowadzamy we własnym zakresie i niewielkim kosztem.

Najczęstsza zmiana? Nowe meble

Zmiany we wnętrzach najczęściej dotyczą zakupu nowych mebli (42 proc. badanych). Na drugiej pozycji tej listy znalazła się wymiana sprzętów łazienkowych (39 proc. ankietowanych), dalej – malowanie ścian – jeden z najszybszych i najprostszych sposób na nową aranżację (38 proc.). W dalszej kolejności uczestnicy badania wymieniali wymianę podłogi na nową (36 proc.) i montaż nowych instalacji (28 proc.). Najrzadziej przeprowadzona okazała się aranżacja balkonu lub ogrodu (15 proc. respondentów).

Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

CZYTAJ TEŻ: REMONT MIESZKANIA. JAK PODNIEŚĆ EFEKTYWNOŚĆ PRAC? 

Wydatki na remont – minimum 20 tys. zł

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Homebook.pl, na zakup produktów związanych z remontami i zmianami w domach i mieszkaniach, użytkownicy platformy najczęściej przeznaczają kwoty wyższe niż 20 tys. zł (35 proc. respondentów). Na drugim miejscu wśród udzielanych odpowiedzi znalazł się przedział 5-15 tys. zł (15 proc. badanych). Taki sam odsetek użytkowników zadeklarował budżet w przedziale do 1 tys. zł. Najmniej liczna cześć ankietowanych na zakupy wnętrzarskie przeznacza 15-20 tys. zł (10 proc. osób). Pozostali uczestnicy badania (11 proc.) wskazywali odpowiedź „inne”.

Odświeżanie wystroju za pomocą dodatków

Respondenci zapytani o fundusze, jakie przeznaczają na zmiany w swoich domach związane z sezonowym zakupem dodatków, najczęściej deklarowali kwoty w przedziale 100-500 zł (28 proc. badanych). Blisko 1/5 badanych użytkowników na drobne zakupy dekoracji przeznacza nie więcej niż 100 zł, a 16 proc. - od 1 do 3 tys. zł. Nieco mniej liczna część respondentów (13 proc.) na nowe gadżety wnętrzarskie wydaje od 500 do 1 tys. zł. Pozostała grupa osób (6 proc.) na ten cel przeznacza kwotę wyższą niż 3 tys. zł.

Okazuje się, że znaczna część ankietowanych (19 proc.) decyduje się na bezkosztowe (lub niskokosztowe) odświeżanie wystroju, wykorzystując posiadane już dekoracje i elementy wyposażenia.

Zmiany w domu co kilka lat

Uczestnicy badania zrealizowanego przez Homebook.pl, zapytani o częstotliwość realizowanych zmian, najczęściej opowiadali się za odświeżaniem wystroju co kilka lat (38 proc.). Nieco mniejsza liczba osób deklarowała wprowadzanie zmian w domu lub mieszkaniu co najwyżej raz w roku (21 proc.).

Blisko 20 proc. ankietowanych modyfikuje wystrój rzadziej niż co kilka lat, a 16 proc. respondentów robi to w zależności od trwającego sezonu lub pory roku – raz na 6 miesięcy. Pozostałe osoby biorące udział w badaniu (6 proc.) zadeklarowały, że nie wprowadzają żadnych zmian w wystroju swoich domów lub mieszkań.

Osoby remontuje i aranżujące swoje wnętrza, coraz częściej poszukują prostych rozwiązań w duchu smart shoppingu – „sprytne” zakupy dodatków do domu czy mieszkania w jak najniższych cenach, nie rezygnując przy tym z wysokiej jakości, deklaruje coraz większa liczba użytkowników.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

SPOŁECZNOŚCI

House Market: polub nas na Facebooku

Obserwuj House Market na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.