
Platforma Homebook.pl sprawdziła, jak kształtują się wydatki związane ze zmianami aranżacji w polskich domach. Z badania wynika, że wystrój wnętrz zmienia się co 2-3 lata, a na zakup nowych wnętrzarskich dodatków wydajemy najczęściej kilkaset złotych.
Coraz większa świadomość w zakresie rozwiązań projektowych i wiedza na temat designu idą w parze z częstszymi zmianami w domach Polaków. A te – wcale nie wymagają zaawansowanej wiedzy projektowej. Chcemy mieszkać piękniej i bardziej funkcjonalnie, a zmiany chętnie wprowadzamy we własnym zakresie i niewielkim kosztem.
Zmiany we wnętrzach najczęściej dotyczą zakupu nowych mebli (42 proc. badanych). Na drugiej pozycji tej listy znalazła się wymiana sprzętów łazienkowych (39 proc. ankietowanych), dalej – malowanie ścian – jeden z najszybszych i najprostszych sposób na nową aranżację (38 proc.). W dalszej kolejności uczestnicy badania wymieniali wymianę podłogi na nową (36 proc.) i montaż nowych instalacji (28 proc.). Najrzadziej przeprowadzona okazała się aranżacja balkonu lub ogrodu (15 proc. respondentów).
Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
CZYTAJ TEŻ: REMONT MIESZKANIA. JAK PODNIEŚĆ EFEKTYWNOŚĆ PRAC?
Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Homebook.pl, na zakup produktów związanych z remontami i zmianami w domach i mieszkaniach, użytkownicy platformy najczęściej przeznaczają kwoty wyższe niż 20 tys. zł (35 proc. respondentów). Na drugim miejscu wśród udzielanych odpowiedzi znalazł się przedział 5-15 tys. zł (15 proc. badanych). Taki sam odsetek użytkowników zadeklarował budżet w przedziale do 1 tys. zł. Najmniej liczna cześć ankietowanych na zakupy wnętrzarskie przeznacza 15-20 tys. zł (10 proc. osób). Pozostali uczestnicy badania (11 proc.) wskazywali odpowiedź „inne”.
Respondenci zapytani o fundusze, jakie przeznaczają na zmiany w swoich domach związane z sezonowym zakupem dodatków, najczęściej deklarowali kwoty w przedziale 100-500 zł (28 proc. badanych). Blisko 1/5 badanych użytkowników na drobne zakupy dekoracji przeznacza nie więcej niż 100 zł, a 16 proc. - od 1 do 3 tys. zł. Nieco mniej liczna część respondentów (13 proc.) na nowe gadżety wnętrzarskie wydaje od 500 do 1 tys. zł. Pozostała grupa osób (6 proc.) na ten cel przeznacza kwotę wyższą niż 3 tys. zł.
Okazuje się, że znaczna część ankietowanych (19 proc.) decyduje się na bezkosztowe (lub niskokosztowe) odświeżanie wystroju, wykorzystując posiadane już dekoracje i elementy wyposażenia.
Uczestnicy badania zrealizowanego przez Homebook.pl, zapytani o częstotliwość realizowanych zmian, najczęściej opowiadali się za odświeżaniem wystroju co kilka lat (38 proc.). Nieco mniejsza liczba osób deklarowała wprowadzanie zmian w domu lub mieszkaniu co najwyżej raz w roku (21 proc.).
Blisko 20 proc. ankietowanych modyfikuje wystrój rzadziej niż co kilka lat, a 16 proc. respondentów robi to w zależności od trwającego sezonu lub pory roku – raz na 6 miesięcy. Pozostałe osoby biorące udział w badaniu (6 proc.) zadeklarowały, że nie wprowadzają żadnych zmian w wystroju swoich domów lub mieszkań.
Osoby remontuje i aranżujące swoje wnętrza, coraz częściej poszukują prostych rozwiązań w duchu smart shoppingu – „sprytne” zakupy dodatków do domu czy mieszkania w jak najniższych cenach, nie rezygnując przy tym z wysokiej jakości, deklaruje coraz większa liczba użytkowników.